Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Döntés, kormányzat, kormányzati döntés Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán óra.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
2. előadás.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Majoros András GAZDASÁGPOLITIKA 2009/2010. II. Majoros András
Az állam a nemzetközi jog alanyaként Állam = szervezett politikai közösségnek alávetett terület és népesség Állam: a nemzetközi jog (NJ) egyetlen alanya.
1. előadás.
A vállalkozások környezete
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
A külső környezet elemzése
MTA Regionális Kutatások Központja Urban-regime Pécsett Pálné Kovács Ilona PTE BTK, MTA RKK.
(1) A marketingkörnyezet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 2. Előadás vázlata
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
Elektronikus kereskedelem
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 21.
Hogyan legyünk társadalmilag felelős vállalat? Közgazdász Vándorgyűlés Eger 2008 Prof. Angyal Ádám.
Microsoft CRM online Strén András
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
A JOG TERMÉSZETÉRŐL ÉS HASZNÁRÓL IV. rész Bíráskodás SZÍNHÁZ- ÉS FILMMŰVÉSZETI EGYETEM, DLA KÉPZÉS, 2014 Nagy Boldizsár kurzusa Bíró Csaba és Dudás Dóra.
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Az Identitás Erősítése a Maros Megyei Iskolákban Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)
Natura 2000 területek fenntartási tervei
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Az igazságszolgáltatás szociológiája
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Vállalkozásmenedzsment I.
A BKF tudástranszfer modellje a
1. / Áttekintés ›Az EU természete ›Mikor lehetséges / alkalmas eszköz az EU jog? ›Az EU jogorvoslat keretei ›Tagállammal szembeni EU jogorvoslat ›Kötelezettségszegési.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Külkereskedelem és EU jog Dr. Marosi Zoltán Rein és Társai Freshfields Bruckhaus Deringer Iroda október 18.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályozása Magyarországon és az EU-ban Osgyáni Anikó.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
A külső környezet elemzése
A határtérség.
Az off-label gyógyszerhasználat és az orvosi felelősség
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
A VÁLLALATI KÖRNYEZET HATALMI PIRAMISA
MEHIB Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Volunteering in Hollókő
Előadás másolata:

Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing

Vázlat  A nemzetközi üzleti gyakorlat  A földrajzi, politikai és jogi környezet Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat  A kulturális ismeretek fontossága  A menedzsment és a kultúra összefüggései  Idő-tér értelmezés  Kommunikáció  Üzleti protokoll  Üzleti etika Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága Az üzleti gyakorlat, az üzleti szokások ismerete egy adott piacon ugyanolyan fontos, mint a nyelv ismerete. Sőt… Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága  A nemzetközi üzleti életben való részvételhez szükséges képességek:  Tolerancia  Rugalmasság  Alázatosság  Fair magatartás  Más tempóhoz való alkalmazkodás  Kíváncsiság, érdeklődés  A célország ismerete  Mások és másság kedvelése  Képesség arra, hogy tiszteljenek, becsüljenek bennünket  A környezetbe való integrálódás képessége Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat A menedzsment és a kultúra összefüggései  A döntéshozók céljai és aspirációi  A döntéshozatal mechanizmusa  A döntés szereplői  Nők szerepe Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat Idő-tér értelmezés IIdőfelfogás VVan-e IIdőorientáció MMúlt, jelen, jövő MM-idő és P-idő MMonochronic egyidős: egy célfüggvény, minél gyorsabban, minél jobban üzletet kötni PPolichronic sokidős: több célfüggvény, az emberek közötti tranzakció komplexitása Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika VVesztegetés PPénz önkéntes felajánlása KKikényszerítés (zsarolás) FFizetés kikényszerítése döntési hatalommal rendelkező részéről KKenőpénz KKis összeg, ajándék, ahol a törvény nem tiltja, olajozás TTörvénytelenségre való felbujtás NNagy összeg, az ellenszolgáltatás egyértelműen törvénybe ütköző Nemzetközi marketing

A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika Külföldi etikai dilemmák AAlkalmazottakkal kapcsolatos politika, személyzeti gyakorlat FFogyasztóvédelem KKörnyezetvédelem „„Politikusok megfizetése”, beavatkozás a célország belügyeibe AAlapvető emberi és szabadságjogok Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet  A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre  A politikai környezet  A jogi környezet  A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre KKlíma, földrajzi fekvés, topológia LLand-locked countries AA környezet védelme AAz ember által épített környezet AA természeti erőforrások EEnergia, energiahordozók AA lakosság NNépsűrűség UUrbanizáció Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet A politikai környezet  A célpiac politikai berendezkedése  Politikai kockázatok (a tulajdonnal kapcsolatos)  Elkobzás (ellenérték nélkül)  Kisajátítás (köz érdekében, ellenérték mellett)  Államosítás (ellenérték mellett, vagy nélkül, központi kormányzat) Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet  Jogrendszer  Angolszász jog (common law)  Kodifikált jog (európai jog)  Iszlám jog (saria)  A jogviták formái  Vita kormányok között  Vita vállalat és kormány között  Vita vállalatok között  Egy szép példa: a Bofors botrány Indiában Nemzetközi marketing

The Bofors Scandal - A Swedish firm and the Indian Army 12

Political Context Rajiv Gandi’s INC government came to power promising to fight corruption. Defence sales are usually conducted under the direction of government to government contacts. Economic context Bofors desperately needed export orders to offset reduced government support. There was tough competition. Defence sales are often linked to soft loans, set off payments and other political inducements. The political & economic background 12

The background to the Bofors scandal The Bofors contract with India  Bofors has a very long relationship with the Indian Army  Artillery was needed in Kashmir  1Billion $ contract for 410 Artillery Pieces  First consignment of an eventual 1500  Contract supposed to include no “Agents”  Indian Media discovers a 30million $ fee  Rajiv Gandi’s government falls due to the scandal Immediate Effects  Bofors loses major part of the contract  Panic and suspicion leads to damage to other Swedish companies. 12

These are the MNC’s included in the Bofors case research 123

The related firms can be grouped in three categories according to impact of scandal Severity of impact depended principally on companies nationality identification and buyer background. 123

A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet  Az írásban rögzített kereskedelmi szokások a szokványok  INCOTERMS 2000 (fuvarparitások)  Elsődleges jogforrás a szerződés  Választott bíráskodás  Választott bírók  Kereskedelmi jogviták  Nincs fellebbezés Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok  Versenyjog  A terméket érintő jogszabályok  Dassonville formula: minden, ami a Közösségen belüli importot valamilyen módon hátrányosan érinti, megengedhetetlen intézkedésnek minősül  Cassis de Dijon elv: az egyik tagországban az adott tagország rendelkezései (minőségi előírásai) szerint forgalomba hozott árut valamennyi más tagországban sem lehet korlátozni, még akkor sem, ha az azonos hazai termékre szigorúbb szabályok érvényesek  Reklámra és értékesítés-ösztönzésre vonatkozó szabályok Nemzetközi marketing

A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok  Az árakra vonatkozó jogszabályok  A kiskereskedelmi egységekre vonatkozó szabályok  Nyitva tartás  Vasárnapi nyitva tartás  Illegális nemzetközi kereskedelemre vonatkozó szabályok  Védett növények  Állatfajok  Műkincsek Nemzetközi marketing