Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A év értékelése és a év újdonságai
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Az „első lépés” TÁMOP
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Környezeti teljesítményértékelés
Hallásvizsgálati eljárások
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Intézményvezetői célkitűzések
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus

Miért van szükség pályaorientációs tanácsadásra? Kiss István – tanácsadó szakpszichológus

Múlt – jelen - jövő Kiss István – tanácsadó szakpszichológus Szociális kompetencia Általános képességek Munka-alkalmasság Eü. és mentális problémák hiánya Ritoók (2008)

Kiss István – tanácsadó szakpszichológus Az életpályára vonatkozó döntések modellje Személyes inputok: Prediszpozíciók Nem Etnikai jellemzők Fogyatékosságok Egészségi állapot Háttér Környezeti tényezők Tanulás Tapaszta- latok Én-hatékonyság elvárások Eredmény elvárások Érdeklő- dés Választási célok Választási akciók Teljesítmény területek és tudás Környezeti hatások: támogatás és akadályok a választási folyamatban Lent, Brown és Hackett modellje (1994)

Inadekvát döntések képességek nem megfelelő színvonala aktuális teljesítmény nem elegendő a pályaelképzelés megvalósításához inadekvát motiváció hibás/hiányos információk Kiss István – tanácsadó szakpszichológus Fiatalok 39%-a kudarcot él át a választásai nyomán. Felnőttek 25%-a „rossz pályát” választott. Györgyi Zoltán (2000, 2003)

Kiss István – tanácsadó szakpszichológus Milyen életkorban segítsünk?

Kiss István – tanácsadó szakpszichológus Hogyan? A tanácsadási probléma szintek Időzítés Hozzáférhetőség Minőség Hatékonyság

Informatikai támogatás Kiss István – tanácsadó szakpszichológus

Megvalósult fejlesztések 1.új OKJ szerinti szakképesítések (kereső és szakmabemutatások) 2.bolognai rendszerű felsőoktatási szakok (kereső és szakbemutatások) elsőként az ePálya rendszerből ismerhető meg, hogy a bolognai rendszerű felsőoktatási szakok elvégzése milyen foglalkozás (FEOR) betöltését teszi lehetővé 3.rövidtávú munkaerőpiaci prognózis 4.böngészőben megnézhető szakmabemutató filmek (összesen 50 film) 5.foglalkozások munkaerőpiaci helyzetének, kilátásainak bemutatása (összesen 212 foglalkozás esetében) 6.aktualizált foglalkozás-bemutató mappák (összesen 374 mappa) Kiss István – tanácsadó szakpszichológus