Közép-Dunántúli Napenergia Klaszter Humán erőforrás hétfő, november 14.1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Konferencia az energiahatékonyságról január Energiahatékonyság uniós forrásból – európai uniós pályázati lehetőségek kis- és középvállalkozások.
Advertisements

SZTE ÁJTK Tehetségnap június 10. A rendezvény az Oktatásért Közalapítvány támogatásával, az NTP-OKA-XXII-088 pályázat keretében valósul meg.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Alapítva 2000-ben KÉSZÜLJÜNK EGYÜTT A JÖVŐRE! 1.Rólunk 2.Pályázatról 3.Sikeres benyújtás ZFR-TH/15.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Mit tartogat még a as pályázati időszak a vállalkozások számára?
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
Az új METÁR szabályozás és a biomassza piac
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Mayer József Budapest február 27.
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Természeti erőforrások
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Pályázati lehetőségek kisvállalkozásoknak és magánszemélyeknek
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Készítette: Körmendy Éva, Bartók Tamásné előadásának felhasználásával
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
Eszközbeszerzés, informatikai fejlesztés, energetikai korszerűsítés pályázati forrásból! Mit kell tudni a GINOP felhívásairól?
SZÁMVITEL.
„AZ IGÉNYTŐL A MEGVALÓSULÁSIG” HONI PLUSZ EGYESÜLÉS – GAIASOLAR KFT.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Környezet és Energia Operatív Program Energetikai pályázatai
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„Adjunk esélyt mindenkinek
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE (Ft)
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Közép-Dunántúli Napenergia Klaszter Humán erőforrás hétfő, november 14.1

Alapvető feladatok A humán erőforrás feltérképezése. Az általános képzési programok kialakítása, szükség szerinti akkreditációja. A képzési programok tesztelése. hétfő, november 14.2

Mi indokolja ezeket a feladatokat? A gazdaság várható élénkülése, fellendülése. A várható igénynövekedés a megújuló energiák felhasználása iránt. A termelés növekedése, ami új munkahelyek létesítését igényli. A növekvő központi támogatás megjelenése. hétfő, november 14.3

KEOP Energetikai pályázatok 2011 Kódszám: KEOP /A Konstrukció címe: Helyi hő, hűtési és villamos energia igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal Alapadatok Eljárásrend: Automatikus egyfordulós Támogatható tevékenységek: 1. Fűtési/hűtési energiaigény részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszer telepítése hétfő, november 14.4

2. Használati melegvíz igény részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszer telepítése 3.Gazdasági-termelési folyamat közvetlen hőigényének részbeni vagy teljes kielégítése megújuló energiaforrásból: Napkollektor rendszer telepítése Szilárd biomassza alapú energetikai rendszer kialakítása Hőszivattyús rendszerek telepítése hétfő, november 14.5

4. Villamosenergia termelés napelemes rendszer segítségével: Napelemes rendszer telepítése A konstrukció meghirdetve: Keret: évi keret: 68,5 Mrd Ft (KEOP-4 konstrukciók összevont kerete) évi keret: 3 Mrd Ft hétfő, november 14.6

DACUM a leghatékonyabb és a legmagasabb szintű elemzési folyamat Résztvevők: Jüllich Glas Solar Kft Spring Solar Kft Schwung Energy Kft Aluszöv Kft. Install Plan Kft. Nagy Adaptív Kft. Econo Consult Kft. MF technik Kft. Gaiasolar Kft Meganap Kft. Biner Kft Meggi 2003 Kft. Honi Plusz Forrásteremtő és Programfejlesztő Egyesület Iskolák hétfő, november 14.7

DACUM Szerszámok, eszközök, gépek. Jövő irányvonala: o Technika fejlődése. o Szabványok változása. o Környezetvédelmi jogszabályok szigorodása. o Minőség, ellenőrzés fejlődése. o Munkavédelmi előírások változása. hétfő, november 14.8

DACUM Általános ismeretek: o Alapvető szerelési, gépészeti és elektromos ismeretek o Általános munkavédelmi, környezetvédelmi ismeretek o Gyakorlati ismeretek o Gyors tanulási készség hétfő, november 14.9

DACUM A tanulóktól, dolgozóktól elvárt magatartás formák: o Precizitás, o Megbízhatóság, o Kreativitás, o Szorgalom, o Csapatjátékos. hétfő, november 14.10

A DACUM eljárás lépései 1. A bizottság eligazítása 2. A munkakör/foglalkozás áttekintése: a. Ötletbörze b. Szervezeti ábra kidolgozása 3. Feladatcsoportok (általános felelősségi területeket) meghatározása 4. A konkrét feladatok meghatározása 5. A következő listák elkészítése: a. Az adott feladathoz szükséges általános ismeretek és készségek listája b. Dolgozói magatartásformák (elvárt viselkedésformák és hozzáállás) listája c. Eszközök, berendezések, készletek és anyagok listája d. Jövőkép 6. A feladatok és feladatcsoportok megfogalmazásának áttekintése/finomítása 7. A feladatok és feladatcsoportok sorrendbe állítása 8. Egyéb szükség szerinti lehetőségek biztosítása hétfő, november 14.11

A DACUM lehetővé teszi, hogy az iskolák és képzőintézetek: Jelentős mértékben bevonják a vállalkozásokat és az ipart a programfejlesztésbe. Pontos információkat dolgozzanak ki a tanárok, instruktorok és programfejlesztők számára a munkaköri kompetenciáról. Felülvizsgálják és felfrissítsék a meglévő programot/tantervet. Meghatározzák a tantervet támogató szükségleteket - eszközöket, berendezéseket, anyagokat és készleteket. hétfő, november 14.12

A DACUM lehetővé teszi, hogy a vállalkozások és az ipar: Új képzési programokat tervezzen meg gyors és költséghatékony módon. Felmérjék a meglévő képzési programok fontosságát. Csökkentsék a képzési programok kialakításához és leszállításához szükséges költségeket és beindítási időt. 30 vagy még több nap helyett két nap alatt vezessenek le magas szintű foglalkozás-elemzést. Jelentőst részvételt és hozzájárulást biztosítsanak az alkalmazottak részéről. Gyorsan és hatékonyan begyűjtsék a vonatkozó képzési anyagok kifejlesztéséhez szükséges információkat. hétfő, november 14.13

SCID hétfő, november 14.14

SCID hétfő, november 14.15

hétfő, november SCID

hétfő, november SCID

Szakképzés helyzete és feladatai hétfő, november 14.18

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! hétfő, november 14.19