A könyvtárosok kompetenciái a hétéves továbbképzés és az európai minősítési rendszer tükrében Informatio Medicata szeptember 26. Dr. Hangodi Ágnes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Posteinerné Toldi Márta
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

A könyvtárosok kompetenciái a hétéves továbbképzés és az európai minősítési rendszer tükrében Informatio Medicata szeptember 26. Dr. Hangodi Ágnes Könyvtári Intézet Oktatási osztály

● évi CXL. törvény ● 1/2000. (I. 14.) NKÖM rendelet ● a könyvtári terület stratégiái A könyvtárosok továbbképzése ○ (egész életen át tartó tanulás) ○ (a könyvtári életpálya vonzóbbá tétele) ○ (TÁMOP) ● felnőttképzési jogszabályok

A szervezett továbbképzés formái a Könyvtári Intézetben ● OKJ-s képzés ○ segédkönyvtáros (könyvtári asszisztens rész-szakképesítéssel) ○ HEFOP-program a képzés tartalmának kidolgozására ○ moduláris rendszer, átjárhatóság, szabad munkavállalás az EU-ban ○ 20/2008. (VII. 29.) OM rendelet a szakmai és vizsgakövetelményekről

● akkreditált továbbképzési programok a)a könyvtárosok személyiségének fejlesztése b)a fogyatékkal élők könyvtári ellátása c)számítógépes alapozó és haladó tanfolyamok d)a kulturális örökség védelme e)projektek és pályázatok f)formai és tartalmi feltárás g)a nyelvtudás erősítése h)tájékoztatás i)szakértő, szakfelügyelet, gyakornok j)a könyvtáros mint felnőttoktató k)tájékoztatás

● több mint 30 program ● óraszámok, modulok ● résztvevők száma A programok statisztikája

A kompetencia fogalma (definíció) A szakmai munka elvégzéséhez szükséges készségek együttese, valamint az ezeket átfogó szakmai eljárásrend ismerete. Alkotóelemei: tudás, módszerek és tulajdonságok. Mindezek hatékony gyakorlati alkalmazása a tapasztalat, jártasság.

CERTIDoc és LIS Euroguide a projekt magyar résztvevői az útmutató fordítása: az útmutató szerkezete

I csoport – Információ (12 szakterület) I01 – Felhasználói és ügyfélkapcsolatok I02 – A könyvtári és információs szolgáltatások környezetének megértése I03 – Az információval kapcsolatos jogok alkalmazása I04 – Tartalom- és tudásmenedzsment I05 – Az információforrások azonosítása és értékelése I06 – Az információ elemzése és szolgáltatása I07 – Információkeresés I08 – Gyűjteménymenedzsment I09 – Állománygyarapítás I10 – A dokumentumok kezelése I11 – A munkahelyi környezet és berendezés kialakítása I12 – Termék- és szolgáltatás-koncepció T csoport – Technológia (5 szakterület) T01 – Információs rendszerek számítógépes tervezése T02 – Alkalmazások számítógépes fejlesztése T03 – Publikálás és szerkesztés T04 – Internet-technológia T05 – Információ- és számítástechnika K csoport – Kommunikáció (7 szakterület) K01 – Szóbeli kommunikáció K02 – Írásbeli kommunikáció K03 – Audiovizuális kommunikáció K04 – Számítógépes kommunikáció K05 – Idegen nyelv használata K06 – Interperszonális kommunikáció K07 – Intézményi kommunikáció M csoport – Menedzsment (8 szakterület) M01 – Általános információmenedzsment M02 – Marketing M03 – Értékesítés és terjesztés M04 – Költségvetési menedzsment M05 – Projekttervezés és -menedzsment M06 – Helyzet-megállapítás és értékelés M07 – Emberi erőforrás-menedzsment M08 – Oktatási és képzési menedzsment E csoport – Egyéb tudományos ismeretek (1 szakterület) E01 – Egyéb területek

A – Személyes kapcsolatok 1 – Önállóság 2 – Kommunikációs készség 3 – Nyitottság 4 – Empátia 5 – Csapatszellem 6 – Tárgyalási képesség 7 – Pedagógiai érzék B – Kutatás 1 – Rendszerező képesség C – Elemzés (analízis) 1 – Elemző képesség 2 – Kritikus gondolkodás 3 – Szintézisre való képesség D – Kommunikáció 1 – Diszkréció 2 – Érzékenység E – Irányítás 1 – Kitartás 2 – Precizitás F – Szervezés 1 – Rugalmasság 2 – Előrelátás 3 – Döntésképesség 4 – Kezdeményezőkészség 5 – Szervezőkészség

A minősítési eljárás januárjától jelentkezni három szervezetnél lehet: ADBS, DGI, SEDIC előfeltételek (végzettség és szakmai tapasztalat) önértékelés a LIS Eurogiude alapján + igazoló okmányok és referenciák jelentkezési csomag összeállítása és benyújtása eljárási díj a minősítő bizottság döntése alapján: behívás interjúra perces interjú (bemutatkozás + prezentáció + a zsűri kérdései) a pozitív vagy negatív döntés közlése

Köszönöm a figyelmüket!