A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás 2014.06.14. – 2016.06.18..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Az új köznevelési rendszer bevezetése, a 2013/2014 tanév legfontosabb feladatai Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
A környezetvédelem intézményrendszere
Közigazgatási alapismeretek
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
szerepe a köznevelésben
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A középiskolai oktatás szabályzatai
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Óvodák a Köznevelési Kerekasztal munkájában Márkus Lászlóné NPK budapesti elnökségi tag Budapest,
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Szeged, december 09. Tájékoztató a Magyar Kormánytisztviselői Kar Csongrád megyei területi tisztviselői választásról.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
az önkéntes kamarai tagság
Oktatáspolitikai folyamatok általános háttere
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Előadás másolata:

A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –

Kik vagyunk? „A Nemzeti Pedagógus Kar az állami és önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekben pedagógus-munkakörben közalkalmazottként foglalkoztatottak önkormányzattal rendelkező köztestülete.” Forrás: A évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 63/A. § (1)

Melyek a főbb céljaink?  hatékonyabb oktatási környezet kialakítása  szakmai érdekképviselet  pedagógiai értékek védelme  a pedagógusok társadalmi elismertségének növelése

Melyek a legfontosabb feladataink? 1. Véleményezési és konzultációs jog gyakorlása  törvények, rendeletek, és ezek módosításai esetében 2. Fejlesztési javaslatok előterjesztése  pedagógus foglalkoztatás (munkaidő, nyugdíjasok…)  életpálya (illetményalap, pótlékrendszer..)  minősítés, tanfelügyelet, önértékelés  tartalomfejlesztés (NAT, kerettantervek..)  fenntartás, működtetés (KLIK, önkormányzatok)  tankönyvellátásról 3. Közösségi szolgálat működtetésének hatékonnyá tétele  OFI-val együtt, ebben a tanévben 40 iskolában

Hogyan valósítjuk meg? A területi szerveken és a tagozatokon keresztül közvetlenül gyűjtjük be a pedagógusok észrevételeit, azokat összesítjük és az Elnökség a Kar egységes álláspontját közvetíti a jogalkotó felé.

Területi szervek:  19 megye és Budapest  területi küldöttgyűlés  területi elnökség, etikai bizottságok  helyi egyeztetések  információk az országos képhez Hogyan valósítjuk meg?

Szakmai tagozatok:  tizenhat kötelezően létrehozandó  tíz tag kezdeményezésére továbbiak alakíthatóak  a megalakításhoz legalább tíz tag kell, legalább hét megyéből  szakmai vélemények kidolgozása (tankönyvek)  szakmai javaslatok megfogalmazása (NAT, érettségi) Hogyan valósítjuk meg?

Eredményeink  Megalakultak a területi szervek és a tagozatok  Részt veszünk az egyeztetéseken, kérik a véleményünket  Önértékelési, tanfelügyeleti és minősítési rendszer lényeges egyszerűsítése  Tankönyv ellátásban változott a rendszer (informatikai háttér, kiszállítás, tankönyvfelelős javadalmazása)  Tanév rendje (181 tanítási nap, téli szünet, 1. félév vége, idegen nyelvi mérés, érettségi)

Eredményeink  Szakszolgálati 21 pótszabadság  NOKS-os dolgozók bérkiegészítése  Tanulmányi versenyek  Szakképzés átalakítása (művészeti iskolák, kollégiumok, intézményvezetők helyzete)

Célok a kerekasztal tárgyalásokon 1.Intézmény fenntartás:  reális költségvetés,  jogszabályoknak megfelelő munkaerő gazdálkodás,  intézményi munkaterv. Ezek elfogadása esetén önálló végrehajtás. A fenntartó ellenőrzi a megállapodások betartását. 2. Pedagógus munkaidő – 22 kötelező tanítási óra 3. A nevelést-oktatást segítő dolgozók megfelelő számú foglalkoztathatósága, bérezése.

Célok a kerekasztal tárgyalásokon 4.Életpálya:  vetítési alap felülvizsgálata,  jutalmazás lehetősége,  cafetéria lehetősége. 5.Tanulói terhelés:  tanulói óraszámok csökkentése. 6.Tartalomfejlesztés:  a nevelés-oktatás céljának meghatározása,  NAT felülvizsgálata,  alternatív kerettantervek,  tankönyv választás.

Választás Területi küldöttek megválasztása (400 főként egy)  regisztráció a szavazáshoz ( )  regisztráció, szakmai önéletrajz, fénykép, motivációs levél a jelöltséghez ( )  elektronikus szavazás ( ) 2. A területi küldöttek maguk közül országos küldötteket delegálnak (06.01-ig,1000 főként egy) 3.Az országos küldöttgyűlés megválasztja a tisztségviselőket (elnök, elnökség, etikai bizottság, felügyelő bizottság, )

Választás Minden információ a oldalon megtalálható, a regisztráció és a szavazás is erről a honlapról indítható!

Megtisztelő figyelmüket köszönöm! Nemzeti Pedagógus Kar 1085 Budapest, József körút 63. Tel.:(+36-1) Mobil:(+36-30)