A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Elfogadlak Alapítvány
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A Hallgatói Mentorprogram működése
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Hátralévő fejlesztések a Mentor(h)áló projektben Jagodics Balázs Programvezető Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Szolnoki Tagintézmény
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció NTP-SZKOLL-15-0040 A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció

Beszédtechnika, a beszéd művészete

Oktatók: Dr. Kocsisné Kálló Veronika, logopédus, gyakorlati oktató, SZTE Magyar Adél, logopédus, tanársegéd, SZTE Időpont: 2015. november 27-28. (4+4óra), december 4-5. (3+4 óra)

15 órás, tömbösített szakkurzus a Karolina Szakkollégium diákjai számára, két logopédus, a Szegedi Tudományegyetem oktatóinak vezetésével.

A kurzus célja A résztvevők helyes légzéstechnikával legyenek képesek tiszta artikulációra, hangképzésük, beszédritmusuk kontrollált használatára, tudatos, kongruens metakommunikációra.

A kurzus tartalma A Hallgatók beszédállapotának felmérése. A beszédtevékenység feltételei: a tiszta beszédhez szükséges anatómiai struktúrák működése. Kapcsolatteremtő, mozgásos és szöveges koncentrációs gyakorlatok. Hasi légzés kialakítása, szövegmentes és szöveges légző gyakorlatok. Jó minőségű középhangsáv kialakítása, szövegmentes és szöveges hanggyakorlatok. Artikulációs mozgásügyesítés, a magán- és mássalhangzók pontos ejtésére irányuló szövegmentes és szöveges gyakorlatok. Ritmusgyakorlatok. A hangsúlyt, hanglejtést és ritmust fejlesztő gyakorlatok versben, szövegben és spontán beszéd során. A metakommunikáció. Ösztönös és tudatos metakommunikáció: a hiteles és hatékony kommunikáció.

Módszerek Gyakorlat. Kiscsoportos beszédtechnika-foglalkozások egyéni, páros és csoportos feladatvégzéssel.

Esélyegyenlőség és kortárs segítés

Oktató: Magyar Adél, logopédus, tanársegéd, SZTE Időpont: 2016. március 4. (4 óra) április 6. (4 óra) április 23. (7 óra)

15 órás, tömbösített szakkurzus a Karolina Szakkollégium diákjai számára, a Szegedi Tudományegyetem oktatóinak vezetésével.

Kurzusunk célcsoportja… …a Karolina Egyetemi Szakkollégium hallgatóinak teljes spektruma, kiemelten a segítő szakmák képviselői (óvodapedagógusok, tanítók, gyógypedagógusok, gyógytornászok, pedagógusok). Akik az egyetemi tanulmányaik során, családjukban, baráti körükben illetve szűkebb és tágabb társadalmi környezetükben nyitottak a fogyatékos emberekkel való egyenrangú, méltóságteljes és szociálisan kompetens magatartásformára.

Ennek eléréséhez képzésünk során ön-és társismeretről, a fogyatékos személyek különböző csoportjairól, az egyetemes tervezés eszméjének megvalósíthatóságáról, az oktatás és a munkavállalás világában megvalósuló integrációs folyamatokról, a jogvédő és érdekvédelmi szervezetekről kapnak ismeretet.

Módszereink Érzékenyítő gyakorlatok Tréningtechnikák Egyéni és csoportos gyakorlatok Filmelemzés Szövegelemzés Követelmény Aktív részvétel, sajátélményű esetismertetés.

Köszönjük a lehetőséget!   Köszönjük a lehetőséget! A projekt a nemzeti Tehetségprogram keretében kiírt pályázatból valósult meg.