Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
Advertisements

A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
Készítette: Birghoffer Péter
Az emberiség (gépesített) hajnala
A világ képe a XVIII. században
Az Ipari forradalom ? ?.
Sugárzás kölcsönhatása az anyaggal Készítette: Fehértói Judit (Z0S8CG)
Négyütemű szikragyújtásos motor Štvordobý zážihový motor
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Gőz-folyadék körfolyamatok
Energia – történelem - társadalom
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Otto motor.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
IPARI FORRADALOM.
Az ipari forradalom Anglia a XVIII.sz. végén.
Készítette: Pordán Ivett és Raffai Renáta
James Watt
Ipari forradalom Angliában és a kontinensen
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
Designtörténet AZ IPARI FORRADALOM
A nitrogén és oxidjai 8. osztály.
I. ENERGIAELLÁTÁS ÉS KÖZLEKEDÉS I. 6. Légi közlekedés Forrólevegős hőlégballonok 1783-tól kezdve, amikor nyílt tűzről felszálló forró levegővel meghajtott.
1847 febr okt.18 Milan- West Orange
NIKOLA TESLA 1856 – 1943.
Heinrich Friedrich Emil Lenz [Emilij Hrisztianovics Lenc] ( )
Ipari forradalom.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
TECHNIKA ÉS TECHNOLÓGIA
Kalorikus gépek elméleti körfolyamatai
Készítette: Csala Flórián
Készítette: Kovács Adrienn
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
IPARI FORRADALOM KIBONTAKOZÁSA
Készítette: Gór Dániel Adolf 10.d
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A vegyészek és vegyészmérnökök számos találmánya és fejlesztése az energiaszolgáltatás és a szállítás területén.
James Watt Lvomszki Fanni 10/b.
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
Samuel Morse
Robert Fulton –1815. amerikai feltaláló, a gőzhajó megalkotója
James Watt.
A második ipari forradalom (1850--)
Az első világháború (csoda)fegyverei: Német hadiléghajók
A második ipari forradalom
A mértékegységet James Prescott Joule angol fizikus tiszteletére nevezték el. A joule a munka, a hőmennyiség és az energia – mint fizikai mennyiségek.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
Nagy-Britannia születése - az ipari forradalom. Az alkotmányos monarchia rendszere  Jognyilatkozat  alkotmányos monarchia alaptörvénye  III.
A hangrögzítés. Fonográf  1877 november 21. New York – szabadalom  Thomas Edison (amerikai) találta fel, mely a mélyírással dolgozik, azaz a tű a hangrezgések.
Hulladékhő hasznosítása: Stirling motor működtetése alacsony hőmérsékleten TDK(Bemutató)
Az ipari forradalom Anglia a XVIII. sz. végén. A demográfiai előfeltétel és következménye.
A reform kortól napjainkig „torpedó” Válassz a koordináta pontok közül! Készítette: Balázs András ABCDE A találatot harsonaszó jelzi. Következik.
Járművillamosság-elektronika
Arany János Korában a tíz legnépszerűbb találmány
Kiss Bettina Hosszú Norbert
Franklin D. Roosevelt ..
Tudás és tetterő az innováció Széchenyi nyelvén Pálinkás József
Az ipari forradalom és következményei
Az ipari forradalom.
Energia – történelem - társadalom
2009–2010. évi iskolai naptár Ezt a sablont kinyomtatva falinaptárként használhatja, vagy bármely hónap diáját saját bemutatójába másolhatja. Ha meg szeretné.
AZ IPARI FORRADALOM A 19.szászadban. GEORGE STEPHENSON.
A felvilágosodás elterjedése
Erzsébet, Anglia királynője 11 amerikai elnökkel
Négyütemű belsőégésű motor működése
Előadás másolata:

Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME

Tartalom James Watt: Gőzgép Robert Fulton: Gőzhajó George Stephenson: Gőzmozdony Samuel F. B. Morse: Távíró A. Graham Bell: Telefon Thomas A. Edison: Izzó Nikolaus A. Otto: Otto-motor Rudolf Diesel: Diesel motor Ferdinand von Zeppelin: Léghajó Galamb József: Ford T- Modell

James Watt : A kondenzátoros gőzgép James Watt (1736. január 19. – augusztus 25.) skót feltaláló és mérnök, aki a gőzgép fejlesztésével lényegesen hozzájárult az ipari forradalomhoz. A közhittel ellentétben Watt nem találta fel a gőzgépet. Watt születésekor Thomas Newcomen gőzgépei már Anglia-szerte üzemeltek. Watt találmánya egy új, fontos részegység, a gőzlecsapató (kondenzátor) volt, amellyel a gép hatásfokát, gazdaságosságát növelte meg jelentősen.

A gőzgép működés közben:

Robert Fulton: Gőzhajó Robert Fulton (Little Britain, Pennsylvania, november 14. – New York, február 24.) amerikai feltaláló, a gőzhajó megalkotója. Az első használható lapátkerekes gőzhajó, a Clermont hossza 45,7 méter, az egyhengeres gőzgép teljesítménye 20 lóerő volt, két lapátkereket hajtott.

George Stepheson : Gőzmozdony George Stephenson (Wylam, június 9. – Derbyshire, augusztus 12.) angol mérnök, a gőzmozdonyos vontatás tökéletesítője. Az első magyarországi gőzmozdony:

Richard Trevithick (1804), Timothy Hackworth (1808), John Blenkinsop (1812), William Hedley (1813), George Stephenson (1814). Az ipar végül a Stephenson által épített mozdonyok mellett döntött. A gőzmozdony feltalálói: Jelmagyarázat: 1.: lengőív, 2.: ellenforgattyú, 3.: tolattyúvonórúd, 4.: elősietési összekötőrúd, 5.: keresztfej, 6.: tolattyú, 7.: gőzhenger, 8.: kormányvonórúd Gőzmozdony gépezete Heusinger-Walschaert rendszerű vezérművel, működés közben.

Samuel F. B. Morse: Távíró A távíró célja az adattovábbítás nagy távolságra. A vezetékes távíró az első széles körben elterjedt, folyamatosan használható távírórendszer volt. Előtte a különböző mechanikus, optikai távírórendszerek drágák, nehezen használhatóak voltak, működésüket az időjárás, és a napszakok is befolyásolták. Samuel Morse (teljes nevén Samuel Finley Breese Morse) (Charlestown, április 27. – New York, április 2.) amerikai feltaláló.

A.Graham Bell: Telefon Alexander Graham Bell (Edinburgh, Skócia, március 3. – Baddeck, Új-Skócia, Kanada augusztus 2.) skót születésű amerikai fizikus, a telefon feltalálója (1876), a siketoktatási rendszer kidolgozója. Egyik alapító tagja, és második elnöke a National Geographic Society-nek. A telefon – magyarosított, mára már elavult nevén távbeszélő – olyan távközlő eszköz, mely beszédet továbbít elektromos jelek formájában.

Thomas A. Edison: Izzó „ A zseni egy százalék ihlet, kilencvenkilenc százalék verejték. ” /Thomas Alva Edison/ Thomas Alva Edison (1847. február 11. – október 18.) amerikai elektrotechnikus, üzletember, feltaláló; születésnapja Ronald Reagan, az Amerikai Egyesült Államok elnökének 1983-as deklarációja óta a Nemzeti Feltalálók Napja az USA-ban.

Az izzólámpa az egyik legrégebbi elektromos fényforrásunk. Fényét elektromos áram által felizzított volfrámszál adja, az izzószálat az üvegburában lévő semleges gáz vagy vákuum óvja meg a levegő oxidáló hatásától.

Nikolaus A. Otto: Otto-motor Az Otto-motor az első megvalósított négyütemű belsőégésű motor, amelyet Nikolaus August Otto készített 1876-ban. Világviszonylatban ez a belsőégésű motor terjedt el leginkább és üzemanyaga, a benzin miatt hívják sokkal inkább benzinmotornak. A motor működés közben: Fázisai: Az első ütem: a szívás A második ütem: a sűrítés A harmadik ütem: terjeszkedés A negyedik ütem: a kipufogás

Rudolf Diesel: Diesel motor A dízelmotor belső égésű motor, amelynek működési elvét a német Rudolf Diesel szabadalmaztatta február 23-án. Az Otto-motorhoz képest fő különbség, hogy a dízelnél a tüzelőanyag gyújtószikra segítsége nélkül, a legalább hússzoros kompresszió (légsűrítés) miatti felmelegedés hatására öngyulladással ég el és végez munkát a hengerben.

Ferdinand von Zeppelin: Léghajó A léghajó olyan légi jármű, amelynek sűrűsége kisebb, mint a környező levegőé, ezért energiafelhasználás nélkül képes lebegni. Nevezik kormányozható léghajónak is, megkülönböztetve a nem kormányozható léggömbtől. A kis sűrűséget hélium töltőgáz biztosítja. A hélium kémiai semlegessége, és kis sűrűsége miatt megfelel a léghajók számára. A hidrogénnel töltött Hindenburg léghajó katasztrófája

Galamb József: Ford T- Modell A Ford T-modell elnevezésű autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.