VASA hajó elsüllyedése süllyesztők. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Advertisements

A modern háborúk jellemzői
Szigetszentmiklós Készítette:Haász Valter.
Nóé bárkája Legenda vagy valóság?
AZ ARANYBULLA-MOZGALOM
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
A szolnoki vár építése és ostroma
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
Szélességi bejárás , 0.
Készítette: Sinkovics Boglárka
Egy középkori naszád újjászületik
Akiane Kramarik.
A nándorfehérvári csoda, a török megtorpan?
Élt egyszer egy dombtetőn három fa
Mi jöhet még? Egy csaj története. De felnéztem és láttam hogy Kentin megakar csókolni…
Testek úszása, lebegése, elmerülése
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Nyújts kezet a csapatnak!. Egy nap a farmon élő kis egér kémkedett a gazda és a felesége után, amint egy csomagot bontottak ki. Megrémült mikor rájött,
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
Dolmabache palota KÉZI KÉPTOVÁBBÍTÁS.
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Panama Ez a csatorna Közép-Amerikában, Panamá- ban található.
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
Uram, mérhetetlen Isten, Hozzád kevés minden szó, a Te dicsőséged, fényed meg nem fogalmazható. Megint szótlan állok itt, nem értem, mért szeretsz… Más.
Szigyártó Erzsébet XI.B
Tudtad?.
Testek úszása, lebegése, elmerülése
Kiszely-Kiss László: A fekete sereg
Volt egyszer, hol nem volt, volt egyszer egy király.
ISTEN hozott köztünk!.
Péter ma…. Péter ma nem lép ki a hajóból, megfontolt lett, gy ő zött az értelem:
Utas és holdvilág Szerb Antal h ő seinek nyomában I.
El Shaddai, El Shaddai, örök élő Adonai
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
A fénysebesség mérése a 18. századig
Folyamodjatok az Úrhoz,
Rövid életrajza Következtetés Tanulmánya Felfedezés Bizonyítása
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
A Hormuzi-szoroson áthaladva jutunk a Perzsa-öbölbe. Itt az olajból meggazdagodott Arab Emírségekben a természet adta lehetőségeket változtatják meg,
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
Egy nap három férfi kirándulni indult. Egyszercsak egy erős sodrású folyóhoz értek. Mindenképpen át kellett jutniuk a folyó másik partjára, ám semmi ötletük.
SQL aggregálás, csoportosítás és összekapcsolás Adatbázisok 1.
Győzelem a veszteség fájdalma felett. Amikor az oklahomai bombarobbantás áldozatainak családtagjai azt kérdezték Billy Grahamtől: „Miért hagyta Isten,
A VASA TRAGÉDIÁJA. RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa augusztus.
Vasa Egy elsüllyedt csatahajó története. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa.
A Vasa felépítése. El ő zmények A Vasá-t a svéd haditengerészet zászlóshajójának szánták. A híres és tapasztalt holland hajóépítő mester, Henrik Hybertsson.
Amikor Jézus odaért, megtudta, hogy már négy napja a sírban van. Betánia pedig közel, mintegy félórányira volt Jeruzsálemhez, ezért a zsidók közül sokan.
Volt egyszer, hol nem volt, volt egyszer egy király.
Van örök kincsünk, becsesebb nincs nála földön, égen
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
A zene a Te gyógyszered! SZABÓ BALÁZS verse.
Tengeralattjárók és Hadihajók az I.Világháborúban
A világháború kezdete július 28. – november 11.
A hajótervezés alapjai
Így szólt az ÚR igéje Jónáshoz, Amittaj fiához:
Viking hadjáratok Projektmunka
A tengervíz összetétele
Véred árán, hogy megválts.
Nagy-csütörtök C - év Jn 13,1-15.
EL CANAL DE CORINTO.
Készítette: Bocsák Tamás
Az első világháború (csoda)fegyverei: Dr. Krámli Mihály PhD, MMKM
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
Hajdan a Titanic volt a világ legnagyobb személyszállító hajója
XI. Országos Vízirendészeti Rendőr Járőrverseny
Forint a Kezdetektől máig.
A hajótervezés alapjai
A Hangzhou öböl hídja Kína
Előadás másolata:

VASA hajó elsüllyedése süllyesztők

Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628. augusztus 10-én elsüllyedt. Általános jellemzők Vízkiszorítás1210 t Hossz69 m Szélesség11,7 m Merülés4,8 m Hajtómű3 árboc, 10 vitorla, 1275 m² Fegyverzet64 ágyú Legénység145 matróz, 300 katona

Süllyedés előzményei A mai fejlett tervezési eljárásokhoz képest régen nem voltak ilyen modern eszközök mint napjainkban. Ezért már a megtervezés is komoly kihívást jelentett a dán mesternek de az csak tetőzte a problémát hogy terveit nem tudta befejezni mert váratlanul elhunyt. Inasa folytatta a hajó tervezését és építését akink viszont nem volt olyan nagykörű tapasztalata mint mesterének. Ez nem lett volna akkora probléma ha a király nem szól bele a tervezésbe, ugyanis megtudta hogy más országok elkezdtek nagy hajókat készíteni így mindent megtett hogy az övé legyen a legjobb. Ám mivel nem értett a hajók elméleti részéhez nem gondolt a hajó stabilitására, irányíthatóságára.

Ez okozta a hajó vesztét, mivel nem tudtak annyi ballaszt tenni a hajó aljába hogy az stabil maradjon. Stabilitásán rontott hogy szélessége nagyobb volt mint kellett volna így nagyobb lett a vízkiszorítása. Az miatt hogy túlságosan kint volt a vízből a hajó rontott a stabilitásán, mivel jobban billegett. De nem ez az egy hiba volt a tervezés során. Először ugyanis nem tervezték akkorának, mint amilyennek végül megépítették. A gerincét még a régi tervek alapján csinálták meg de utána a király előállt a módosításokkal: nagyobb ágyúterek, Több ágyú Magasabb árboc Stb. Ezek mind hozzájárultak ahhoz hogy a hajó olyan instabil lett hogy a teszten –amikor 30 matróz rohangál fel-alá a hajón megpróbálva feldönteni azt- majdnem felborult.

A hajó elsüllyedésének története Senki nem merte elmondani a királynak hogy a hajó egy félresikerült kísérlet, ezért 1628 augusztus 10-én vitorlákat bontott és elhagyja a stockholmi kikötőt. Amint a hajó méltóságteljesen siklott a kikötő bejárata felé, hirtelen feltámadt a szél. A szél belekapott a vitorlákba, majd a Vasa az oldalára billent, de rövidesen visszaállt egyenes helyzetbe. Egy hirtelen jött második széllökés a hajót azonban már az oldalára fordította. Az ágyúnyílásokon keresztül a víz akadálytalanul tört utat a hajó belseje felé. A Vasa rövid idon belül a tenger mélyére süllyedt, örök hullámsírba temetve a személyzet 150 tagjából legalább harminc embert, ám egyes források szerint ötvenet.