A szakképzés jövője.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése, az OKJ rendszerének továbbfejlesztése.
Szervezetfejlesztési Program
Versenyképes gazdaság versenyképes szakképzés A szakképzés mint a jövőbe történő befektetés A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megnövekedett szerepvállalása.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Befektetés a jövőbe a kamara szerepe a duális szakképzésben
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott kamarai szakképesítések bevezetése 1.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Civitas Pedagógiai Napok február 19.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Gazdasági kamarák szerepe a duális szakképzésben Szabó Bálint.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése.
Tanulószerződés-kötés Tájékoztató fórum. A tanulószerződés Mire szolgál a tanulószerződés és kik között jön létre? A tanuló gyakorlati képzése folyhat.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Felvételi a középfokú iskolákba
Átalakult a szakképzési rendszer
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
A szakiskola jelene és jövője
Szervezetfejlesztő, coach
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁRSADALMI HATÁSOK.
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
A végzős tanulók döntési irányai a középiskolákban
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Határokon átívelő projektek.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Varga Júlia MTA KRTK KTI
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Előadás másolata:

A szakképzés jövője

Milyennek képzelem el a jövő szakképzését? Az embernek hinnie kell,hogy valamihez tehetsége van, és azt a valamit el kell érnie, kerüljön bármibe. (M. Curie)

Főiskola,egyetem Szakma Gimnázium Szakgimnázium Szakiskola OKJ

Azok a tanulók, akik nem szeretnének sokat az iskolapadban ülni a szakgimnáziumot, szakiskolát vagy OKJ-s képzést választják. Megfelelő Szakirány Szakma kiválasztása

Az elmélet megtanítja a gyakorlati végrehajtáshoz szükséges lépéseket. Egyre nehezebb éles határvonalat húzni a szakmai elmélet és gyakorlat között. A szakmai elmélet jelentős változáson ment át, gyakorlatorientáltabb lett. Az elmélet megtanítja a gyakorlati végrehajtáshoz szükséges lépéseket.

A szakmai elmélet úgy alakult, hogy azt rögtön ki kell próbálni. A gyakorlati képzések során a tanuló megtanulja, hogy a cselekedeteiért felelőséget kell vállalnia.

A választott szakma jobb megismerésének lehetőségei a jövő szakképzés tükrében  Nyílt napok iskolában, vállalatoknál. Üzemlátogatások. Filmvetítések és előadások. Tájékoztató füzetek. TV- egyéb média felületek. Interaktív portálokkal való ismerkedés.

Mit hoz a jövő? A gyakorlat szerepe áttevődik a tanműhelyekről a vállalatokhoz. Intézményi összevonások (bezárások) tovább folytatódnak? Gazdaság irányít Oktatás végrehajt? Együttműködés nélkül nem megy….

A duális képzés élő környezetben szocializálja a tanulót, a tanuló megtanulja hogyan működik a valós gazdaság.

Stabil szakmai tudás Elérhető egyéni célok Jövedelem Biztonság Státusz Hatalom Presztizs A társadalom szolgálata Szakmai kiemelkedés Hasznosság ( O. E. Williamson)

Köszönöm a figyelmet!