Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék 2015.02.16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Advertisements

A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
FIZIKA Alapok Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
Búvárok csoport: - Babos Gréta - Lajtai Barnabás - Nagy Bianka - Süte Tamás Keszthely, március 22. Klikkelve lépj tovább!
A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ.
2015. tavaszSzármaztatott termékek és reálopciók1 II. Határidős árfolyamok A lejáratkor a határidős és az azonnali ár megegyezik. Milyen kapcsolat van.
2016. tavaszSzármaztatott termékek és reálopciók1 II. Határidős árfolyamok A lejáratkor a határidős és az azonnali ár megegyezik. Milyen kapcsolat van.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
Kristályosítási műveletek A kristályosítás elméleti alapjai Alapfogalmak Kristály: Olyan szilárd test, amelynek elemei ún. térrács alakzatot mutatnak.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
AZ INFORMATIKA LOGIKAI ALAPJAI INCK401 Előadó: Dr. Mihálydeák Tamás Sándor Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2016/2017. I. félév Tudnivalók.
2016. tavaszSzármaztatott termékek és reálopciók1 II. Határidős árfolyamok A lejáratkor a határidős és az azonnali ár megegyezik. Milyen kapcsolat van.
avagy a háromszög technika
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Az emberi arcok Óramegbeszélés
Dr. Kovács László Főtitkár
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A bölcs ember Cliccate per sfogliare..
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
VákuumTECHNIKAi LABORATÓRIUMI GYAKORLATOK
Környezeti teljesítményértékelés
Hipotézisvizsgálat.
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A naptevékenységi ciklus vizsgálata a zöld koronavonal alapján
Piaci kockázat tőkekövetelménye
V. Optimális portfóliók
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Gázok és folyadékok áramlása
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Izoterm állapotváltozás
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Közétkeztetési Kerekasztal
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
KÉPZÉSSEL A MUNKAERŐ-HIÁNY ELLEN?
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
AVL fák.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Az emberi arcok Óramegbeszélés
Sigfox technológia és hálózatok
Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton:
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Futás oktatása, Futóiskola gyakorlatok
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Lécci ne csalj, mert jópofa!
Lécci ne csalj, mert jópofa!
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék

Kísérlet  Párok kialakítása: 1 kísérletvezető + 1 k.sz.  Eszközök: keksz 3 pohárban (A, B, C), 2 pohár víz

1. Kekszek Instrukció:  „Arra vagyunk kíváncsiak, hogy a különböző étkezési szokások milyen kapcsolatban állnak az ízek megítélésével. Ehhez először a 3 különböző kekszet (A, B és C pohárból) kell megkóstolnod.  Arra kérünk, próbáld meg kitalálni, hogy ezek milyen alkotóelemekből készültek, majd egy hétfokú skálán ítéld meg, hogy mennyire ízlik Neked az A, B, ill. C jelű pohárban lévő keksz (1=nagyon nem, 7=nagyon ízlik).  Kérlek, nagyon gondosan fontold meg a válaszod! A pontos ítélethez olyan sorrendben és annyi kekszet vehetsz a poharakból, amilyen sorrendben és amennyit akarsz.”

Válaszok feljegyzése az űrlapra:  A jelű keksz: ízítélet: …., összetevők: …  B jelű keksz: ízítélet: …., összetevők: …  C jelű keksz: ízítélet: …., összetevők: …

 Űrlap, keksz félre (még nem számoljuk meg, mennyi maradt!)

2. Vizespoharak  „Légy szíves, csukd be a szemed, és mindaddig tartsd csukva, amíg nem szólok, hogy nyisd ki!”  Pohár odanyújtása  „Igyál egy kicsit ebből a pohár vízből – még mindig tartsd csukva a szemed!”  Iszik  elvesszük a poharat és letakarjuk, majd helyette a másikat adjuk és egy edényt, még mindig csukva van a szeme!  „Jó, kinyithatod a szemed. Most légy szíves önts ki ebből a pohárból az edénybe annyi vizet, amennyit az előbb megittál.”

Értékelés az űrlapon:  Hány csíknyi eltérés van a 2 pohár telítettsége között?  felírni! Poharak telítettsége közötti eltérés: … csík  Hány keksz maradt az A, B és C jelű poharakban:  felírni! A keksz: … db B keksz: … db C keksz: … db  Ízítélet a kekszekről

Kérdőív  EDI = Eating Disorders Inventory (Garner & mtsai, 1983)  Hazai adaptációja: Evési Zavar Kérdőív (Túry és mtsai, 1997)

Kiértékelés  Korrelációs pontdiagramok Megbeszélés, további ötletek…

A táplálékszabályozás szintjei:  Fiziológiai szabályozás: Rövidtávon (aktuális éhségszint): ○ Vércukorszint ○ Gyomortelítettség és egyéb zsigeri, interoceptív ingerek ○ Testhőmérséklet Hosszútávon (stabil testsúly): ○ Ventromediális (telítettségi kp.) és laterális (éhség kp.) hipotalamusz ○ „set point”  Környezeti ingerek  Társadalmi, kulturális tényezők

A testsúly alakulása  2 fő tényező: Energiafelvétel Energiafelhasználás  Összefüggések: Ha E-felvétel > E-felhasználás: hízás Ha E-felvétel = E-felhasználás: állandó testsúly Ha E-felvétel < E-felhasználás: fogyás  Egyensúly kibillenése: számos ok…

Kötelező irodalom:  Dúll A., Varga K. (1993) Általános pszichológiai gyakorlatok II. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, (a továbbiakban: Ált. pszich. II.) 6, 7. sz. gyakorlat.  Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., Loftus, G. R. (2005). Atkinson & Hilgard Pszichológia. Harmadik kiadás. Osiris Kiadó, Budapest. (a továbbiakban: Atkinson & Hilgard), 387–400. o.  Pinel, J. P. J., Assanand, S., Lehman, D. R. (2000) Hunger, eating, and ill health. American Psychologist, 55(10), 1105–1116.