MAMOSZ konferencia INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKATÁSBAN NOVEMBER 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A köznevelés helyzete, fejlesztési irányai Országos Tanévnyitó Konferencia 2016/17.tanév Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár 1.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Összefoglaló a Köznevelési Kerekasztal Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoportjának munkájáról előadó: Thaisz Miklós 1.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
főosztályvezető-helyettes
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Lorem ipsum.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

MAMOSZ konferencia INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKATÁSBAN 2016. NOVEMBER 17.

Napirendi pontok 1./ Jogszabályváltozások AMI vonatkozásai 2./ Tervek 3./ Aktualitások 4./ Kérdések

Feladatellátási helyek Minden művészeti ág együtt Fenntartó típusa Intézmények Feladatellátási helyek Tanulók Fő munkaviszonyú óraadó összesen teljes munkaidős részmunkaidős pedagógusok száma állami KLIK 432 1316 121865 4133 1706 1026 6865 felsőoktatási intézmény 3 4 1530 38 45 nemzetiségi önkormányzat 13 698 18 1 22 439 1333 124093 4189 1713 1030 6932 egyházi egyházi jogi személy 66 162 14167 291 222 148 661 2 67 163 14212 293 223 149 665 magán alapítvány, közalapítvány, közhasznú alapítvány 112 728 49591 588 603 412 1603 egyesület, közhasznú egyesület 25 107 7859 91 41 58 190 korlátolt felelősségű társaság, nonprofit kft, közhasznú nonprofit kft 51 516 34677 391 157 839 vallási tevékenységet végző szervezet 9 476 8 15 1360 92603 1074 943 630 2647 Összesen   696 2856 230908 5556 2879 1809 10244 Intézmények közül Önálló AMI intézmények száma 275 Többcélú intézmények száma, ahol AMI is van 421

Tánc-, képző- és iparművészeti, szín- és bábművészeti tanszakon tanulók és pedagógusok száma Tanszakok Tanulók Pedagógusok Táncművészet Balett tanszak 2798 64 Modern-kortárs tánc tanszak 10137 148 Néptánc tanszak 41543 842 Társastánc tanszak 27039 397 Táncművészet összesen   81517 1451 Képző- és iparművészet Bábkészítő 205 Bőrműves 258 4 Fatárgykészítő 843 8 Fémműves 262 Festészet 13277 336 Foto-video 196 13 Grafika 13824 395 Kerámia 1326 49 Kézműves 8264 201 Makett- és papírtárgykészítő 278 7 Szobrászat 1005 20 Textilműves 1195 18 Tűzzománckészítő 466 16 Képző- és iparművészet összesen 41399 1067 Szín- és bábművészet Bábjáték tanszak 1568 29 Színjáték tanszak 11420 386 Szín- és bábművészet összesen 12988 415 Tánc-, képző- és iparművészeti, szín- és bábművészeti tanszakok együtt 135904 2933

Zeneművészeti tanszakon tanulók és pedagógusok száma Tanszakok Tanulók Pedagógusok Klasszikus zene összesen 101627 9998 Népzene összesen   6265 552 Jazz-zene összesen 619 76 Elektroakusztikus zene összesen 3517 332 Zeneművészeti tanszakok együtt 112028 10958

Új EMMI rendelet alkotása 1./ A jelenleg hatályos, az Országos Köznevelési Tanácsról és az Országos Nemzetiségi Tanácsról szóló 1854/2013 (XI. 19.) Korm. határozat, valamint a Köznevelési Érdekegyeztető Tanácsról szóló 1855/2013 (XI.19.) Korm. határozat hatályon kívül helyezésre kerül. 2./ Az új EMMI rendeletben újraszabályozandó testületek Országos Nemzetiségi Tanács Országos Köznevelési Tanács Köznevelési Érdekegyeztető Kerekasztal

Köznevelési Érdekegyeztető Kerekasztal Feladatai: A Testület az oktatásért felelős miniszter közneveléssel kapcsolatos döntések előkészítésében javaslattevő, véleményező és tanácsadói tevékenységet végző országos szakértői testülete. A testület tagjainak mandátuma 3 évre szól.

Kormányzati képviselet Nemzeti Pedagógus Kar 3 fő Kormányzati képviselet Országos Köznevelési Tanács 2 fő Köznevelési Érdekegyeztető Kerekasztal 23 fő Állami intézményfenntartói képviselők 3 fő Szakmai képviselet 7 fő Intézményfenntartói képviselet 11 fő Tudomány és Pedagógusképzés 1-1 fő Önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati képviselet 3 fő Szülői és diák képviselet 2 fő Nem állami és nem önkormányzati intézményfenntartók 5 fő Országos szülői szervezetek 1 fő Szakszervezeti képviselet 3 fő Országos diákszervezetek, szövetségek 1 fő Országos pedagógus szakszervezetek képviselői 3 fő

Tájékoztató a tanév aktuális feladatairól

A 326/2013-as kormányrendelet módosítása szerint, az osztályfőnöki feladatot és a munkaközösség-vezetői feladatot ellátó pedagógusok heti 2-2 órája, a diákönkormányzatot segítő feladatot ellátó pedagógusok pedig heti 1 órája beszámítható a neveléssel-oktatással lekötött munkaidőbe. A kötött munkaidő intézményi és intézményen kívüli időtartamát az intézményvezető határozza meg. Szakszervezeti tisztségviselőkre vonatkozóan KLIK Kollektív Szerz.! Túlmunka-KLIK Kollektív Szerz.! – 2017.?

Az osztályfőnöki, szakmai munkaközösség-vezetői és diákönkormányzat segítői feladatokat ellátó pedagógusoknak 2-2, illetve 1 óra jár ezen feladatok ellátására a neveléssel-oktatással lekötött munkaidőből. Ha több jogcímen is jár a feladat ellátására óra, akkor sem haladhatja meg a 4 órát az összidőtartam. „17. § (1) Nevelési-oktatási intézményben a pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel- oktatással le nem kötött részében 4. heti egy órát meghaladó részében a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, 12. az osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység heti két órát meghaladó része, 15. a munkaközösség-vezetés heti két órát meghaladó része, (1a) Az (1) bekezdés 4., 12. és 15. pontjában meghatározott tevékenység összesen heti négy óra erejéig számít be a kötött munkaidő neveléssel- oktatással lekötött részébe.” DE! 17/A. § (13) Az (1)-(12) bekezdés alkalmazásakor a pedagógus neveléssel- oktatással lekötött munkaideje - a kerekítés általános szabályai alkalmazásával - nem lehet kevesebb, mint a munkaköre szerint rá irányadó neveléssel-oktatással lekötött munkaidő alsó határának hetvenöt százaléka, vezetőpedagógus esetében legalább tizenegy óra.  (16,5 = 17)

A szakszervezetek követelése volt, hogy a pedagógus előmeneteli rendszert meg kell változtatni abban az irányban, hogy lehetőséget biztosítson a pedagógusok aktuális többletteljesítményének elismerésére. A köznevelési törvény 2016 júniusában elfogadott módosítása szerint az intézmények maguk dönthetik el, hogy a 2017. szeptember 1-jei béremelésre szánt összeget teljesítmény-arányosan differenciálják a pedagógusaik között vagy az egyenlő mértékben osztják el az összeget.

A pedagógus-továbbképzési rendszer megújítását kezdeményezte a Pedagógus hivatás munkacsoport, a Gyermek, tanulói életutak munkacsoport és a Köznevelés irányítási munkacsoport is annak érdekében, hogy a pedagógusok ingyenesen vehessenek részt a szakmai előmenetelük szempontjából legfontosabb továbbképzéseken. A pedagógus-továbbképzés rendszerét elsősorban a pedagógusképző intézményekre kell építeni. A szükséges jogszabály módosítások 2017-ben jelenhetnek meg.

2016-ban az EMMI-hez tartozó köznevelési intézményekben dolgozó, pedagógus szakképzettséggel nem rendelkező nevelő-oktató munkát segítők részére 2 X 35 000 forint nettó, béren kívüli juttatást biztosít a fenntartó. Az EMMI hivatalos úton kezdeményezte az intézményfenntartásban érintett más minisztériumoknál a béren kívüli juttatások biztosítását a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők részére. 2017. január 1-jétől fenntartótól függetlenül minden, pedagógus szakképzettséggel nem rendelkező nevelő-oktató munkát segítő 10 százalékos béremelésben részesül. 7 százalékos béremelésben generálisan minden érintett részesül, a béremelésre rendelkezésre álló költségvetési keret többi (3 százalék) részét az intézményvezetők javaslatára a munkáltatók teljesítménykritériumok alapján osztják szét az érintett nevelő-oktató munkát segítők között.

A kialakult intézményfenntartói rendszerhez illeszkedői, vezetési szabályozás kialakítása A kialakult intézményfenntartói rendszerhez illeszkedő nevelő-oktató munkát segítők létszámának felülvizsgálata

Kiemelt fejlesztési területek kapcsolódó projektekkel  Pedagógusképzés, továbbképzés, szakmai támogatás Az egyetemek és köznevelési intézmények kapcsolata közvetlen lesz és erősödik Tartalom, módszertan, taneszköz- digitális eszköz, mérési – értékelési rendszer A NAT, a kerettantervek átdolgozásra kerülnek A fenntartói környezet változása Egyértelmű és stabil irányítói, szolgáltatói viszony a fenntartó és a nagyobb önállósággal rendelkező iskolák között Struktúra és infrastruktúrafejlesztés A tanulók magas szintű képzését szolgáló optimalizált struktúra, magas minőségű infrastruktúra alakul ki   

A köznevelési fejlesztések várható eredményei 180 Mrd Ft európai uniós fejlesztési forrás biztosított az állami fenntartású köznevelési intézmények fejlesztésére 2020-ig; emellett további, majd 30 Mrd Ft hasznosul a köznevelési intézményekben a társadalmi felzárkózási, szociális, ifjúsági és kulturális fejlesztéseken keresztül; közel 50 Mrd Ft-ot fordít az ágazat az iskolák informatikai fejlesztésére és digitális kompetencia fejlesztésre; energetikai célú fejlesztésre 18 Mrd Ft EFOP-on kívüli forrással tervez az ágazat; több mint 200 000 gyermekhez jutnak el közvetlenül a fejlesztések; közel 90 000 pedagógus részesül módszertani, kompetencia fejlesztő, a mindennapi tanítási gyakorlatot segítő képzésben a programokon keresztül; várhatóan 2 000 köznevelési intézmény pedagógiai programja újul meg.

EFOP-3.2.6 A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményrendszerben A program elindulása: 2016. december Keretösszeg: 3 Mrd Ft Eredmények: 120 művészetoktatást folytató intézmény művészetpedagógiai módszertani fejlesztése megtörténik, művészeti eszköztáruk megújul, hálózatosodásuk támogatásra kerül. Fejlesztésre kerülnek a művészetoktatást folytató intézményekben tanulók művészi készségei és kompetenciái, iskolai eredményességük növekedik, tanulási motivációjuk és a művészeti ágak iránti érdeklődésük, nyitottságuk erősödik. Művészetpedagógiai munkát támogató programok (kurzusok, versenyek, foglalkozások, témahetek, projektek, nyílt napok, interaktív tájékoztatók) valósulnak meg. A művészetoktatást folytató intézmények (alap és középfok) művészetpedagógiai módszertani fejlesztése. Projektmegvalósítók: művészeti egyetemek.

Tervek: Alrendszerek koherenciájának fejlesztése (Tanfelügyelet, minősítés, önértékelés, szaktanácsadás, továbbképzés) Továbbképzési rendszer változásai Térítési- és tandíj szabályainak módosítása 16 óráig benntartózkodás Átlaglétszám - tánc Osztályfőnöki pótlék NOKS felülvizsgálat 2017.- Kodály emlékév DOS?

Köszönöm a figyelmet!