dr. Funtek Zsolt NAV ÉBPAVIG Tájékoztatási Főosztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Online Pénztárgép dr. Dávida Marianna Ellenőrzési Főosztály
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Állam munkavédelmi feladatai
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Szarvasné Vadászi Csilla
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Az áfa-törvény jövő évi változásai
2014. november Rendek Tímea
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
A közteherviselés aktuális kérdései
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ VÁLTOZÁSOK 2015.
avagy a zártság dilemmái
Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna április 25.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
CÉGBEJEGYZÉSRE KÖTELEZETT ADÓZÓK BEJELENTKEZÉSE, VÁLTOZÁSBEJELENTÉSE, ADÓREGISZTRÁCIÓS ELJÁRÁS október 30. Ujjady Enikő NAV Heves Megyei Adóigazgatósága.
Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény változásai től ; től től ; től.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.
1 Számvitel- pénzkezelés, vagyon elszámolás 2 Bevezetés Számviteli törvény változásai Indoka.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
ÁFA (Horányi Márton) évközi változások Törvényi szöveg változása (186 §). EU Bírósági döntés miatt a pénzügyileg nem rendezett tételek visszaigényelhetőségének.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Áfa tv. változása január 1-től
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ ÉS AHHOZ KAPCSOLÓDÓ VÁLTOZÁSOK
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Tűzvédelmi Szabályzat
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
Az általános forgalmi adó és A társasági adó változásai 2017.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Megjelent a végrehajtási rendelet!
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

dr. Funtek Zsolt NAV ÉBPAVIG Tájékoztatási Főosztály Online pénztárgép 2017 dr. Funtek Zsolt NAV ÉBPAVIG Tájékoztatási Főosztály

Miről lesz szó? Jogszabályi alapok Az online pénztárgép fogalma, jellemzői Ki kötelezett pénztárgép használatára? Pénztárgép üzembe helyezése Üzemeltetés során felmerülő egyes kérdések

Jogszabályi háttér 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) Törvényi alapok 2003. évi XCII. törvény (Art.) 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet Pénztárgép rendelet 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet Módosítás (új műszaki követelmények) 50/2013. (XI.15.) NGM rendelet Átállási szabályok (ptg. helyett számlaadás) 39/2016. (XI.15.) NGM rendelet Támogatás 74/2013. (XII.30.) NGM rendelet Adatszolgáltatás árszabályozása

Az online pénztárgép fogalma Jogszabályi alap: Áfa tv. 178. § (1a) bekezdés: a pénztárgéppel kiállított nyugták, számlák, valamint a pénztárgép adatairól rendszeres adatszolgáltatási kötelezettség az állami adóhatóság részére. Megvalósítás: online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrző egységgel felszerelt pénztárgép útján.   Adóügyi ellenőrző egység (AEE): önállóan elkülöníthető, zárt, elektronikus adattároló és mobil adatkommunikációs egység adóügyi bizonylatokat és nyilvántartásokat tartalmazza titkosított adatkommunikáció a NAV és a pénztárgép között. Részletszabályok: 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet

Hogyan működik az online pénztárgép rendszer? Tranzakciók Állapot adatok NAV Fogadó rendszer adattárház pénztárgép Megszemélyesítés Blokkolás SW frissítés PFR és revizori kiszolgáló rendszer Ellenőrzési információk Térképi megjelenítés Kockázati adatok revizori tablet

Az online pénztárgépek működése Adatszolgáltatás a NAV részére: Mobilhálózaton történik. A jelentés az adatok keletkezése után hamar megtörténik. A jelentést a NAV időzíti: gyakoriság változtatható, időpont véletlenszerű. Továbbított adatok: bizonylatkibocsátás és annak tartalma, rendkívüli események (pl. áramszünet, lemerülés), gyakorló üzemmód, „visszavont” bizonylat, kommunikáció a NAV szerverrel.

Ki kötelezett pénztárgép használatára? Áfa tv. 159. § (1) bek. – főszabály a számla kibocsátási kötelezettség.   Számla kibocsátási kötelezettség alóli mentesülés: a termék beszerzője, szolgáltatás igénybe vevője nem adóalany (és nem is jogi személy), és az ellenérték adót is tartalmazó összegét legkésőbb a teljesítésig készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel vagy pénzhelyettesítő eszközzel maradéktalanul megtéríti, és a vevő számla kibocsátását az adóalanytól nem kéri, és az ellenérték adót is tartalmazó összege a 900.000 Ft-ot nem éri el. Ilyen esetben az adóalanyt nyugtaadási kötelezettség terheli. Kivéve: Sajtótermék – szerencsejáték szolgáltatás – kezelőszemélyzet nélküli automata berendezés.

Ki kötelezett pénztárgép használatára? 2016. december 31-ig: 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget: a) a gyógyszertárak, b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 4. a 47.1-47.7 és 47.91 szerinti kiskereskedelmi, 6. az 56.1 és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási), 7. az 55.1-55.3 szerinti szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási), 9. a 77.1-77.2 és 77.33 szerinti kölcsönzési, 12. a 95.1-95.2 szerinti javítási, tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt c) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek, a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.

Ki kötelezett pénztárgép használatára? 2017. január 1-től előbbieken kívül: 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget: b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 1. a 45.20 szerinti gépjármű-javítási, karbantartási, 2. a 45.32 szerinti gépjárműalkatrész-kiskereskedelmi, 3. a 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási, 5. 49.32 szerinti taxis személyszállítási, 8. 66.12 szerinti értékpapír-, árutőzsdei ügynöki tevékenységből kizárólag a pénzváltási, 10. 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag plasztikai sebészeti, 11. 93.29 szerinti m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből kizárólag tánctermi, diszkó működtetési, 13. 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási, 14. 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási, és 15. 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt.

Ki kötelezett pénztárgép használatára? Segítségnyújtás a TEÁOR alá történő besoroláshoz: NAV honlap: "Ki kötelezett pénztárgéppel, taxaméterrel teljesíteni a nyugtaadási kötelezettséget" című tájékoztató.   b. NAV honlap: „Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és az ezzel kapcsolatos teendőkről” című tájékoztató További besorolási információ: Központi Statisztikai Hivatal TEÁOR ’08 dokumentumai (struktúra, tartalmi meghatározások, fordítókulcs) elérhetők a KSH honlapján: www.ksh.hu (Osztályozások - TEÁOR). KSH Információszolgálata: telefon: (+36-1) 345-6789, fax: (+36-1) 345-6788, postacím: 1525 Budapest, Pf. 51.

Ki kötelezett pénztárgép használatára? Számla vs. nyugta Alapja: Áfa tv. 166. § (2) bekezdés 50/2014. (XI.15.) NGM rendelet 9/C. § - A 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 1. számú mellékelte alapján pénztárgép használatra kötelezett adóalany nyugtaadási kötelezettségének számlaadással is eleget tehet. [Áfa tv. 166. § (2) bekezdése szerint] Adatszolgáltatás: a kiállított számlák kelte, sorszáma, vevő neve és címe, ellenérték adót is tartalmazó összegét, a NAV által meghatározott struktúrában, naponkénti bontásban, havonta, a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig, elektronikus úton. Adatszolgáltatás módja: PTGSZLAH nyomtatvány

Számlával bizonylatolt ügylet adatainak pénztárgépben való rögzítése Áfa tv. 166. § (1) bekezdés: Ha az adóalany a 165. § (1) bekezdés b) pontja alapján mentesül a számlakibocsátási kötelezettség alól, köteles nyugta kibocsátásáról gondoskodni. Ebből következően: Egy ügyletről egyféle bizonylatot (számlát vagy nyugtát) kell kibocsátani. A 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 1. számú mellékletében meghatározott feltételek teljesülése esetén a nyugtakibocsátást pénztárgéppel kell teljesíteni. Nincs olyan szabály, amely szerint a számlával kísért értékesítést a pénztárgépben rögzíteni kellene. DE az ezzel ellentétes gyakorlat nem kifogásolható, egy esetleges ellenőrzés során az adóhatóság kizárólag emiatt szankciót nem alkalmaz. Ettől eltérő eset a 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 1. § (2) bekezdése szerinti, pénztárgép használat alóli mentesülés!

Egyedi mentesítés Mobil adattovábbítás alóli felmentés 2 esetben: Ha a pénztárgép állandó üzemeltetési helyén a mobil adatkapcsolat nem érhető el, és az aránytalan költségek nélkül külső antenna biztosításával vagy más műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható. Közfeladatot ellátó intézményben a pénztárgép működése az intézmény közfeladatainak ellátását zavarja.   Kérelem: PTGM elnevezésű nyomtatványon (elektronikus úton és papíralapon is) a NAV-hoz. Döntés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakhatósági állásfoglalása alapján. Adatszolgáltatás: CD/DVD lemezre mentve, a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig beküldeni a NAV részére (PTGOPTA nyomtatvány). Napi zárást követően legalább 1 óra időtartamra olyan helyen elhelyezni, ahol az elektronikus adatkapcsolat biztosított. A mentesítés 1 évre szól (meghosszabbítható). Nem mentesít az online kapcsolatra képes pénztárgép használatának kötelezettsége alól!

Pénztárgép üzembe helyezése ÜZEMELTETŐ - KÓD IGÉNYLÉSE PTGREG nyomtatvány NAV - FELDOLGOZÁS 5 illetve 8 napon belül TÁMOGATÁSI FELTÉTELEK VIZSGÁLATA NEM FELEL MEG ELUTASÍTÁS KIZÁRÓLAG ÜZEMBEHELYEZÉSRE ALKALMAS KÓD MEGKÜLDÉSE MEGFELEL TÁMOGATÁS IGÉNYLÉSÉRE JOGOSÍTÓ KÓD MEGKÜLDÉSE AZ ÜZEMELTETŐNEK

Pénztárgép üzembe helyezése Engedélyezett pénztárgépek: Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján közzétett pénztárgépek: http://mkeh.gov.hu  Nyilvántartások kiadott pénztárgép forgalmazási engedélyek jegyzéke a 9/2016. (III.25.) NGM rendeletnek megfelelő pénztárgépek 2016. december 12. napjáig jogerőre emelkedett forgalmazási engedélyek

Adattovábbítás 74/2013 (XII.30.) NGM rendelet - Hatósági ár (SIM-enként): Számítógép alapú pénztárgép esetén: 2500 Ft + ÁFA/hó Nem számítógép alapú pénztárgép esetén: 1500 Ft + ÁFA/hó, Az alábbi szolgáltatásokra terjed ki: NAV adatkapcsolat és adattovábbítás biztosítása, SIM rendelkezésre bocsátása, Ptg. AEE, SIM és üzemeltető logikai összerendezése és az erre vonatkozó adatbázis karbantartása, NAV-val történő adatkapcsolat titkosítása, Szolgáltatás szüneteltetése vagy korlátozása, Ügyfélszolgálat biztosítása az üzemeltető részére, Adatkapcsolat hibája esetén technikai segítségnyújtás, Szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötése, módosítása, megszüntetése.

Pénztárgép üzemeltetése Üzemeltetés során fennálló kötelezettségek: Adatszolgáltatási kötelezettség AEE megőrzési kötelezettség (elévülésig) Napi nyitás és zárás végrehajtása: Nyitás során rögzíteni kell a nyitó pénzkészlet összegét és összetételét. Minden nyitvatartási nap végén (vagy 24 óránként) „napi forgalmi jelentést” kell készíteni. A pénztárgéphez hozzárendelten pénztároló eszközt kell tartani: Pénzkészletnek meg kell egyeznie a pénztárgépben bizonylatolt értékesítések és egyéb pénzmozgások egyenlegével. Pénztárgépnapló vezetése, megőrzése

Pénztárgép üzemeltetése Éves felülvizsgálat: forgalmazói szoftver-felülvizsgálat szervizes helyszíni vizsgálat: nem történt-e illegális beavatkozás pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak ha szükséges, AEE akkumulátor csere Bejelentési kötelezettség – PTGTAXUZ: Pénztárgép használatának szüneteltetése Szüneteltetés esetén a pénztárgép használatának folytatása Pénztárgép használatból történő kivonása Pénztárgép üzemeltetési helyének megváltoztatása Pénztárgép használat céljának (cserepénztárgép vagy bérbeadási cél) megváltoztatása Pénztárgép elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése A pénztárgépnaplóba tett műszerész bejegyzés aláírásának megtagadása

Technikai problémák kezelése Mentesül az adóalany a nyugtaadási kötelezettség pénztárgép útján történő teljesítése alól a) a pénztárgép meghibásodása, b) áramszünet, c) a pénztárgép bevonása, d) a pénztárgép eltulajdonítása, e) a pénztárgép megsemmisülése, elvesztése esetén, feltéve, hogy nincs olyan más pénzátvételi hely, ahol a fizetések lebonyolítása aránytalan nehézség nélkül megoldható lenne. Megoldási lehetőségek: Kézi nyugta alkalmazása vagy számlával történő bizonylatolás, Cserepénztárgép, Tartalék pénztárgép alkalmazása. Utólagos rögzítés: Helyreálláskor első tételként a kézi számlával/nyugtával bizonylatolt bevételt rögzíteni kell.

Változás az üzemeltető személyében Online pénztárgép átruházása: Az AEE átszemélyesítésével lehetséges. Új tulajdonosnak üzembe-helyezési kódot kell kérnie (PTGREG). Átszemélyesítést megelőzően gondoskodni kell az AEE adatainak kiolvasásáról. Egyéb adatokban bekövetkező változás: Székhely, elnevezés, adószám (megyekód, áfakód) változás: NAV nyilvántartásaiból Üzemeltetés helye: PTGREG adatlap MOD lapja / PTGTAXUZ

Fejléc adatok forrása Cég neve: NAV Cég székhely: NAV Üzlet neve: adózó* Üzlet címe: adózó* Adószám: NAV *Ahogy a PTGREG vagy PTGTAXUZ adatlapon megadta

Információk

Köszönöm a figyelmet!