A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása Paksi Borbála, Demetrovics Zsolt, Nyírády Adrienn, Nádas Eszter, Buda Béla, Felvinczi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Készítette: Gondos Borbála
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A év értékelése és a év újdonságai
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Gyűjtőköri szabályzat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Dr. Kovács László Főtitkár
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MONITOROZÁSA, ÉRTÉKELÉSE
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
MIT KELL TUDNI A NUKLEÁRISENERGIA ALKALMAZÁSÁRÓL AZ ÚJ OKJ-BEN
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása Paksi Borbála, Demetrovics Zsolt, Nyírády Adrienn, Nádas Eszter, Buda Béla, Felvinczi Katalin november 22.

„Fények és árnyak” c. NKFP projekt ( ) NDI BCE Viselkedéskutató Központ MTA Pszichológiai Intézet NDI BCE Viselkedéskutató Központ MTA Pszichológiai Intézet

KATASZTER + INTERAKTÍV KERESŐ PROGRAMFELTÁRÁS: nemzetközi standardoknak megfelelő strukturált adatlapok felvétele A programok egy szűkebb körében: RÉSZLETES ÉRTÉKELÉS Társadalmi környezet vizsg.-másodelemzések Poszt-vizsgálatok A programok kivitelezésének vizsg. + fókuszcsoportos interjúk A programok szervezeti hátterének vizsgálata Pre-vizsgálatok A különböző evaluációs módszerek tapasztalatinak összegzése Folyamat-evaluáció Eredmény-evaluáció Teoretikus-evaluáció A VIZSGÁLAT MENETE Kontrollcsoportos vizsgálatok

AMELY: működtet közvetlen a diákokra irányuló direkt vagy indirekt drogprevenciós, vagy az iskolai drogmegelőzéshez valamilyen módon kapcsolódó programot tevékenységet programszerűen végzi 2001/2002-es, a 2002/2003-as ill. a 2003/2004. tanévben végzett, iskolai prevenciós tevékenységet. ORSZÁGOSAN 136 ISKOLAI PREVENCIÓVAL FOGLALKOZÓ SZERVEZETET AZONOSÍTOTTUNK

AZ ISKOLAI PREVENCIÓS SZÍNTÉREN JELELENLÉVŐ SZOLGÁLTATÓK TERÜLETI ELHELYEZKEDÉSE

AZ ISKOLAI PREVENCIÓS SZÍNTÉREN JELELENLÉVŐ SZOLGÁLTATÓK PROFILJA

A SZOLGÁLTATÓK ÁLTAL MŰKÖDTETETT ISKOLAI PREVENCIÓS PROGRAMOK SZÁMA: 280

AZ ISKOLAI PREVENCIÓS PROGRAMOK MEGJELENÉSE (a feltárt programok kumulált %-ában kifejezve.N=233)

A PROGRAMINFORMÁCIÓS ADATLAP STRUKTÚRÁJA Szervezeti jellemzők Célcsoport/hatókör Populáció behatárolása, jellemzői Eddigi futási infó/lefedettség A prevenciós program leírása Célok (végső, közbenső) Alapkoncepció – a célok szerint részletezve Módszerek – a célok szerint részletezve Programértékelési információk Típusa Módja Eredménye Stáb összetétel Program finanszírozás jellemzői Folyamatosság Forrás-struktúra

a célcsoportra, annak típusára vonatkozó információk az elért populációra vonatkozó információk a programok céljára a programok koncepciójára, filozófiájára vonatkozó információk a célok megvalósítási módjára vonatkozó információk (alkalmazott módszerek, eszközök típusa, a program kivitelezőinek személyi összetétele) A TIPIZÁLÁSA SORÁN ALKALMAZOTT INFORMÁCIÓK

SZÁMA: 139 (A FELTÁRT PROGRAMOK 60%-A) EGY ÁTLAGOS TANÉVBEN ELÉRT DIÁKOK SZÁMA 310 EZER – KB. MINDEN NEGYEDIK DIÁK 2001/2002-BEN ELÉRT DIÁKOK SZÁMA: 370 EZER KÖZVETLENÜL AZ INTERVENIÁLT CÉLPOPULÁCIÓRA IRÁNYULÓ PROGRAMOK

KÖZVETLENÜL AZ INTERVENIÁLT CÉLPOPULÁCIÓRA IRÁNYULÓ PROGRAMOK ELOSZLÁSA A CÉLPOPULÁCIÓ KORCSOPORTJA SZERINT

KÖZVETLENÜL AZ INTERVENIÁLT CÉLPOPULÁCIÓRA IRÁNYULÓ PROGRAMOK SZÁMA AZ EGYES MEGYÉKBEN (N=136, vidéki átl:49)

KÖZVETLENÜL A DIÁKOKRA IRÁNYULÓ PROGRAMOK ELOSZLÁSA A PROGRAM IDŐTARTAMA SZERINT (N=136)

A KÜLÖNBÖZŐ CÉLKITŰZÉSEK MEGJELENÉSE A KÖZVETLEN PROGRAMOKBAN (a programok %-ában, N=136,átl:3,8)

SZÁMA: 94 (A FELTÁRT PROGRAMOK 40%-A) 42 KORTÁRSKÉPZÉS – EBBŐL 34 KORTÁRSSEGÍTŐ, 8 KORTÁRSOKTATÓ KÉPZÉS – AZ ÉVENTE KIKÉPZETT DIÁKOK SZÁMA PEDAGÓGUSOKRA IRÁNYUL – EBBŐL 31 ÉRZÉKENYÍTŐ, 21 PREVENCIÓS PROGRAM ALKALMAZÁSÁRA FELKÉSZÍTŐ – AZ ÉVENTE KIKÉPZETT/ELÉRT PEDAGÓGUSOK SZÁMA ÁTLAGOSAN EZER (A PEDAGÓGUSOK KB 10%-A) KÉPZŐ PROGRAMOK

KORTÁRSKÉPZŐ PROGRAMOK TERÜLETI ELOSZLÁSA (N=42 vidéki átl.=8-9) Pedagógusképző programok: BP: 41, vidéki átl.=36-37)

A KÉPZŐ PROGRAMOK ELOSZLÁSA A PROGRAM IDŐTARTAMA SZERINT (N=92)

A KÜLÖNBÖZŐ CÉLKITŰZÉSEK MEGJELENÉSE A KÉPZŐ PROGRAMOK ELOSZLÁSA (a programok %-ában, N=94,átl:4,4)

KIMENETEK DroginfóHelpdesk Országos Interaktív Adattár

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK A szereplők egymásra találásának valószínűsége nő A programok illeszkedésének növekedése Eredményesebb prevenciós tevékenység Szemléletváltozás