ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Sebességszabályozás, sebesség, sebességválasztás II.
3,5 tonnát meghaladó nehézgépjárművek
A közlekedési igazgatás aktuális jogszabályváltozásai május 17.
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Várpalota elkerülő építése
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Műszaki okú kockázatok kezelése a közlekedésben
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
Csomóponti elemek I.:.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
Óberling József r. ezredes
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Tervezők észrevételei Boda János Dr. Patziger Miklós. MMK.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon 1 Budapest, szeptember 14.
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat     sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon        
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
Megfelelőség értékelés a jogi szabályozása, terméktanúsítás kijelölés alapján HTE Informatikai terméktanúsítási szakosztály - DMS Labor április 25.
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 5. előadás.
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Előadás másolata:

ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK

Az auditálás célja Az út biztonságos működése Minden úthasználó biztonságának növelése Potenciális közlekedésbiztonsági problémák azonosítása Javaslattétel a problémák megoldására Emlékeztető

Az útügyi műszaki előírások szabályozási rendszere Törvény Rendelet Szabvány Útügyi Műszaki Szabályzat Útügyi Műszaki Előírás

Baleseti okok megoszlása

Brendan Marsh

SOKKOLÓ KÉPEK

A biztonságos közúti környezet Nem tartogat meglepetéseket Elegendő, szabályozott, nem túl sok és lényeges információkat ad Tájékoztat a várható körülményekről Figyelmeztet a szokatlan körülményről Átvezet a szokatlan, konfliktusos szakaszon Megbocsájt a hibákért Emlékeztető

Veszélyhelyzetek Túlzott sebességkülönbségek Irányeltérések Nagy abszolút sebességek Kiszámíthatatlan helyzetek Emlékeztető

Terv felülvizsgálat (műszaki, tartalmi) Jogszabályoknak, műszaki előírásoknak való megfelelés ellenőrzése Tervjóváhagyás Gazdasági és egyéb (nem biztonsági) szempontok összevetése Kizárólag közlekedés biztonsági célzatú műszaki biztonsági ellenőrzés Mi a közúti biztonsági audit?

Átmeneti zóna

Átmenet a lakott területen kívüli és a lakott területi szakasz között

Jó megoldások

A 87. sz. főút Szombathely Északi bevezető szakasza Hossz:1,4 km Tervezési paraméter: –B.IV.b.B (60 km/h) –K.IV.B (70 km/h) Forgalomnagyság:7952 E/nap (2010) Személysérüléses balesetek ( ) –Azonos ir. haladó jmű ütk.: 6 K –Gyalogos elütés: 2 S + 2 K –Szembe haladó jmű ütk.: 3 K –Pályaelhagyás: 2 K

Az út funkciója

Keresztmetszeti kialakítás Vonalvezetés Tervezett négynyomúsás 2+2 sávos keresztmetszettel

Csomópontok Farkas Károly utca Minerva utca SHELL üzemanyagtöltő állomás Toyota autókereskedés Szabadnép utca Földútcsatlakozások, kapubehajtók

További vizsgálandó paraméterek Melléklétesítmények Passzív védőberendezések Jelzőtáblák Burkolati jelek Világítás Egyéb útfelszerelések Növénytelepítés Műtárgyak Vasúti átjárók Megállóhelyek Gyalogos-átkelőhelyek Parkolás, árufeltöltés, szállítás

Problémák: Geometriai kialakítás és funkció nincs összhangban egymássalGeometriai kialakítás és funkció nincs összhangban egymással Nagy kihaladó sebességek a körforgalom utánNagy kihaladó sebességek a körforgalom után Rövid balra kanyarodó sáv az „előzési sáv” kezdete - ráfutás veszélyRövid balra kanyarodó sáv az „előzési sáv” kezdete - ráfutás veszély Alárendelt ágról balra kanyarodó az „előzési sávra” fordulAlárendelt ágról balra kanyarodó az „előzési sávra” fordul

Szombathely 70 Problémák Problémák: A település vége+sebességkorlátozás ellenére kialakuló magas sebességekA település vége+sebességkorlátozás ellenére kialakuló magas sebességek Vegyes kanyarodó sávok – ráfutás veszélyVegyes kanyarodó sávok – ráfutás veszély A haladó sáv a kanyarodók miatt gyakori sávváltásra kényszerülA haladó sáv a kanyarodók miatt gyakori sávváltásra kényszerül

Problémák: Belterületi határ nincs összhangban a forgalomszabályozássalBelterületi határ nincs összhangban a forgalomszabályozással Nincs megoldva a kerékpárosok továbbvezetéseNincs megoldva a kerékpárosok továbbvezetése

Problémák: Fasor okozta „folyosóhatás” miatti megnövekedett haladási sebességekFasor okozta „folyosóhatás” miatti megnövekedett haladási sebességek Belterületi funkció és külterületi jelleg ellentmondásaBelterületi funkció és külterületi jelleg ellentmondása

Problémák: Csomóponti geometria nincs összhangban a forgalmi viszonyokkal – szükségtelen kanyarodó sáv szabálytalan előzésekre ösztönözCsomóponti geometria nincs összhangban a forgalmi viszonyokkal – szükségtelen kanyarodó sáv szabálytalan előzésekre ösztönöz Nincs megoldva a kerékpáros közlekedésNincs megoldva a kerékpáros közlekedés

Problémák: Az „előzési sáv” megszűnése a körforgalom becsatlakozásának területével egybeesik, nincs átmeneti zóna a megfelelő időben történő visszatérésreAz „előzési sáv” megszűnése a körforgalom becsatlakozásának területével egybeesik, nincs átmeneti zóna a megfelelő időben történő visszatérésre Árokburkoló beton elem (áteresz kifolyásánál) az ütközési zónában potenciális baleseti veszélyforrásÁrokburkoló beton elem (áteresz kifolyásánál) az ütközési zónában potenciális baleseti veszélyforrás

Útravaló Az audit jelentés tömör, lényegre törő, kizárólag közlekedésbiztonsági célzatú infrastruktúra vizsgálati szakvélemény. A problémákat egymástól elkülönítve, minél jobban be kell tudni azonosítani. Célszerű a problémát és a javaslatot sematikusan illusztrálni. Semmiképpen se tartalmazzon sok szöveget, annak bizonyítását, hogy nincs probléma.