A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció NTP-SZKOLL-15-0040 A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció
Beszédtechnika, a beszéd művészete
Oktatók: Dr. Kocsisné Kálló Veronika, logopédus, gyakorlati oktató, SZTE Magyar Adél, logopédus, tanársegéd, SZTE Időpont: 2015. november 27-28. (4+4óra), december 4-5. (3+4 óra)
15 órás, tömbösített szakkurzus a Karolina Szakkollégium diákjai számára, két logopédus, a Szegedi Tudományegyetem oktatóinak vezetésével.
A kurzus célja A résztvevők helyes légzéstechnikával legyenek képesek tiszta artikulációra, hangképzésük, beszédritmusuk kontrollált használatára, tudatos, kongruens metakommunikációra.
A kurzus tartalma A Hallgatók beszédállapotának felmérése. A beszédtevékenység feltételei: a tiszta beszédhez szükséges anatómiai struktúrák működése. Kapcsolatteremtő, mozgásos és szöveges koncentrációs gyakorlatok. Hasi légzés kialakítása, szövegmentes és szöveges légző gyakorlatok. Jó minőségű középhangsáv kialakítása, szövegmentes és szöveges hanggyakorlatok. Artikulációs mozgásügyesítés, a magán- és mássalhangzók pontos ejtésére irányuló szövegmentes és szöveges gyakorlatok. Ritmusgyakorlatok. A hangsúlyt, hanglejtést és ritmust fejlesztő gyakorlatok versben, szövegben és spontán beszéd során. A metakommunikáció. Ösztönös és tudatos metakommunikáció: a hiteles és hatékony kommunikáció.
Módszerek Gyakorlat. Kiscsoportos beszédtechnika-foglalkozások egyéni, páros és csoportos feladatvégzéssel.
Esélyegyenlőség és kortárs segítés
Oktató: Magyar Adél, logopédus, tanársegéd, SZTE Időpont: 2016. március 4. (4 óra) április 6. (4 óra) április 23. (7 óra)
15 órás, tömbösített szakkurzus a Karolina Szakkollégium diákjai számára, a Szegedi Tudományegyetem oktatóinak vezetésével.
Kurzusunk célcsoportja… …a Karolina Egyetemi Szakkollégium hallgatóinak teljes spektruma, kiemelten a segítő szakmák képviselői (óvodapedagógusok, tanítók, gyógypedagógusok, gyógytornászok, pedagógusok). Akik az egyetemi tanulmányaik során, családjukban, baráti körükben illetve szűkebb és tágabb társadalmi környezetükben nyitottak a fogyatékos emberekkel való egyenrangú, méltóságteljes és szociálisan kompetens magatartásformára.
Ennek eléréséhez képzésünk során ön-és társismeretről, a fogyatékos személyek különböző csoportjairól, az egyetemes tervezés eszméjének megvalósíthatóságáról, az oktatás és a munkavállalás világában megvalósuló integrációs folyamatokról, a jogvédő és érdekvédelmi szervezetekről kapnak ismeretet.
Módszereink Érzékenyítő gyakorlatok Tréningtechnikák Egyéni és csoportos gyakorlatok Filmelemzés Szövegelemzés Követelmény Aktív részvétel, sajátélményű esetismertetés.
Köszönjük a lehetőséget! Köszönjük a lehetőséget! A projekt a nemzeti Tehetségprogram keretében kiírt pályázatból valósult meg.