EGTC - Európai Területi Együttműködési

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NON-PROFIT SZERVEZŐDÉSEK •Kérdések:  Milyen formában működjenek?  Milyen szervezetek vehetnek részt?  Milyen jogosítványokkal rendelkezzen?  Milyen.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Pons Danubii EGTC. Rövidítés jelentése: Pons Danubii Korlátolt Felel ő sség ű Európai Területi Együttm ű ködési Csoportosulás.
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
A CBC-programok és a területi kohézió Budapest, június 6.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Közigazgatási alapismeretek
Területi együttműködések a határ mentén Baja.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
SOÓS EDIT A határon átnyúló együttműködések továbbfejlesztésének lehetőségei a magyar–szerb határon Szabadka,
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
Egy határon átívelő régió (EGTC) kialakításának lehetőségei a szerb-magyar határtérségben Ricz András PhD hallgató Szabadka.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Rába–Duna–Vág Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás Európske zoskupenie územnej spolupráce Rába–Dunaj–Váh s ručením obmedzeným.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Intézményi eszközök a fenntartható fejlesztések szolgálatában Előadó: dr. Fekete Katalin Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Határon Átnyúló Területi.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
A helyi önkormányzatok társulásai
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete A vidékfejlesztés területi és közigazgatási aspektusai a magyar és a.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Az Ister-Granum EGTC Budapest, május A társadalmi tér elmélete 2. Az európai területi együttműködés 3. Az Ister-Granum EGTC az Unióban.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Emberi erőforrások közös használata és fejlesztése Magyarország-Szlovákia határon átnyúló együttműködési program Emberi erőforrások közös használata.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Jövőbeni lehetőségek a határon átnyúló együttműködések területén
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Új lehetőség - EGTC  Az INTERREG közösségi kezdeményezési programok a közötti programozási időszakban Európai területi együttműködés (ETE)
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A civil együttműködés fejlesztése az Ister-Granum Eurorégióban.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
EGT és Norvég Alapok Polgár Tamás Norvég Királyi Nagykövetség
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A határmenti programok aktuális állása
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Európai Uniós ismeretek
Lorem ipsum.
Az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország
Előadás másolata:

EGTC - Európai Területi Együttműködési Csoportosulás megvalósításának elemei, eszközei 2010. szeptember – október

BEVEZETÉS Mi az EGTC? – angol betűszó, azaz European Grouping of Territirial Co-operation – Európai Területi Együttműködési Csoportosulás rövidítése, új európai szintű jogi eszköz Új lehetőségek - határ menti földrajzi, gazdasági, társadalmi, kulturális összefüggések és egymásra utaltságokból adódnak A „régiók Európája” - a korábbi államalakulatok kisebb egységekre töredezésével – egyre inkább valósággá válik. A határon átnyúló együttműködések egy sajátos formája a határ menti helyi és regionális igazgatási egységek saját kezdeményezésén alapuló EGTC eltérő közigazgatási és jogrendszerek szükséges jogi keretek megteremtésére Az Eu 2004 évi bővítése és a belső határok átjárhatósága. A területi együttműködések nem voltak hatékonyak Létrehozásának két fő oka: - Eurorégiók erősödése - INTERREG-program szükségessé vált reformja

ELŐZMÉNYEK – A határmenti együttműködések jogi szabályozása 1980 – A Területi Önkormányzatok és közigazgatási szervek Határmenti Együttműködésről szóló Európai Keretegyezménye 1983 – Európai Térségi Tervezési Szabályzat 1985 – Helyi Önkormányzatok Európai Chartája 1995 – Kiegészítő Jegyzőkönyv a A Területi Önkormányzatok és közigazgatási szervek Határmenti Együttműködésről szóló Európai Keretegyezményéhez Európai Bizottság 2005 – új programozási időszak kohéziós politikájának prioritásait tartalmazó Közösségi Stratégiai Irányelvek

AZ ETGC-k jogszabályi környezete Az EGTC jogintézményét az Európai Parlament és az Európai Tanács közös rendelete hozta létre 2006-ban, a határokon átívelő együttműködések különböző formai hatékonyságának növelése érdekében - 2006. július 6-án kihirdetett 1082/2006/EK. Közvetlen hatály, de keretjogszabály Nem igényel belső szabályozást, vagy csak hazai jogi nyelvezetre kell „lefordítani”. A rendelet céljai között szerepelt: - az átlátható jogi és pénzügyi működési keretek megteremtése, - alkotmányos és jogi akadályok leküzdése, - a megkülönböztetés-mentesség.

Az Európai Unió és a Tanács 1082/2006/EK Rendelete Kimondja, hogy az EGTC Jogi személyiséggel rendelkezik (jelenleg 15 létezik az EU-ban). A csoportosuláshoz való csatlakozás önkéntes. Tagjai lehetnek: az EU tagállami, regionális hatóságok, helyi hatóságok, közjogi intézmények, ill. a felsorolt szervezetek által alkotott társulások. Csoportosulásra vonatkozó jogszabályok: Rendelet, a csoportosulást létrehozó Egyezmény, a csoportosulás Alapszabálya, tagállami jogszabály. Magyarország: a 2007. évi XCIX. törvénnyel teremtette meg a jogi alapokat Szlovákia: A Területi Együttműködési Csoportosulásról szóló törvény és az 540/2001 számú, az állami nyilvántartásról szóló törvény módosítása – 2008. febr.15.

Tíz kérdés és tíz válasz az EGTC-ről 1. Mi az EGTC küldetése? Határokon átnyúló, transznacionális vagy régióközi együttműködési tevékenységeket szervezhetnek és irányíthatnak, akár uniós pénzügyi hozzájárulással, akár anélkül. Feladatuk megvalósítása érdekében kialakíthatják saját szervezeti felépítésüket, vagyonnal rendelkezhetnek, munkaerőt alkalmazhatnak. Pl: határon átnyúló szállítmányozási vagy egészségügyi szolgáltatások nyújtása 2. Mely együttműködési tevékenységek nem tartozhatnak az EGTC-k hatáskörébe? Működésük nem terjedhet ki rendészeti feladatok ellátására, az igazságszolgáltatás és a külügyek területére.

4. Milyen az EGTC-k minimális földrajzi kiterjedése? 3. Melyek az EGTC előnyei? Jogi személyiséggel bír Uniós pályázat esetén teljesül a partnerség kritériuma Meghatározó tulajdonsága kell legyen a gazdasági sikeresség 2008-2009-től a területi együttműködés minden formája megvalósítható az EGTC keretében, Az EGTC lobbyzhat az EU-nál, európai szereplőként léphet fel a regionális és a kohéziós politikában, többfajta szervezeti formában valósulhat meg, keretül szolgálhat hosszú távú, közös stratégiai fejlesztések megvalósításához. Nagymértékben egyszerűsödik az eljárási folyamat A területi hatóságok közvetlenül érintettek annak végrehajtásában 4. Milyen az EGTC-k minimális földrajzi kiterjedése? Az EGTC a tagjait minimum két tagállam területéről gyűjti.

5.Kinek és miért érdemes EGTC-t alapítani? Az EGTC-ben részt vevő partnereknek legalább két tagállamot kell képviselniük. A partnerek lehetnek tagállamok, regionális hatóságok, helyi hatóságok, közjogi intézmények és szövetségek. Elsősorban azon önkormányzatok, amelyek érdekeltek. Egy adott határtérséghez tartozó önkormányzatok közötti többoldalú, határokon átnyúló („testvér-települési” kapcsolatnál magasabb szintet jelentő) együttműködés intézményesítésében. Az azonos problémákkal és fejlődési – kitörési – lehetőségekkel rendelkező határ menti települések közös érdekeit képviselő szervezet létrehozásában. A hosszú távú, a határtérség egészének fejlődését célzó együttműködési programok, közös fejlesztési projektek kidolgozásában és megvalósításában.

6. Milyen lehetséges célokra lehet alapítani? közlekedés, környezetvédelem, oktatás, nevelés, egészségügy, elsősegély, energia-felhasználás, innovációs eszközök, K+F, turizmus, sport, kultúra, munkahelyteremtés és fejlesztés, szociális szolgáltatások, mezőgazdaság. 7. Hogyan jön létre az EGTC? az alapító szerződés aláírásával szervezeti valamint működési szabályzatának elfogadásával értesíteni kell az illetékes nemzeti hatóságot. három hónap áll rendelkezésre a jóváhagyásra az illetékes nemzeti hatóságnak meg kell indokolnia az elutasítást is.

8.Lehet-e létrehozni EGTC-t az EU külső határain? Nem uniós, ún. „harmadik állam” nem lehet az EGTC tagja, azonban regionális vagy helyi hatósága, közjogi intézménye (külön megállapodás, ill. megengedő nemzeti jogszabály esetén) igen. 9. Mikortól kezdve van lehetőség EGTC-k létrehozására? 2007. augusztus 1-től. A tagállamoknak eddig az időpontig kellett elfogadniuk az EGTC-ről szóló 1082/2006/EC rendelet tagállami végrehajtó rendelkezéseit. 10.Beleférünk még a 2007-2013-as programkeretbe? Igen. A jövőben létrehozandó EGTC-k különböző együttműködési programok keretében nyújtanak be pályázatokat.

8 lépés annak felmérésére, hogy létrehozható-e egy adott EGTC Az együttműködés szükségleteinek és célkitűzéseinek elemzése, összehasonlítva az EGTC lehetséges feladataival. A megvalósításhoz szükséges alapvető ismeretek és tapasztalatok azonosítása. Az partnerek azonosítása; jogosultak-e arra, hogy az EGTC tagjai legyenek? A rendelkezésre álló nemzeti jogi keretek feltérképezése. (E választás határozza meg az EGTC bejegyzett székhelyét.) A javaslattervezet jogi megvalósíthatóságának ellenőrzése az egyes tagállamok nemzeti hatóságaival egyeztetve. Költség-haszon elemzés készítése. Az egyezmény és alapszabály megfogalmazása és megvitatása, valamennyi egyéb érdekelt fél bevonásával. Mihelyt megállapodás születik a partnerek között az egyezményről és az alapszabályról, megkezdődhet az értesítési eljárás ( Rendelet 4. cikk).

Az EGTC szervei Közgyűlés – tagok által delegált képviselők Igazgató – képviseletet látja el, nem kötelező Elnökség – operatív ügyek Állandó iroda Helyi cégek, civil szervezetek képviselőinek bevonása

Jövőbeli kilátások 2010-ben az EGTC-k – megváltozott politikai helyzet Lisszaboni Szerződés elfogadása – „területi kohézió” az Unió legfőbb céljai között EU 2020 Stratégia - új lehetőségek az EGTC-k számára Egyre változatosabb EGTC-k A 2014 – 2020 közötti időszakban prioritássá válik az EGTC-k támogatása az európai területi együttműködés célkitűzésein belül. Az EU Régiók Bizottsága 2011-ben készít jelentést az EGTC-k működéséről.

Szlovák - magyar együttműködés Cél: önkormányzatiság Megfelelő autonómiát, önállóságot biztosít Számtalan területen előmozdíthatják a kooperációt Kialakulhat egy új azonosságtudat Serkentik a társadalmi innovációt Az EGTC Rendelet Szlovákia és Magyarország területén közvetlenül alkalmazható

A határon átnyúló gazdasági és intézményi kapcsolatok a szlovák – magyar határtérségben Határon átnyúló vállalati együttműködések különböző formáinak fejlesztése - Új piacok feltárása - Határon átnyúló vertikális és horizontális vállalati integrációk - Határon túli közvetlen tőkebefektetések Határon átnyúló infrastruktúra-fejlesztés - Közlekedési kapcsolatok – hidak, ráhordó utak, vasúti közlekedés - Üzleti infrastruktúra javítása – kamarák, inkubátorházak Város – város kapcsolatok fejlesztése - Önkormányzatok-közti együttműködések, feladatmegosztások - Közös közszolgáltatások – egészségügy, oktatás, stb. - Civilek a „mentális határok” ellen

EGTC-k a térségben Ister-Granum EGTC 2003. nov. 17.: Az Ister-Granum Eurorégió megalapítása 2008. máj. 6.: az Ister-Granum EGTC alapítása Európa második EGTC-je 47 magyarországi és 39 szlovákiai önkormányzat közreműködésével Székhely: Esztergom - Párkány Fővárosi Bíróság által 2008. október 18-án nyilvántartásba vett

Az Ister-Granum programjai Mária-Valéria híd újjáépítése „Határtalan desztináció” (idegenforgalom) „Kerékpáros paradicsom” (idegenforgalom) „Önellátó Eurorégió” (megújuló energia) Ister-Granum vállalkozási-logisztikai övezet Regionális turisztikai desztinációs menedzsment Közös energiaügynökség Közös integrált egészségügyi rendszer Regionális integrált tömegközlekedés Közös kétnyelvű rádió és televízió

2. Bódva – Karszt EGTC magyarországi és szlovákiai résztvevőkkel Bejegyzés: 2009 február Székhely: Torna (Turňa nad Bodvou) Cím: Ájfalucska (Hačava) Fórumot kínál a Gömör – Tornai karszt és Bódva – völgy térségben működő helyi önkormányzatoknak a magyar – szlovák határ mentén. Elődje a 2001-ben létrejött Karszt Eurorégió.

3. Pons Danubii EGTC 2009-ben alapítási kérelem Székhely: Komárom (SK) Tagok: Észak- és Dél-Komárom, Tata, Kisbér, Gúta, Ógyalla Célja az Európai Unió társfinanszírozásában, területi együttműködésben megvalósuló programok végrehajtása a meghatározott települések közigazgatási határain belül. Elsődleges feladata, hogy az Európai Unió által nyújtott társfinanszírozás mellett, területi együttműködésben létrejövő programokat, projekteket valósítson meg.

4. Ung-Tisza-Túr-Sajó EGTC Bejegyzés: 2010 április Székhely: Nyíregyháza Az UTTS EGTC magyarországi, szlovákiai (Jánok) és romániai helyi önkormányzatok alapították, valamint EU-n kívüli partner – Ukrajna – is részt vesz benne. Az EGTC elsőrendű célkitűzései a gazdasági és társadalmi kohézió erősítésének elősegítése és a konvergencia-célok előmozdítása a csoportosulást alkotó tagok földrajzi területén. Fő célja a területi egységek és a határ menti régiókban működő különböző szervezetek közötti együttműködés fejlesztésének támogatása, a területen élők életminőségének javítása és a regionális különbségek csökkentése. „Napenegria – nap mint nap – energia” projekt

5. Abaúj – Abaújban EGTC Fejlesztési Partnerség 2007. december 20-án alakul - a schengeni határnyitás éjszakáján, már együttműködő Partnerségi településekből Bejegyzés: 2010. június (Fővárosi Bíróság 11.Pk.65.038/2010/3. ) Székhely: Miskolc 16 szlovákiai és magyarországi önkormányzat (Alsólánc, Debrőd, Kamaróc, Nagyida, Perény, Reste, Szeszta, Arka, Boldogkőújfalu, Boldogkőváralja, Fony, Hejce, Hernádcéce, Korlát, Mogyoróska, Regéc) és a VITEA Közhasznú Alapítvány Egyedüli, hogy az EGTC közhasznúságát is elismerték bejegyzésével egyetemben.

Alapszabálya megfogalmazza célszerinti és egyéb tevékenységeit, továbbá a csoportosulás közhasznú tevékenységeit. Az EGTC alapot kíván teremteni arra, hogy a tagtelepülések el tudjanak végezni kisebb volumenű fejlesztéseket. Az EGTC elsődleges céljai - a területfejlesztési tevékenységek körére kiterjedő együttműködés fenntartása és majdani bővítése; a gazdasági, társadalmi kohézió elősegítése és megerősítése, ill. a határokon átnyúló régiók közötti transznacionális együttműködések kiterjesztése; kapcsolattartás nemzetközi szervezetekkel és képviselet delegálása uniós szervezetbe. AZ EGTC munkaszervezete a VITEA Közhasznú Alapítvány, aki alapító tagja a Fejlesztési Partnerségnek.

Az Abaúj - Abaújban EGTC kiemelt programjai „ABAÚJI turisztika határok nélkül” – a Rákócziak földjén ABAÚJ-ban. A térség történelmi múltjának, örökségének és hagyományainak bemutatása. „ Kulcs a sikerhez „ - a kis-és középvállalkozások működésének elősegítése. „ Az ezeréves kötelékek” ABAÚJ-ABAÚJBAN NYÁRI FESZTIVÁL - A rendezvénysorozat a 16 településen valósul meg, egybekötve a településeken megjelenő új különböző turisztikai eszközök ünnepélyes átadásával. Információs központ - turisztikai portál, közös weblap (www.abauj.info), Partnerségi tábla településenként, kisvonat. A Partnerség tagjai azt a hiányt szeretnék pótolni, hogy a térségben lévő különböző rendezvények, megmozdulások, legyen az sport vagy kulturális, egységes egészet képviselve jelenjen meg az érdeklődők előtt. Részvétel 5 UNIÓS programban

Námestie Slobody č. 1, 943 01 Štúrovo Eurorégió neve Kapcsolattartó személy Cím 1. Iszter-Granum EGTC Ing. Szép Attila Ing. Tóth Attila Námestie Slobody č. 1, 943 01 Štúrovo 2. Ipoly Eurorégió (Ipeľ - Ipoly Eurorégió) Hrubík Piroska Hrubík Béla Wollent József Cesta Slobody 457, 991 28 Vinica 3. Csallóközi-Mátyusföldi Regionális Társulás (Hármas Duna Vidék Eurorégió) PhDr. Kvarda József Őry Péter Hlavná 50/16, 929 01 Dunajská Streda 4. Neogradiensis Régió (Neogradiensis Eurorégió) Mihályi Gabriel Ing. Milan Marko Novohradská 1, 984 01 Lučenec 5. Sajó és Rimava Egyesülete (Sajó-Rimava Eurorégió) RNDr. Jaroslav Svoreň ul. SNP č. 15, 979 01 Rimavská Sobota 6. Ung-Tizsa-Túr EGTC bejegyzés alatt Ing. Bodnár Béla Obecný úrad Vojany, 076 72 Vojany č. 72 7. Abaúj – Abaújban EGTC Szabó Ferenc 3527 Miskolc, Zsigmondy u. 2. Obecný úrad Debraď /Debrőd/ 14, 7045 01 8 Ung-Tisza-Túr-Sajó EGTC Bráz Tibor Magyarország – Kántorjánosi, Kossuth u. 14. 9. Pons Danubii EGTC Kovács Péter Horváth Árpád Nám. generála Klapku 1, 945 01 Komárno 10. Bódva-Karszt EGTC Molnár Lajos Torna, Cím: Hačava (Ájfalucska) 47, 044 02

Köszönjük figyelmüket! www.info-net.sk