A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ezt egy életen át kell játszani”
Advertisements

VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Értékelés a pedagógiában
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Informatika bemeneti mérés
Gyermekvilág régen és ma
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szakiskolai fejlesztési program
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szociális kompetencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád

Madáretető készítése A 9. felzárkóztató évfolyam reintegrációs tanulói munka közben

Árnyképcsarnok A 9. felzárkóztató évfolyam reintegrációs tanulói munka közben

A mérésben résztvevő tanulók

Szülői érdeklődés osztályonként

Tanulói visszajelzések Tanulók száma%-ban Teljesen egyetértek1617% Nagyrészt igaz rám1515% Felerészt egyetértek99% Kismértékben értek egyet2021% Egyáltalán nem értek egyet1718% Nem értem az értékelést1920% A szöveges értékeléssel kapcsolatos vélemények

Általános következtetés Akik jó eredményt értek el, azok elfogadják az értékelést. Akik gyengén teljesítettek, azok nem fogadják el az értékelést. – Kifogásként a fáradtságot, érdektelenséget, lustaságot,az idő rövidségét és a feladatok érthetetlenségét említik meg.

Idézetek a tanulóktól Kommunikáció: „Kérem ez felháborító! Négyes vagyok szövegértésből!” „Szerintem maguk nem használják az Internetet!” Problémamegoldás: „Lehet, hogy nem értem a feladatot, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudom megoldani.” Szabálykövetés: „Én elég szabályos vagyok!” „És a szabályokról van szó? Maguk betartják?”

Tanári visszajelzések A mérés eredményei jól használhatók –Az iskola eredményeit viszonyíthatjuk a többi iskola eredményeihez –Támpont az iskolának az objektív önértékelésben Szeretnénk ezeket a szakmai munka tervezésére és fejlesztésére felhasználni A mérési eredmények alapján több tanuló egyéni fejlesztése is szükségesnek bizonyult Az érdemjegyekben a kompetenciamérés eredményeinek nagyobb hangsúlyt kell kapnia

Szülői visszajelzések Csak kevés szülő tekintette meg az iskolában az eredményeket –Általában nem értették az idegen kifejezéseket –Nem látják a kompetenciamérés gyakorlati hasznosságát –„Inkább a tanítással foglalkozzanak, ne a ilyen feladatlapok kitöltésével!”

Pozitív visszajelzések Az osztályfőnökök egyetértenek a szöveges értékelésekkel Pedagógiai szempontból a korai időben felfedezett hiányosságok egyéni fejlesztési terv segítségével javíthatók

Negatív visszajelzések Az idegen kifejezések a tanulók és szülők számára nehezítik a megértést, pl: –szenzibilitás – legitimitás –szociális extenzivitás –realitásérzék –konfliktuskezelés(!)

Javaslatok a kollégáknak a fejlesztésekre Fejlesztő feladatlapok és Módszertár használata Mérőlapok készítése, bemeneti mérések Az ITEM program felhasználási lehetőségeinek széles körű használata Az OKÉV felmérések letöltése A szociális kompetencia fejlesztéséhez –EQ tanfolyamon való részvétel Kompetencia fejlesztő módszerek a tanórán: –kooperatív technikák, –projektmódszer, –tanulói portfólió