Közép-Dunántúli Napenergia Klaszter Humán erőforrás hétfő, november 14.1
Alapvető feladatok A humán erőforrás feltérképezése. Az általános képzési programok kialakítása, szükség szerinti akkreditációja. A képzési programok tesztelése. hétfő, november 14.2
Mi indokolja ezeket a feladatokat? A gazdaság várható élénkülése, fellendülése. A várható igénynövekedés a megújuló energiák felhasználása iránt. A termelés növekedése, ami új munkahelyek létesítését igényli. A növekvő központi támogatás megjelenése. hétfő, november 14.3
KEOP Energetikai pályázatok 2011 Kódszám: KEOP /A Konstrukció címe: Helyi hő, hűtési és villamos energia igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal Alapadatok Eljárásrend: Automatikus egyfordulós Támogatható tevékenységek: 1. Fűtési/hűtési energiaigény részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszer telepítése hétfő, november 14.4
2. Használati melegvíz igény részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszer telepítése 3.Gazdasági-termelési folyamat közvetlen hőigényének részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszerek telepítése hétfő, november 14.5
4. Villamosenergia termelés napelemes rendszer segítségével: Napelemes rendszer telepítése A konstrukció meghirdetve: Keret: évi keret: 68,5 Mrd Ft (KEOP-4 konstrukciók összevont kerete) évi keret: 3 Mrd Ft hétfő, november 14.6
DACUM a leghatékonyabb és a legmagasabb szintű elemzési folyamat Résztvevők: Jüllich Glas Solar Kft Spring Solar Kft Schwung Energy Kft Aluszöv Kft. Install Plan Kft. Nagy Adaptív Kft. Econo Consult Kft. MF technik Kft. Gaiasolar Kft Meganap Kft. Biner Kft Meggi 2003 Kft. Honi Plusz Forrásteremtő és Programfejlesztő Egyesület Iskolák hétfő, november 14.7
DACUM Szerszámok, eszközök, gépek. Jövő irányvonala: o Technika fejlődése. o Szabványok változása. o Környezetvédelmi jogszabályok szigorodása. o Minőség, ellenőrzés fejlődése. o Munkavédelmi előírások változása. hétfő, november 14.8
DACUM Általános ismeretek: o Alapvető szerelési, gépészeti és elektromos ismeretek o Általános munkavédelmi, környezetvédelmi ismeretek o Gyakorlati ismeretek o Gyors tanulási készség hétfő, november 14.9
DACUM A tanulóktól, dolgozóktól elvárt magatartás formák: o Precizitás, o Megbízhatóság, o Kreativitás, o Szorgalom, o Csapatjátékos. hétfő, november 14.10
A DACUM eljárás lépései 1. A bizottság eligazítása 2. A munkakör/foglalkozás áttekintése: a. Ötletbörze b. Szervezeti ábra kidolgozása 3. Feladatcsoportok (általános felelősségi területeket) meghatározása 4. A konkrét feladatok meghatározása 5. A következő listák elkészítése: a. Az adott feladathoz szükséges általános ismeretek és készségek listája b. Dolgozói magatartásformák (elvárt viselkedésformák és hozzáállás) listája c. Eszközök, berendezések, készletek és anyagok listája d. Jövőkép 6. A feladatok és feladatcsoportok megfogalmazásának áttekintése/finomítása 7. A feladatok és feladatcsoportok sorrendbe állítása 8. Egyéb szükség szerinti lehetőségek biztosítása hétfő, november 14.11
A DACUM lehetővé teszi, hogy az iskolák és képzőintézetek: Jelentős mértékben bevonják a vállalkozásokat és az ipart a programfejlesztésbe. Pontos információkat dolgozzanak ki a tanárok, instruktorok és programfejlesztők számára a munkaköri kompetenciáról. Felülvizsgálják és felfrissítsék a meglévő programot/tantervet. Meghatározzák a tantervet támogató szükségleteket - eszközöket, berendezéseket, anyagokat és készleteket. hétfő, november 14.12
A DACUM lehetővé teszi, hogy a vállalkozások és az ipar: Új képzési programokat tervezzen meg gyors és költséghatékony módon. Felmérjék a meglévő képzési programok fontosságát. Csökkentsék a képzési programok kialakításához és leszállításához szükséges költségeket és beindítási időt. 30 vagy még több nap helyett két nap alatt vezessenek le magas szintű foglalkozás-elemzést. Jelentőst részvételt és hozzájárulást biztosítsanak az alkalmazottak részéről. Gyorsan és hatékonyan begyűjtsék a vonatkozó képzési anyagok kifejlesztéséhez szükséges információkat. hétfő, november 14.13
SCID hétfő, november 14.14
SCID hétfő, november 14.15
hétfő, november SCID
hétfő, november SCID
Szakképzés helyzete és feladatai hétfő, november 14.18
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! hétfő, november 14.19