Szinergia Kreatív együttműködés Budaörsről jöttem, híres mesterségem címere
. Mit jelent a logónk?
Íróasztal mögül óvodát vezetni? Nem ismerném a gyerekek nevét. A szüleiket. Az itt élő lakókat. A dolgozóimat. Nevelési módszereiket. Problémáikat. Hogyan érteném meg őket, és hogyan értetném meg saját magamat, ha nincs kapcsolatunk? Honnan tudnám, hogy más célt kell kitűzni, paradigma váltásra van szükség! Hogyan teremthetnénk szinergiát?
Hogyan kapnék elismerő nyilatkoz atot az óvodásoktól: Ha nem lennék velük sokat együtt! Ha nem mutatnék nekik példát Ha nem ismerném meg igényiket!
Hogyan kapnék elismerő nyilatkozatot kollégáimtól, ami így hangzik: Teszel értünk, de követelsz is! Ha nem harcolnék értük Ha nem ismerném igényeiket Ha nem állnék ki értük Ha ötleteimmel nem segíteném munkájukat
A pedagógiai munka ellenőrzése elengedhetetlen! Biztosnak kell lennünk abban, hogy mindenki tudja, hová akarunk eljutni. Tudnunk kell, milyen fejlettségi szinten állnak a gyerekek. Adott esetben, a nehézséget megértve tudnunk kell, hol kell váltani, és kinek!
Rendkívül fontos, hogy a vezető bejusson a csoportokba, eljusson a gyerekekig! Erre jók a kötelező órák. 4 csoportos óvodában még megoldható. Nagyon kell igazodni az óvónők munkájához, mert annyi feladatot kapnak már az óvodák. Elvették a túlórákat, adtak helyette embert, ami tovább merevíti a munkát. Ellátom a kötelező óráimat, de nem fér bele a napi 8 órába!
Feladataim a törvény szerint és valójában Törvény szerintValójában
Mivel töltöm ki az óráimat? Mérés Élményt nyújtó foglakozások mikró csoportban. Síoktatás szezonálisan. Számítógép az óvodában.
Számítógép az óvodában Nem volt ebben rettegés, presztízs-, állásféltés, ám meggyőződés annál inkább. A kicsi gyereket szeretem, védem, fejlesztem óvodánkban, kolléganőimmel együtt, ám a számítógép kínálta lehetőségeket is felhasználom ebben a munkában. Az élő mese is árthat a gyerek lelkének Jól választom ki a feladatot, és jól mondom, hogy mit lehet a géppel tenni, Ajánlom, hogy milyen játékot jó vele játszani, segítem a szülőt
Számítógép az óvodában? Igen! Nem kell tiltani, meg kell találni mindennek a hasznos, jó oldalát./TV, gáz, tűz, villany/ Van eleje, közepe és vége. Rendre, fegyelemre szoktat, hiszen látja a gyerek, a gép azt az utasítást hajtja végre, amire ő maga utasította. Ha kapkodtam, vagy nem jól terveztem, nem tudtam jó javítást kitalálni új lapot kell vennem.
Számítógép az óvodában? IGEN!!! Fejlődik a gyerek szem-kéz koordinációja, színérzéke, irányérzéke a nyilak használatával játék közben. Jó eszköze ez a vezetői ellenőrzésnek. nem ismeri jól a színeket. nem ismeri a közlekedési szabályokat ellentét párok Kiderülnek hiányosságok, amiket lehet mindjárt pótolni is.
Számítógép az óvodában? IGEN!!!! Egész évben a 10 hónap alatt, kb. 8 órát ül a gyerek a képernyő előtt, mivel négyesével viszem a gyerekeket percre. Ez napi 2,5 percet jelent. Egyre erősebb a meggyőződésem, hogy jól teszem. Az a tapasztalatom, hogy nagyon szeretik ezt a tevékenységet ilyen formában. Erősíti a közös élmény kapcsolataimat a gyerekekkel.
Számítógép az óvodában? IGEEEN!!! Ranschburg Jenő : „Gyerek a képernyő előtt. Tiltsuk vagy ne” „A TV, a számítógép és az internet a modern világ szellemi táplálékai. Nélkülük nemcsak ízetlenebb az élet, de olyan tápanyagokban is könnyen hiányt szenvedhetünk, melyek az egészséges mentális fejlődés nélkülözhetetlen elemei. De akárcsak a valódi táplálék esetében a túlzott fogyasztás vagy a silány minőség könnyen ártalmassá válhat. Sok gyereknek a számítógép jelenti az egyetlen lehetőséget arra, hogy lefaragja életkörülményeiből adódó hátrányát.”
Hogyan reagálnak más óvodák pedagógusai? Korábban azt hittem, hogy butaság, de ma már rájöttem, hogy remek dolog! A mai kor megköveteli. Mióta gyerekem van, látom mennyire szereti és mennyit tanul belőle. Elképesztő, hogy milyen hosszú időre leköti a gyerekeket!
1-2 műalkotás
A kedvencem
Ajánlott játékok Mini tél Mini tavasz Mini nyár Mini ősz Manó matek Logikai játékok Google Earth
Portfólió Ha úgy döntök, hogy felteszem a portfóliómat, úgy gondolom: – önéletrajzom is van – a foglalkozásvázlatokkal, a foglakozások reflexióival nem lesz gondom. – jövőképem is van! – tudom hová akarok eljutni! – vannak önálló gondolataim
Másrészről. A 160 oldalas kitöltési útmutatót nehézkesnek tartom. Nem érzékelem egész pontosan a portfólió írás célját! Nem tudom mit szeretnének látni belőle! Ki mit? Szerintem még kidolgozatlan! Iszonyúan nagy munka! Napról napra változik! Szerintem ezen még dolgozni kellene!
Meghallgattam 4 előadást ebben a témában! „Nem látom az egészet együtt! Ti látjátok? Fontos az ellenőrzés! Jöjjenek ellenőrizni! Nézzék meg az eredményeket! Értékeljék a munkát, a munka hangulatát, a gyerekek hangulatát, az óvoda jövőképét! Legalább akkor azt is láthatnák, milyen sok jól működő óvoda van!