Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Az érvényesülés feltételei - a pályakezdő diplomásokkal szembeni munkaerő-piaci elvárások vizsgálata Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája október.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógus szerep és változásai
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A gyermeki jogok érvényesítése
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Programjaink matematikából a es tanévben
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Programjaink fizikából a es tanévben
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Céges értekezlet címe Előadó.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Stratégiai gondolkodás
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE

5. alprojekt – Mérések, felmérések, kutatások Vizsgálataink célja a hallgatói sikerességet befolyásoló néhány tényező feltárása a hallgatók és az oktatók aspektusából A hallgatók vizsgálatában az objektív körülményekre és előzményekre utaló adatok mellett a tanuláshoz fontos tevékenységek és attitűdök önreflexión alapuló vizsgálatára, és néhány kompetencia (pl. szövegértés, gondolkodási képesség, stb.) jelzésszerű feltárására törekedtünk

Az oktatók elvárásai és véleménye Az oktatók körében végzett vizsgálat indokai: - Az oktatók a hallgatók elvárt kompetenciáihoz igazítják a tanítási- tanulási folyamatokat; - A hallgatók meglévő kompetenciáiról való oktatói benyomások előítéletekhez is vezethetnek, ami befolyásolhatja az értékelést; - Az oktatói benyomások a hallgatók gyenge vagy hiányos kompetenciáiról irányt adhatnak a felzárkóztatáshoz

A vizsgálat tárgya: -Az általános és alapkompetenciák fontossága az oktatók szerint; -A hallgatók oktatók által becsült szintje ezekben a kompetenciákban; -Valamely, adekvát középiskolai tárgyban elsajátított szakmai kompetenciák fontossága; -A hallgatók becsült szintje az adott szakmai kompetenciában; -A hallgatók sikeres tanulmányaihoz szükséges tulajdonságainak változása az elmúlt években

A vizsgálat módszere: online kikérdezés A vizsgálatban résztvevő oktatók: Összesen 81 fő adott teljes vagy részleges választ

Az oktatók véleménye szerint a legfontosabb általános kompetenciák és a hallgatók becsült szintje a rangsorban elfoglalt hely szerint: A kommunikáció a gondolatok, érzések és tények szóbeli és írásbeli formában történő kifejezésének és értelmezésének képessége (szövegértés, beszéd, olvasás és írás) (4,71-3,06)

Problémamegoldás képessége (4,65-2,91)

Hatékony időbeosztás (4,64-2,75)

Ahol a hallgatók elöl vannak a sorban: Internetes kommunikáció és a hálózatokban való részvétel képessége (4,46-4,4)

Multimédiás technológiájú információk keresése, értékelése, tárolása, létrehozása, bemutatása és átadása (4,23 – 3,91)

Egy példa a matematikából: Függvények, az analízis elemei

Észlelt-e változást a hallgatóságban az utóbbi 5-10 évben?

Érzékelt változások intézetek szerinti átlaga

Az eredmények az intézmény, kar, szak profiljától függően változni fognak!

Köszönöm a figyelmet!