FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
IKT = információs és kommunikációs technológia
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
Számítógépes operációs rendszerek
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program bemutatása Dr. Bakonyi Péter és Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és.
Iroda a felhőben.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Az Internet adta lehetőségek
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
VI. Interaktív Tábla Konferencia
QualitySoft On-Line megoldások Terminálszerver alternatíva a Távoli Asztali eléréshez.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Szolgáltatások a felhőből
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
HÁLÓZATOK.
mLearning megoldások Moodle környezetben
A jövő technológiái Kőnig Tibor főmérnök, Microsoft Magyarország blogs.msdn.com/tibork-on-ms blogs.msdn.com/tibork-on-ms.
E-NAPLÓ Szabó László.
E-learning és a multimédia
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Informatika.
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
e-Learning a tanárképzésben
TT Kovács Sándorné.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Eszköz és identitás kezelés Korlátlan fájl szerver kapacitás Másodlagos adatközpont Korlátlanul skálázódó infrastruktúra Biztonságos DMZ Hibrid adat-
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
OKOSTELEFON KÖZÉPRÉTEG, VALÓS IDEJŰ TELJESEN ELOSZTOTT ADATFELDOLGOZÁS
Hálózatok.
4/7/2017 StorSimple: A felhő-integrált tároló Windows Server 2012 R2 konferencia © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows,
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Nagyvállalati szintű felhős szolgáltatások Eszközök - Szolgáltatások.
Felhőalapú adattárolás Hogy tárolhatunk adatokat „felhő” szolgáltatás segítségével?
Szoftver Program – a számítógép számára érthető utasítássor Operációs rendszer – Programcsomag. Kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
Microsoft Corporation Alapítva: április 4. (Albuquerque, Új-Mexikó) Alapítók: Bill Gates, Paul Allen Cégvezető: Satya Nadella Székhely: Redmond,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Csoportmunkát támogató szoftverek
Hasznos mobilos alkalmazások
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
Felhő alapú vállalati rendszerek
Nemzeti Köznevelési Portál
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Tanár neve | Kurzus száma
Előadás másolata:

FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola, Médiainformatika Intézet, Stóka György, Eszterházy Károly Főiskola, Comenius Kar,

Hogyan kerül a „felhő” az asztalra?  Miért fontosabb ma is a lexikális tudás az iskolában mint a gondolkodás és az összefüggések keresése?  Mobileszközök megjelenése – felhő-technológia alkalmazása- zsebünkben a tanterem  Milyen szerepe lehet a felhő-technológiának az oktatásban?

Mi is az a Cloud Computing?  A felhőalapú számítástechnika az internet felhasználásával nyújtott szolgáltatások összességét jelenti, ahol a felhasználó, szolgáltatójának (hardver és szoftver) erőforrásait használja, miközben az adatai részben vagy teljes mértékben távoli adatközpontok megbízható rendszereiben kerülnek eltárolásra, feldolgozásra.

A Cloud Computing jellemzői  Lehetővé teszi a hálózati erőforrások használatát (hardver, szoftver)  Adattárolást biztosít a felhőben (erőforrások kímélése)  Lehet egyéni vagy közösségi az adattárolás  Bárhol elérhetők az adatok bármilyen mobil eszközzel  Kommunikáció: , naptár, chat, fórumok, ingyenes kommunikációs programok (Viber, Skype, FaceTime),  Fájlmegosztás (Dropbox, Google Docs, One Dive, iCloud), közösségi média (FaceBook, Twitter)

Oktatás a felhőben

Oktatási szolgáltatások  Ingyenes tárhely szolgáltatás  Fájl- és tartalommegosztás, digitális jegyzetek készítése (OneNote)  Adatok szinkronizálása és tetszőleges elérése különböző eszközökön offline módban is  Platformfüggetlen adatszinkronizálás  Irodai szoftverek a felhőben (párhuzamos munka)  Webhelyszolgáltatás (Microsoft)  Interaktív tartalmak kezelése, fejlesztése (Sway,)  Ingyenes letölthető kurzusok (iTunes U)

Multimédia az interneten  Több mint 30 kreatív widget bármilyen platformra  Az elkészített feladatok a felhőben tárolhatók és szerkeszthetők  Online tesztek készítése  iBooks Authorba beépíthető widgetek  Osztálymenedzselés akár tableten  A feladatok „magyarosíthatók”

Magyar fejlesztések  Fájlok feltöltése, tárolása, megosztása,  Interaktív feladatok készítése,  Saját oktatási tartalom készítése  Tanulói csoportok létrehozása, menedzselése  Online tesztkészítő program,  Eredmények azonnal,  Mobil eszközről kezelhető,  Nyomtatási lehetőség, eredmények exportja

Köszönöm a figyelmet!