Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Advertisements

Magyar Export-Import Bank Rt.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Zene: John Lennon - Imagine London délkelet-Britanniában van, a legnagyobb város az Egyesült Királyságban, és évszázadokon át fővárosa a Brit Birodalomnak.
A NŐK SZEREPE LENGYELORSZÁG FEJLŐDÉSÉBEN Roman Kowalski, a Lengyel Köztársaság nagykövete.
Idegenforgalmi statisztika
Az Európai Unió költségvetése Magyar esélyek és veszélyek Dr. Surján László október 10.
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Fékezés vagy lendület? Tovább nehezedik a hazai munkahelyteremtő mikro-, kis- és középes vállalkozások helyzete Varga Mihály, 2004.október 10.
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
2014. szeptember 12.. A 4 FŐSZEREPLŐ : Az Európai Unió Tanácsa Az Európai Bizottság Az Európai Unió Bírósága Az Európai Parlament.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
Vállalkozói mikrohitelek
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Boldog Európa, boldogtalan magyarok? Dr. Lelkes Orsolya, European Centre, Bécs II. Magyar Pozitív Pszichológia Konferencia – április 29.
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
„ÚJRAKEZDÉS” ISD Dunaferr Zrt a gondoskodó létszámleépítés „ az Acélalapítvány lehetőségei”
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
Social Europe Ifjúsági Foglalkoztatás október 31. Szeged Andor László, az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi befogadásért.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Biyovis a mi üzletünk.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
A határtérség.
ACT SME: A kis- és középvállalkozások határon átnyúló üzleti kapcsolatainak elősegítése KKV-k fejlesztési eszközeinek, forrásainak és erőforrásainak európai.
Az EU intézményrendszere
Európai Uniós ismeretek
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége

Jó napot kívánok, hölgyeim és uraim!

EACT 2012-ben jött létre Tagjai a brit, német, francia, olasz, svéd, belga, ír és magyar kereskedelmi szövetségekből kerültek ki A buszos turizmust működtető cégek speciális érdekeinek előmozdítása Azon gazdasági előnyök kihangsúlyozása, amiket a buszos turizmus jelent az utasok számára, akiket turista látványosságokhoz, városokba szállít Lobbizás a nemzeti kormányoknál, az Európai Parlament képviselőinél, EU döntéshozóknál

195. cikk Lehetővé teszi, hogy az európai turizmus számára kedvező környezet alakulhasson ki 2010-ben az európai turizmus új politikai keretével erősítették meg A világ első számú turista desztinációja

A turizmus 4 pillére Stimulálni az európai turizmus-ágazat versenyképességét Támogatni a fenntartható, felelős, magas minőségű turizmus fejlődését Európát még inkább úgy bemutatni, mint a fenntartható és magas minőségű desztinációk otthonát Az EU szakpolitikákban és pénzügyi eszközökben rejlő potenciál maximális kihasználása

Mindez hogyan érhető el?

....a buszos turizmus arányának növelésével

A buszok gazdasági előnyei - 1 Segíti a helyi vállalkozásokat és rávilágít arra, hogy a buszos turizmus hozzájárul a helyben történő foglalkoztatás fenntartásához a : Hotelekben Éttermekben Kávéházakban Színházakban Szórakoztató központokban Turista látványosságoknál Közvetlenül foglalkoztatott sofőrök, idegenvezetők és segítő személyzet esetében

A buszok gazdasági előnyei - 2 Buszos turizmusban résztvevő utasok Idősek Iskolás gyerekek Céges utasok Sportcsapatok Beutazó európai turisták Tagállam külső és belső piaca

A buszok gazdasági előnyei - 3 Az Egyesült Királyságban 2014-ben 5 millió, éjszakázással kombinált autóbuszos kirándulás az országon belül, illetve külföldre; az erre kiadott összeg £1.6 milliárd Németországban 2014-ben 5.4 millió belföldi autóbuszos kirándulás, ami €3.8 milliárd bevételt jelentett a német gazdaságnak Az Egyesült Királyságban az utasok naponta átlagosan £40-ot költenek enni- és innivalóra, emléktárgyakra Összességében, az Egyesült Királyság és Németország utasszámait figyelembe véve a bevétel meghaladja a €12.5 milliárdot

Környezetvédelemmel kapcsolatos adatok Tudatosítani kell a városokban, hogy a busz a levegő minőségének javítása szempontjából a megoldás részét jelenti (nem pedig a problémát!) 1 busz = 30 autó Befektetés az Euro 5 & 6-ba Kibocsátás szintje NOx & CO2 Alternatív üzemanyagok használata - GTL – %-kal csökkentheti a NOx and CO2 kibocsátást, az Euro motor típusától függően

Autóbuszok promóciója Városok partnersége a turista buszok akció tervének kifejlesztése céljából Városi hatóságok, közlekedési testületek, turista látványosságok, autóbuszos kereskedelmi szövetségek és operátorok

‘Busz-barát’ státusz Buzdítsák a városokat, falvakat és a turista látványosságokat arra, hogy busz- barátok legyenek A kritériumoknak megfelelő helyszíneket jutalmazzák

Autóbuszok promóciója - 2 Az autóbuszos operátorok kereskedelmi szövetségei fogalmazzák meg a buszokkal járó előnyöket a döntéshozók számára, adjanak ezekről tájékoztatást a számukra Ne felejtsük el, hogy sokan még soha nem utaztak busszal, illetve nem gondoltak arra, hogy a buszos utazást válasszák Hangsúlyozni kell az egynapos buszos kirándulások előnyeit a potenciális utazók számára

A jövő Az fog történni, amit az európai buszos operátorok szeretnének? Az európai buszos iparág készen áll a kihívásra? Felkészült-e az európai buszos iparág arra, hogy saját magát a potenciális ügyfelek és döntéshozók szemében előtérbe helyezze?

A jövő Amennyiben az európai autóbusz-szektor nem kezdeményez valamit a tagállamokkal és az EU Bizottsággal, továbbra is környezeti problémának, nem pedig az európai turizmus fejlesztésére alkalmas megoldásnak fognak látni minket.

Köszönöm a figyelmet.