A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Advertisements

Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
BUDAKESZI VADASPARK EMBERNYELVEN ÁLLATOKRÓL avagy a vadasparki kommunikáció és ami mögötte van…
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Stratégiai tervezés.
CRM Customer Relationship Management –
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Budapest turisztikai Marketingje
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!

Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A MARKETING FOLYAMATA.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Minőségbiztosítási ismeretek
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A FELNŐTTKÉPZÉS JOGI KÖRNYEZETE dr. Oszlánczi Tímea EKF, Andragógiai és Közművelődési Tanszék, ügyvéd.
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A kulturális modernizáció irányai Budapest Kulturális modernizáció – Kulturális vidékfejlesztés.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
A régészeti örökség védelmének intézményrendszere.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Árpád-ház Program Sajtótájékoztató november 19.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A 2013-as munkajelentés elkészítése
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018 Bajzáth Judit projektvezető és az általa összehívott csapat munkája alapján

Marketing Tágabb értelemben: A vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a menedzsment feladata, oly módon, hogy a vállalati tevékenységeket összehangolja a marketing célkitűzéseivel.

Marketing Szűkebb értelemben: Eszközrendszer, amely a vásárlók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

A múzeumi marketing A CÉL Felhasználók („vevők”): látogatók, tudósok, partnerek, fenntartó Kínálat: gyűjteményeink, kiállítások, kutatások, publikációk, programok, ismeretek, szaktudás, helyszín stb. Előállítók: a múzeum munkatársai (muzeológusok, közművelők, kiállításrendezők, hoszteszek stb.) A CÉL

A múzeumi marketing A múzeumi marketing nem egyenlő a tevékenységeink reklámjával A múzeumi marketing egy olyan szemlélet és tevékenység, amely a „felhasználót” helyezi a múzeum értékteremtő tevékenységének a középpontjába. Vagyis a múzeum úgy végzi a szakmai munkáját (muzeológiai, tudományos, közművelődési stb.), hogy figyelembe veszi azt, hogy kell-e, kinek kell, mi kell és miért kell a szakmai munkája.

A múzeumi marketing folyamata A Múzeum célja Küldetése teljesítése Stratégiai terv Stratégiai célok kijelölése Feladatok megnevezése a célok elérése érdekében A marketing célja Kapcsolatépítés Stratégiai marketing tervezés Marketing célok kijelölése Marketing-eszközök, feladatok

A marketingterv szintjei A stratégiai marketingterv egy koncepció, keretrendszer, irányvonal, mely az erősségekre és a lehetőségekre épít A taktikai marketing: a marketingeszközök kidolgozása Az operatív marketing: Éves marketingtervek készítése az adott év feltételeinek megfelelően el kell elkészíteni minden évben

Alapdokumentumok 1997. évi CXL. Törvény a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről 30/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet az országos múzeum … stb. kiemelt feladatairól Az MTM Alapító Okirata Az MTM küldetésnyilatkozata Az MTM stratégiai célkitűzései

Marketingtervezés Helyzetelemzés (értékleltár) Célcsoportok kijelölése Pozicionálás Célkitűzések Marketingstratégia kijelölése Marketingeszközök összeállítása: Kínálat kialakítása, kommunikáció megtervezése, árképzési, értékesítési koncepció kialakítása, látogatómenedzsment, szervezeti feltételek meghatározása, személyi feltételek (munkakultúra) meghatározása Ütemezés Költségvetés

Az MTM pozicionálása A Magyar Természettudományi Múzeum az egyetlen olyan hely az országban, ahol a Kárpát-medence jelenkori teljes élővilága, egykori élővilága, élettelen környezete és az itt élt emberek komplex módon megismerhetők, saját tapasztalat és élmény szerezhető. A múzeum a természettudományos felfedezéses tanulás egyedi helyszíne. Nyitott, befogadó intézmény.

Marketing-célkitűzés Stratégiai célkitűzés Marketing-célkitűzés Országos természettudományos muzeológiai módszertani, múzeumi oktatási és tudománykommunikációs, szolgáltató jellegű kompetenciaközpont létrehozása a biológiai sokféleség jelentőségének tudatosítása, a megőrzését szolgáló széles körű szemléletformálás érdekében. Az „MTM-márka” megteremtése és bevezetése a kulturális és tudományos piacra.

Marketingstratégia Hogyan kívánjuk elérni céljainkat? Intenzív kommunikációs kampányt indítunk a márkához igazodó új arculattal a szakmai stratégiának és a felhasználói igényeknek megfelelően, újonnan összeállított komplex múzeumi kínálatunkról (gyűjteményi, tudományos, kiállítási, közönségszolgálati), megújult felhasználó-menedzsmentünkről, új értékrendünkről, sajátságainkról, egyediségünkről, fogadótereink megújulásáról, amelyek tartalommal és konkrétumokkal töltik meg az MTM-márkát.

Marketingeszközök Milyen eszközökkel kívánjuk elérni a céljainkat? Ki kell alakítani a kínálatot (szolgáltatások, termékek) Célcsoportnak megfelelő kommunikációt kell folytatni Ki kell alakítani az árainkat Meg kell szervezni azt, hogy hol és hogyan értékesítjük Ki kell alakítani a megfelelő látogatófogadási rendszereket A múzeumi helyszíneket megfelelő állapotúvá kell tenni Ki kell alakítani a megfelelő munkafolyamatot és a munkatársakat fel kell készíteni

AZ MTM kínálata A múzeum küldetésének és stratégiai céljainak megfelelőek; Valamennyi múzeumi szakmai tevékenységünket felöleli; Az értékleltárra alapozott; Célcsoportjaink igényeihez illeszkedő csomagok (a speciális természettudományos szakmai közönségtől kezdve a közoktatás résztvevőin keresztül a családokig); Sokrétű, komplex szolgáltatások; Magyar és angol nyelven egyaránt elérhetők.

Szervezeti célok Megfelelő létszámú és képzettségű marketing és kommunikációs részleg, stratégiai pozícióban a szervezeten belül (pl. a jelenlegi SMF-hez tartozó csoportként vagy osztályként); Feladata az egész intézményre vonatkozó stratégiai marketing és az éves marketingtervek, feladatok végrehajtása.

Arculat A múzeumi arculat egy összetett rendszer, mely kiterjed a teljes intézmény szervezeti működésére, az intézmény szolgáltatásaira, az intézmény tevékenységére, a múzeum vizuális elemeire, a múzeumi kommunikációra a munkakultúrára, a munkatársak viselkedésére.

Munkatársak, munkakultúra Belső és külső kommunikáció rendjének a kialakítása, A munkatársi elkötelezettség növelése, „Fehér könyv” bevezetése és alkalmazása, Belső hírlevél és eseményfelület kialakítása, Összetartozást erősítő belső események szervezése, Az elvárások megfogalmazása a gyűjtemények gondozásáról, a tudományos munkáról, az ismeretterjesztésről, a látogatófogadásról stb., Munkatársak továbbképzése.