Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Informatika eszközei Makra Csaba.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Takarmányozástan (Vadgazda mérnöki alapszak)
Multimédia alapismeretek
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
Mérés és adatgyűjtés - lev
Multimédia alapismeretek I.
Elektromágneses kompatibilitás EMC
Hő- és Áramlástan II. Termodinamika és Hőközlés (NGB_AG004_2)
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
Számítógépes képelemzés 2007/08 I. félév Előadó:Dr. Gácsi Zoltán Gyakorlatvezető:Póliska Csaba Koncz-Horváth Dániel.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Általános Géptan (AG0001_1)
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
Bevezetés a pszichológiába
Vezetés és kommunikáció
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 11.
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Tájékoztatás & Bevezetés
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás alapjai 1. Gyakorlat Követelmények, regisztráció,
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Tájékoztató NGB_ak012.
Információk és követelmények
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények 2017 ősz
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
A mesterséges intelligencia alapjai
Web oldal lippaiinfo.atw.hu.
Elektronikus szótárhasználat
Európai Uniós Alapismeretek
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Tantárgyi követelmények ének-zenéből
Urbánné Malomsoki Mónika
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Az emberi arcok Óramegbeszélés
Analitikai számítások a műszeres analitikusoknak
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Követelmények Multimédia 2015

A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése Sajátítsa el a multimédia  alapfogalmait,  általános ismérveit,  egyéb területeit,  a médiaismeret fogalomrendszerét,  az elektronikus médiumok általi befogadás ismérveit  a multimédia felhasználási és értékelési szempontjait  az internetes (tan)eszközök értékelési formáit

Tematika  A multimédia alapfogalma  A multimédia értelmezései  A multimédiáról általában  A multimédia értelmezései  Médiumtípusok  A multimédia egyéb területei  Internet, virtuális valóság, videokonferencia, web, tévé és rádió  A multimédia általános ismérvei

Tematika  Médiaismeret  Az elektronikus médiumok általi befogadás ismérvei  Vizuális és auditív médiumok  A multimédia tároló, továbbító és megjelenítő eszközei  A hálózati multimédia  A hang digitalizálásának folyamata

Tematika  Multimédia szerzői rendszerek  időalapú,  folyamatalapú,  oldalalapú rendszerek ismérvei  Fejlesztőprogramok kiválasztása és osztályozása  A multimédia felhasználása és értékelése  Összegzés

Számonkérés, érdemjegy A félév követelménye:  Gyakorlati aláírás  Kollokvium A gyakorlati aláíráshoz teljesítendő:  2 zárthelyi dolgozat megírása legalább elégségesre  Egy a témakörbe tartozó gyakorlati feladat beadása A vizsgára jutáshoz teljesítendő:  Egy 1500 szavas dolgozat írása és beadása a témakörhöz kapcsolódóan  Legalább 4 helyről összegyűjtve, szövegben hivatkozások elhelyezésével, a dokumentum végén az irodalomjegyzékkel ellátva  Szükség esetén illusztrációkkal  Téma beadása, egyeztetése, véglegesítése, időpont választása: szeptember 29.  A beadott dokumentum megvédése egy 10 perces kiselőadás formájában

Számonkérés, érdemjegy Az alábbi pontszámok kaphatók:  70 pont: vizsga  15 pont: dolgozat  15 pont: dolgozat szóbeli védése (10 perces kiselőadás) Osztályzatok :  61–70 pont: elégséges,  71–80 pont: közepes,  81–90 pont: jó,  90–100 pont: jeles.

Plusz pontok szerezhetők Amennyiben a hallgató pontszáma elérte az elégséges érdemjegyet, beszámíthatók a következők:  3-3 pont, maximum 9 pont a Szakmai napok előadásain való részvételért

Ajánlott irodalom Andreas Holzinger: A multimédia alapjai, Kiskapu Kiadó, Budapest, Ralf Steinmetz: Multimédia. Bevezetés és alapok. Springer. Budapest, Tószegi Zsuzsanna: Multimédia a könyvtárban. Akadémiai Kiadó, Budapest. Forgó, Hauser és Kis-Tóth: Médiainformatika. A multimédia oktatástechnológiája. Líceum Kiadó – –396. old. Eger, Kakuk J., Hauser Z. és Szilágyi E. (szerk.): Mozgóképkultúra, Eger EKTF, Tay Vaughan: Multimédia, Panem Kft., Budapest, Forgó Sándor és Hauser Zoltán: Multimédia a multimédiáról [elektronikus oktatási segédanyag]. Eger. EKF MI, 2001

Témák például 1.Az interaktív tábla szoftverének bemutatása 2.Az érintőképernyő 3.DVD vs Blu-ray 4.Zenei videóklip készítési technikák 5.Digitális fotózás 6.E-learning és a multimédia 7.QR- és vonalkódolvasók, scannerek, nyomtatók bemutatása 8.Magyar reklámtörténetről 9.Hordozható médialejátszók napjainkban 10.LED tévé és 3D tévé

Témák például 11.DirectX 12.Televíziók múltja, jelene, jövője… 13.Goldwave program 14.Az érzékelés 15.Multimédia az otthonunkban régen: VHS, Tv-k, Sega, Nintendo, “sárga kazi”, és most: DVD lejátszók, hálózati lejátszók, HTPC, NAS, tévék, XBox, 16.Flash animáció – webdesign témakörben 17.Az optikai csalódások csodás világa 18.Movie Maker 19. A Google története 20. Az egyetemi könyvtár hanganyaga 21. Beszédfelismerés, hangvezérlés 22. Multimédia és akadálymentesítés