A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A tanári munka értékelése
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A tehetség és felelősség
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
HERD A3 Tehetséggondozó kezdeményezések Debrecenben és Nagyváradon.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
Mindent lehet még jobban tenni
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

A tehetség  Az emberek nem tudják magukról, hogy miben ügyesek?  Nagyon sokszor nem tudják. Mással foglalkoznak, mint amihez tehetségük van.  Nekem például mihez van tehetségem?  Majd ha megnősz, kiderül.  És most semmi tehetségem nem derül ki?  De igen. Nagyon jókat tudsz kérdezni. Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika

Tehetség és lehetőség  Mindenki lehet tehetséges  nem függ  a társadalmi helyzettől  a lakhelytől  az életkortól  a nemtől  A tehetség kibontakozását azonban döntően befolyásolja a szociokulturális háttér  a szülők iskolázottsága  egzisztenciális biztonsága  a család stabilitása  az eltartottak száma  a kisebbségi etnikai helyzet  a lakóhely szerinti különbségek

Hátrányt jelentenek  A szociokulturális háttérből adódó hiányosságok  anyagi javak  ingergazdag környezet  tudás képességek  verbális – szekvenciális-elemző gondolkodás hatékonysága  sikeres tanulás  a tanulás-tudás értéke  konstruktív megküzdési stratégia (Gyarmathy, 2010)

A tehets é ggondoz á s r é sztvevői  A tehetségcsíra – a tehetséges gyermek  A tehetséggondozók - mentorok  szülők,  pedagógusok,  mindenki, aki képesítetten vagy képesítés nélkül, de szívvel lélekkel segíti a tehetségek kibontakoztatását

A tehetségfejlesztés célja  boldog, életvidám, kiegyensúlyozott, kreatív gyermekek, fiatalok nevelése  esélyegyenlőség biztosítása minden TEHETSÉG számára  KULCS – PEDAGÓGUS - MENTOR

A hátrányos helyzetű fiatalok tehetséggondozása  esélyegyenlőség biztosítása  a motiváció megteremtése és fenntartása  tehetségsegítő programokhoz a hozzáférés lehetőségének növelése  felkészült mentorok, oktatók és kortárssegítők biztosítása  a tehetségbarát környezet kialakítása  a feltételek megteremtése

Czeizeli modellen alapuló tehetségsegítés  A négy környezeti változó pozitív hatása  Család  értékadó funkció pozitív hatása  hallgatói törekvések támogatása  Kutatási háttér biztosítása  Intézmény  OTDK  Hazai és nemzetközi konferenciák  Műhelyek  Kortársak  Hallgatói tájékoztatók, élménybeszámoló  Társadalom  Társadalmi elismerés

Czeizel féle +1 faktor  Egészséges életmód kialakítása  sportolás  tudatos napirend  rövid és hosszú távú tervezés

Tehets é gfejleszt é s sz í nterei  Kaposv á r-Somogy Megyei Tehets é gseg í tő Tan á cs  KE Tehets é gpont  Csokonai Hallgatói Tehetséggondozó Műhely  Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium  KE kutatók éjszakája

A mentor szerepe  kiemelkedően fontos a tehetségsegítő mentor támogatás  mentor oktató  kortárs mentor  Beszélgető kör  kötetlen beszélgetések,  tudományos előadások  viták

A KE PK esélyegyenlőségi kapcsolathálója

Eredmények

K öszönöm szépen a figyelmet!