EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Irány a középszintű informatika érettségi
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Fontosabb fogalmak Képesség :
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Cisco Hálózati akadémia
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Programozási ismeretek oktatása: kód vagy algoritmus
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Adatbázisrendszerek világa
Webmester képzés OKJ-szám: Olyan szakemberek képzése, akik képesek honlapok tervezésére és üzemeltetésére, a megfelelő ismeretek.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Informatikai Szakképzési Portál
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
Felvételi tájékoztató
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
EUCIP konferencia október 20. Károly Gabriella
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Kompetencia alapú szakoktatás
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
Előadás másolata:

EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul

MIT TARTALMAZ A FEJLESZTÉS MODUL? 1.Mit tartalmaz a fejlesztés modul? 2.A magyar OKJ és az EUCIP BUILD modulja 3.A felkészítés, a tesztvizsga és az éles szakmai vizsga tapasztalatai A felkészítésben résztvevő tanulók köre A felkészítésben résztvevő szaktanárok A rendelkezésre álló angol/magyar nyelvű tananyagok és tesztek

A fejlesztés modul tananyagának kialakításakor is a vállalkozások igényei állnak a középpontban Milyen programok segítenék az irodai munkát? Egyedi szoftverfejlesztés vagy kész szoftver? Milyen problémák merülhetnek fel a vállalkozásoknál egy új program bevezetése során? 1 Rendszerfejlesztési folyamat és módszerek 2 Adatmenedzsment és adatbázisok 3 Programozás 4 Felhasználói interfész és webtervezés

1. Rendszerfejlesztési folyamat és módszerek A rendszerfejlesztés életciklusa, életciklus modellek A fejlesztési követelményekre vonatkozó specifikáció CASE (Computer Aided System Engineering: számítógéppel támogatott szoftver-fejlesztés) eszközöket: szerkesztő hibakereső, fordító, tesztelő eszközök Tesztelés és a rendszer bevezetése Rendszerfejlesztési dokumentumok Cél a folyamatok és összefüggések megismerése

2. Adatmenedzsment és adatbázisok Adatbázis-kezelő rendszerek és komponensei Relációs adatmodell, normalizálás Lekérdező nyelvek –SQL Adatbázisokkal kapcsolatos feladatkörök Adatmodellezés, adatmodellek típusai Az adatbázis-adminisztráció és karbantartás feladatai Adattárház, adatbányászat

3. Programozás Programtervezés Adatstruktúrák és az ezeken dolgozó algoritmusok elve Objektumorientált (OO) programozási elvek Licencezési követelmények Tesztelés és a dokumentálás A tananyag végén egyszerű programozási példákat mutatunk be.

4. Felhasználói interfész és webtervezés Kommunikáció, információközlés hatékony módjai A felhasználói interfész típusai, az interfész hatékonysága Internet és a WWW története, a hipertext és hipermédia fogalma Weblapok kialakításának grafikai, ergonómiai követelményei Multimédiás elemek jellemzői, használatuk Weboldalak alapvető részei, navigációs lehetőségek Felhasználóbarát honlapok Projektalapú webtervezés elvei

A MAGYAR OKJ ÉS AZ EUCIP BUILD MODULJA 1.Mit tartalmaz a fejlesztés modul? 2.A magyar OKJ és az EUCIP BUILD modulja 3.A felkészítés, a tesztvizsga és az éles szakmai vizsga tapasztalatai A felkészítésben résztvevő tanulók köre A felkészítésben résztvevő szaktanárok A rendelkezésre álló angol/magyar nyelvű tananyagok és tesztek

Fejlesztés modul és az OKJ 9 1. Rendszerfejlesztés 4. Webtervezés 3. Programozás 2. Adatmenedzsment és adatbázisok

A Fejlesztés modul illeszkedése a szakképesítéshez Összes informatikai területen ugyanazt az alapképzést kapják a diákok. A és 4. rész ismeretei részét képzik a tanultaknak. Az 1. rész ismeretei csak kis mértékben szerepelnek a jelenlegi tantervben.

A FELKÉSZÍTÉS, A TESZTVIZSGA ÉS AZ ÉLES SZAKMAI VIZSGA TAPASZTALATAI 1.Mit tartalmaz a fejlesztés modul? 2.A magyar OKJ és az EUCIP BUILD modulja 3.A felkészítés, a tesztvizsga és az éles szakmai vizsga tapasztalatai A felkészítésben résztvevő tanulók köre A felkészítésben résztvevő szaktanárok A rendelkezésre álló angol/magyar nyelvű tananyagok és tesztek

Mely tartalommal tudnak megbirkózni külön felkészítés nélkül ? Sok programozási ismeret – informatikai rendszergazda – szoftverfejlesztő képzés Build sikeres vizsga34% átlagos eredmény51% HUsikeres vizsga31% HUátlagos eredmény51% ENsikeres vizsga56% ENátlagos eredmény55%

Az iskolai informatikai oktatásból kik, milyen szakosok, hányadik osztályba járók vállalták a vizsgákat? FEJLESZTÉS MODUL GalambÖvegesSZÁMALK Vizsgázók száma Ebből sikeres6418 Sikeres vizsgázók aránya60%20%72% Átlagos teljesítmény56%50%62%

Milyen nehézségek és sikerélmények jellemezték a modul tartalmának feldolgozását és a vizsgát ? OKJ vizsgára készültek, nem jutott elég idő a felkészülésre Vizsgafeladatok kérdéseinek értelmezésére nem szántak elég időt, kapkodtak Nyelvi nehézségek Felkészítésre szükség van Elektronikus tananyagra és tesztekre igényt tartanak

A fejlesztés és a kísérlet tapasztalatainak összegzése  Tanári szerep: Tanulásirányítás: inkább azokra a részekre kell helyezni a hangsúlyt, ami a szakképzésben kisebb súllyal szerepel. A tananyagot az órák tematikájába érdemes beépíteni, egy-két külön felkészítési lehetősggel.  Egyéni felkészülés eLearning eszközökkel Az elkészült tananyag alapján – konzultációs lehetőségekkel Új magyar nyelvű tananyag – képekkel, közérthetőbb nyelvezettel Új gyakorlótesztek

Kinek javasolható a modul? 4+1 éves képzés 2 éves érettségi utáni képzés CAD_CAM Informatikus Gazdasági informatikus Informatikai rendszer- üzemeltető Szoftver- fejlesztő 12. év utánElső év után xxx 13. év végén Második év végén x

Miért érdemes megszerezni az EUCIP bizonyítványt? A vállalkozások igénylik a cégre szabott gyakorlati segítséget a vállalati informatikai alkalmazások hatékonyságát illetően. OKJ jól kiegészíthető az EUCIP tudásanyagával. Angol nyelvű bizonyítvány is szerezhető. Megfelelő alapot teremt a magasabb szintű tudás megszerzésére, rendszerben gondolkodásra  előrelépési lehetőségek 17

Köszönöm a figyelmet! 18