„Játékos matek” – Logikai játékok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
15. SZABÁLY – A B erugás. 15. SZABÁLY – A BE RUG ÁS A be rug ás a játék újrakezdésének egyik módja. Be rug ást kell ítélni annak a csapatnak a javára,
Advertisements

Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Kezdő hadsereg játékosként:
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
VIIII. Szalvéta bemutató
a Birodalom „lerakosgatósai”
Egyszerű LL grammatika.  Definíciók  Példa. Ábrákkal  MASM program (szó felismerése LL(1) –ben )
Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam
Informatika I. 6. Adattábla függvények, érzékenységi vizsgálatok.
Matematika kompetencia
Csoport munka.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
Catan telepesei – Lovagok és városok
Az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogram értékelési szempontjai július 7.
Eredete és fajtái angol eredetű játék és sportág, melynek során apró
Dominók és kombinatorika
permutáció kombináció variáció
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
Ugródeszka használata
Alapszint 2.  Készíts makrót, ami a kijelölt cellákat egybenyitja, a tartalmat vízszintesen és függőlegesen középre igazítja és 12 pontos betűméretűre.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
A Birodalmi lépegetőtől… Egy játék matematikája. Egyszer volt… Ha megnőnek a gyerekek, akkor a matematikusnak marad a solitaire :( Van k darab doboz 1-től.
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
Az ábrázolás módszerével való megoldás szükségessé teszi egy ábra készítését * A számokat és mennyiségeket a feladatból grafikusan ábrázoljuk * A feladatmegoldás.
A kvantifikáció igazságfeltételei
(nyelv-családhoz képest!!!
Formális bizonyítások Bizonyítások a Fitch bizonyítási rendszerben: P QRQR S1Igazolás_1 S2Igazolás_2... SnIgazolás_n S Igazolás_n+1 Az igazolások mindig.
Névnapi Köszöntö - néhány humoros bölcsességgel és nosztalgia zenével.
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
Euler gráf Euler, 1736 Königsbergi hidak
Quarto variációk Lovrics László.
Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton
A feladat : Építsünk AVL-fát a következő adatokból:100,170,74,81,136,185,150,122,52,190,144 (Az AVL-fa olyan bináris keresőfa, amelynek minden csúcsára.
A kvantifikáció igazságfeltételei “  xA(x)” akkor és csak akkor igaz, ha van olyan objektum, amely kielégíti az A(x) nyitott mondatot. “  xA(x)” akkor.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
A Magyar ötvösség remekei bélyegsorozat fogazatváltozatai (MBK )
Ez az én művem Jakab Richárd Tanuló Eisensehr Mihály Felkészítő tanár Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium 7150 Bonyhád Kossuth Lajos u. 4.
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
Tanulási nehézségek 5/3.
FIBONACCI SOROZAT.
1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél.
1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
LHC és főbb kísérletei - a Fekete Lyukas Rubik Kockán Csörgő T. MTA Wigner FK, Budapest és KRF, Gyöngyös BerzeTÖK Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium.
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
A verem. A verem (stack) homogén adatelemek olyan sorozata, amelyen két művelet értelmezett: –Új elem elhelyezése a verem tetejére (push) –Elem kivétele.
LL(1)-elemzés ● az LL(1)-elemzők már jobbak az előzőeknél, bár nem fedik le a programozási nyelvek szükségleteit ● alapötlet: a levezetés következő lépéséhez.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Nyomógombok szerkesztése
TÖMBÖK – péntek Jordán Sándor.
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Atomi mondatok Nevek Predikátum
Egy sakk feladat megoldása algoritmussal
Az 5.b karácsonya.
LL(1)-elemzés az LL(1)-elemzők már jobbak az előzőeknél, bár nem fedik le a programozási nyelvek szükségleteit alapötlet: a levezetés következő lépéséhez.
Hulladékcsökkentési verseny
Gráfok - 1 Definíció: Irányított gráf (digráf) G=(V,E) rendezett pár.
Tanórán kívül lehet kicsit több
Előadás másolata:

„Játékos matek” – Logikai játékok Mert játszani mindig szeretünk

Miért szeretem a logikai játékokat? Logikus gondolkodást fejleszt Érdeklődés kelt fel Emberi kapcsolatok erősíthet Kreativitás fejleszt

Egyéni játékok Az előadás közben bármikor fel lehet állni, elvenni egy már bemutatott játékot, és kipróbálni

Szóma kocka Hat elem áll 4 kis kockából és egy áll 3-ból. E hét elemből több mint 400 módon rakható ki a 3x3x3-as kocka Viszonylag egyszerű

Lehetőségek

Ördöglakat Térlátás Kombinatív készség Kitartás

Szoliter A cél: az összes bábu leszedése a tábláról, kivéve az utolsót Szabályok: Csak egy bábut ugorhat át egyszerre. Csak akkor ugorhatunk át bábut, ha van üres lyuk a másik oldalon Amelyik bábut átugortuk azt vegyük le a tábláról Az ugrás megengedett vízszintesen és függőlegesen, de átlósan nem

Fa dobókocka különböző színekben

Rabkereszt

Kígyókocka

Páros játékok Térbeli amőba I-II Lehetőségek: Az első négyesig játszani Felrakni az összes golyót, és az nyer, akinek több négyese van

Kalaha - ősi kavicsjáték A legrégebbi játékok egyike a világon A sivatagi homokban, néhány kaviccsal játszható Két játékos közé letesszük a táblát (vízszintesen). A tábla minden kis gödrébe teszünk négy-négy követ (a két szélső nagyba nem, az lesz a gyűjtő gödör). Az adott játékos az előtte lévő sorokból játszik, tehát abból vehet ki köveket, a játékosok gyűjtő rekesze tőlük jobbra esik. A játék elején tehát minden gödör négy színes követ tartalmaz, a szélső gyűjtőrekeszek üresek.

A kezdő játékos választ egy az előtte lévő sorból egy gödröt, abból minden követ kivesz és az óramutató járásával egyezően egyesével belepottyant a következő gödrökbe egyet-egyet. Amennyiben sikerült úgy csinálnia, hogy az utolsó a gyűjtőgödrébe esik, akkor újra ő jön. Ha az utolsó kő egy olyan gödörbe kerül, ami üres volt előtte (vagyis most egy darab lett, hogy belerakott), akkor a gödörrel szemben lévő összes követ begyűjtheti (berakja a gyűjtőrekeszébe). Nyertes lehet, akinek Elfogynak a kövek a gödreiből (gyűjtőrekesz kivételével) A gyűjtőmedrében több kő van

Pikk – pakk: A dinamikus amőba Golyót csak szélről lehet betenni, akkor is ha már foglalt az adott hely, ettől dinamikus, tehát állandóan változó az állás Csak függőlegesen, és vízszintesen számít, így kell egymás mellé 4-et kirakni

Pylos Sötét és világos játékos az "építőköveiből" felváltva egyet-egyet a 4x4-es táblára téve,"piramist" épít, abban versenyezve, hogy melyikük rakja fel az utolsó kövét a csúcsra. A lerakás közben két szabály alapján spórolhatnak a köveikkel: 1. Magasabb szintre (egy "négyes" tetejére) már a korábban táblán lévő kő is feltehető, kivéve, ha az maga nem támaszt alá köveket. 2. Ha pedig bármely szinten (négyzetalakban) egymás mellé sikerül tenni négy saját követ, akkor a korábban felrakott (levételükkel bontást nem okozó, szabad) saját kövei közül vagy 1 db, vagy 2 db levehető.

Felhasznált források http://ordoglakat.blog.hu/2009/04/18/szoma_kocka https://fakopancs.hu/szoliter-ht.html http://www.cs.elte.hu/~nbandi/lakatok/feladatok.html http://www.borsodivakok.hu/arueladas/fakigyokocka.htm http://kreativpuzzle.hu/1891-logikai-tarsasjatek-terbeli-amoba.html http://www.jatekmester.com/5-Logikai_jatek/Kalaha-Fa-uveg-kovekkel+1105 http://www.jatektan.hu/jatektan/uj2001/szab_pikk.pdf

Vége Köszönöm a figyelmet!