TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Mindennapi testmozgás és egészség
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A játék A játékosság.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A testnevelési tanterv.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A játék A játékosság.
A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Pedagógus továbbképzés Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST ------ Flow

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A továbbképzés szervezésének háttere: A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. Törvény (Nkt.) 27.§ (11) bekezdés szerinti mindennapos testnevelést 2012. szeptember 1-jétől kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni, a helyi tantervbe legalább heti öt testnevelés órát kell beépíteni. A többlet testnevelési órákkal a Kt. 52. § (3) bekezdésében meghatározott tanulói kötelező tanórai foglalkozások száma megnövelhető. Lehetőségek heti két óra kiváltására : a kerettanterv testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott oktatásszervezési formákkal, műveltségterületi oktatással, iskolai sportkörben való sportolással, versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján sportoló tanuló kérelme alapján a tanévre érvényes versenyengedély és a sportszervezete által kiállított igazolás birtokában a sportszervezet keretei között szervezett edzéssel váltható ki.”

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Lehetőségek a kiváltásra: Az iskola nem a testnevelés tantárgyra a kerettantervben előírt tananyagot tanítja, hanem más műveltségterületi oktatást folytat. „A heti öt órából legfeljebb heti két óra a Nat. Testnevelés és sport műveltségterületében jelzett sporttevékenységekre (úszás, néptánc, közösségi és más sportjátékok, szabadtéri sportok, természetjárás, kirándulás), vagy az iskola lehetőségeinek és felszereltségének megfelelően különféle más sporttevékenységekre fordítható (hagyományos magyar történelmi sportok, mozgásos és ügyességi játékok, csapatjátékok).”

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A továbbképzés előkészítése, szervezési feladatai: - képzési cél megfogalmazása - mit szeretnénk elérni? - a tartalom pontos meghatározása – mit tanítsunk? - „célközönség” megnevezése – kiknek szóljon? - a tananyagok elkészítése, – ki? miről? milyen terjedelemben? - részvételi létszám tervezése – meddig biztosítható a hatékonyság? - szerigény ellenőrzése – szükség van-e beszerzésre? - a továbbképzés hirdetése – hol jelenjen/ek meg a felhívás? - időpont megtervezése – mikor tudnak a tanárok eljönni? - létesítmények – rendelkezésre állnak-e a megfelelő termek? - órarend elkészítése, és a résztvevőkhöz történő eljuttatása!

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A tananyag összeállítás szempontjai: - újszerű, de megvalósítható tartalom, - a tanulók számára érdekes, új kihívásokat tartalmazzon, - olcsó, mindenki számára elérhető eszközöket igényeljen, - változatos órákat biztosítson, - egyszerű megvalósíthatóság, Multimédiás lehetőségek: - netes utalások, hivatkozások, - illusztrációk, fényképek, - videó anyag összeállítás

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A továbbképzés tartalmi elemei : 1. a mindennapos testnevelés megvalósításának lehetőségei ( előadás a törvényi háttérről), a bevezetéssel járó nehézségek, problémák megvitatása, javaslatok, ötletek, tapasztalatok 2. a minitrampulin jellemzése, mozgásanyagának bevezethetősége az iskolai testnevelésbe, oktatásának, előkészítő gyakorlatainak ismertetése, kipróbálása 3. a kölyökatlétika program ismertetése, a szerek sokoldalú felhasználása és a gyakorlatok variálása az életkor és előkép- zettség tükrében, a feladatok kipróbálása, 4. a testtartásjavítás szükségessége iskoláskorú gyerekeknél, probléma felvetés és beszélgetés a tapasztalatokról,

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 - „tartáskorrekciós” gyakorlatanyag-gyűjtemény ismertetése és alkalmazása, - a helyes testtartásért felelős izmok állapot felmérése teszt – gyakorlatokkal, 5. ballkorobics – az aerobic mozgásanyagának labdás „adaptációja” - gyakorlatok egyénileg labdalendítéssel, pattintással, feldobással, - páros gyakorlatok egy és két labdával, ritmus gyakorlatok, - csoportos feladatok több labdával, (esetleg körben) - koreográfiaépítés szempontjai, bemutatók tervezése, 6. táncok bevezethetősége testnevelés órákon a mindennapos testnevelés keretében - néptánc alapjai, tájegységek táncai, - társastánc – klasszikus és modern táncok ismertetése

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 7. Szivacskézilabdázás előnyei, a sportág technikai elemeinek bemutatása, a játékszabályok ismertetése, feladatok párokban és játékszituációk 2 csapatban 8. Non - stop gyakorlat vezetési módszer fajtái, alkalmazási lehetőségei különböző életkorú és előképzettségű tanulóknál. - „bemutató” minden folyamatos gyakorlat vezetési technikára, 9. Kötélugrás – milyen ugrókötelet használjunk? - kartechnikai elemek, - páros gyakorlatok egy kötéllel, - csoportos gyakorlatok egy kötéllel és két kötéllel, - videók megtekintése, kiértékelése, majd segítséggel kipróbálása. 10. Egyensúly párna alkalmazása testnevelés órákon – különböző testhelyzetben végezhető mozgáskoordináció – elsősorban – egyensúly fejlesztő gyakorlatok ( statikus és dinamikus egyensúly )

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 11. dinamikus stretching az izomnyújtás szolgálatában, - gyakorlatok egy „kicsit másképp” 12. fitball – labda alkalmazásának lehetőségei, bevezetésének előnyei a testnevelés órák anyagába, egyensúly-fejlesztés nagy labdákon. 13. funkcionális tréning, és crossfit egyes elemeinek fel – használása, ill. alkalmazhatósága az iskolai testnevelésben. 14. zsámoly és step lépcső szerepe a ritmus képesség fejlesztésében. - gyakorlatok haladással, a step - aerobik alaplépéseinek alkalmazásával, - változatos karmunkával a koordináció hatékony fejlesztése

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A továbbképzést záró tanúsítvány kiadásának feltételei, követelmények: Teszt megírása - tananyagonként, az órák számának alapján ellenőrző kérdéseket tettünk fel, melyre írásban válaszoltak a résztvevők. ( 30 órás képzés – 30 kérdés ) 2. Portfólió megírása, amely a továbbképzésen tanultak alkalmazhatóságáról és az oktató munkában való felhasználásáról szól. A „dolgozatot” meghatározott formai követelmények alapján kellett elkészíteni. A teszt kitöltésének eredményei: Elérhető maximális pontszám: 50 pont Szintek: minimum szint/elfogadható: 30 -35 pont (60 -70%) jó : 36 -40 pont (70 -80%) kiváló : 41 -50 pont ( 80%felett)

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A portfólió értékelésének szempontjai: Szempontok: - formailag, ( terjedelem, tagolás ) - tartalmilag, ( elemzés , stilisztika ) Értékelés, minősítés: NF- nem felelt meg, MF – megfelelt, KMF – kiválóan megfelelt Elért eredmények: 71 fő kiválóan megfelelt, 14 fő megfelelt minősítést ért el

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Vélemények a továbbképzésről: -A résztvevők kiemelték, hogy olyan eszközökkel és módszerekkel ismerkedtek meg amelyeket feltétlen kipróbálnak munkájuk során, ill. felfrissítették az ismereteiket amelyeket ugyan már tanultak, de nem alkalmaztak rendszeresen, így az „elfelejtődött”. - Új sporteszközökkel találkoztak és próbáltak ki, amelyre eddig nem volt módjuk. (pl. fittball –labda, kölyök atlétika eszközei ) - Az eddig alkalmazott gyakorlatvezetési módszerek mellett megismerhettek újakat, gyakorlatban kipróbálhatták, ez motiválja őket további munkájukban.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.