„Játékos matek” – Logikai játékok Mert játszani mindig szeretünk
Miért szeretem a logikai játékokat? Logikus gondolkodást fejleszt Érdeklődés kelt fel Emberi kapcsolatok erősíthet Kreativitás fejleszt
Egyéni játékok Az előadás közben bármikor fel lehet állni, elvenni egy már bemutatott játékot, és kipróbálni
Szóma kocka Hat elem áll 4 kis kockából és egy áll 3-ból. E hét elemből több mint 400 módon rakható ki a 3x3x3-as kocka Viszonylag egyszerű
Lehetőségek
Ördöglakat Térlátás Kombinatív készség Kitartás
Szoliter A cél: az összes bábu leszedése a tábláról, kivéve az utolsót Szabályok: Csak egy bábut ugorhat át egyszerre. Csak akkor ugorhatunk át bábut, ha van üres lyuk a másik oldalon Amelyik bábut átugortuk azt vegyük le a tábláról Az ugrás megengedett vízszintesen és függőlegesen, de átlósan nem
Fa dobókocka különböző színekben
Rabkereszt
Kígyókocka
Páros játékok Térbeli amőba I-II Lehetőségek: Az első négyesig játszani Felrakni az összes golyót, és az nyer, akinek több négyese van
Kalaha - ősi kavicsjáték A legrégebbi játékok egyike a világon A sivatagi homokban, néhány kaviccsal játszható Két játékos közé letesszük a táblát (vízszintesen). A tábla minden kis gödrébe teszünk négy-négy követ (a két szélső nagyba nem, az lesz a gyűjtő gödör). Az adott játékos az előtte lévő sorokból játszik, tehát abból vehet ki köveket, a játékosok gyűjtő rekesze tőlük jobbra esik. A játék elején tehát minden gödör négy színes követ tartalmaz, a szélső gyűjtőrekeszek üresek.
A kezdő játékos választ egy az előtte lévő sorból egy gödröt, abból minden követ kivesz és az óramutató járásával egyezően egyesével belepottyant a következő gödrökbe egyet-egyet. Amennyiben sikerült úgy csinálnia, hogy az utolsó a gyűjtőgödrébe esik, akkor újra ő jön. Ha az utolsó kő egy olyan gödörbe kerül, ami üres volt előtte (vagyis most egy darab lett, hogy belerakott), akkor a gödörrel szemben lévő összes követ begyűjtheti (berakja a gyűjtőrekeszébe). Nyertes lehet, akinek Elfogynak a kövek a gödreiből (gyűjtőrekesz kivételével) A gyűjtőmedrében több kő van
Pikk – pakk: A dinamikus amőba Golyót csak szélről lehet betenni, akkor is ha már foglalt az adott hely, ettől dinamikus, tehát állandóan változó az állás Csak függőlegesen, és vízszintesen számít, így kell egymás mellé 4-et kirakni
Pylos Sötét és világos játékos az "építőköveiből" felváltva egyet-egyet a 4x4-es táblára téve,"piramist" épít, abban versenyezve, hogy melyikük rakja fel az utolsó kövét a csúcsra. A lerakás közben két szabály alapján spórolhatnak a köveikkel: 1. Magasabb szintre (egy "négyes" tetejére) már a korábban táblán lévő kő is feltehető, kivéve, ha az maga nem támaszt alá köveket. 2. Ha pedig bármely szinten (négyzetalakban) egymás mellé sikerül tenni négy saját követ, akkor a korábban felrakott (levételükkel bontást nem okozó, szabad) saját kövei közül vagy 1 db, vagy 2 db levehető.
Felhasznált források http://ordoglakat.blog.hu/2009/04/18/szoma_kocka https://fakopancs.hu/szoliter-ht.html http://www.cs.elte.hu/~nbandi/lakatok/feladatok.html http://www.borsodivakok.hu/arueladas/fakigyokocka.htm http://kreativpuzzle.hu/1891-logikai-tarsasjatek-terbeli-amoba.html http://www.jatekmester.com/5-Logikai_jatek/Kalaha-Fa-uveg-kovekkel+1105 http://www.jatektan.hu/jatektan/uj2001/szab_pikk.pdf
Vége Köszönöm a figyelmet!