Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Ki, hogy, mit – hogyan, mi okból, miért? Munkakínálat bővítése a fogyatékkal élő embereket foglalkoztató műhelyben a differenciált szakképzésnek köszönhetően
A fogyatékkal élő emberek helyzete a munkaerőpiacon 82 millió lakos fogyatékkal élő munkavállaló (keresőkorúak aránya: 30% -> szokványos eset: 70%) fogyatékkal élő ember munka nélkül műhelyben foglalkoztatott 6,6 millió fogyatékkal élő ember 3,1 millió munkaképes korú fogyatékkal élő ember (18-65 év) (ebből 1,2 millió folytat ténylegesen keresőtevékenységet)
A munka világában történő részvétel lehetőségei a fogyatékkal élő emberek számára Több mint 3 óra napi munka = „Keresőtevékenység“ fogyatékkal élő munkavállaló fogyatékkal élő ember munka nélkül fő oktatás, továbbképzés vagy csekély mértékű foglalkoztatás alatt műhelyben foglalkoztatott 3 óránál kevesebb napi munka = „teljesen csökkent munkaképesség“ > 3 ó < 3 ó
A műhely jelentősége a fogyatékkal élő emberek számára a német rehabilitációs rendszerben orvosiorvosi - szakmai szakmai - szociális Rehabilitáció WfbM
A műhely törvényes megbízatása a IX. sz. SGB (szociális törvénykönyv) 136. §-a alapján Előkészítés Átmenet az általános munkaerőpiacra Munka Szakképzés Foglalkoztatás Munkabér ki fizetés Részvétel WfbM rehab-megbízása Segítségnyújtás Támogatás Teljesítés-fejlesztés Személyiség- fejlesztés
Részvétel Szakmai képzés Továbbképzés Terápiás lehetőségek Ipari termelés Szolgáltatás Irodai szolgáltatás Kézműipar Tevékenység-portfolió
Egy vállalat sem maradhat tartósan folyamatos továbbképzés nélkül talpon a versenyben Képzés = vállalati cél
versenyképességet minőséget jövőt önértékelést fejlődést A képesítés biztosítja a
A műhelynek szüksége van egy oktatási menedzsmentre, amely figyelembe veszi a vállalat, a foglalkoztatottak és a piac igényeit. Az oktatásirányítási rendszer a stratégiai vállalati területekhez tartozik, és nagy figyelmet kíván a vállalatvezetés részéről. A rendszert átláthatóan és minden résztvevő számára érthetően kell kialakítani. A rendszer oktatási elemeinek vonzóbbá kell tenniük a vállalatot harmadik felek számára. Következtetések
A műhely a munkaerőpiac integráló alkotóeleme a fogyatékkal élő emberek számára. A műhely a szakmai támogatás intézménye, és törvényes oktatási megbízással rendelkezik. A fogyatékkal élő embereknek alig van arra esélyük, hogy a műhelyen belül elismert oktatást vagy képesítést szerezzenek. A műhelyben alig vannak olyan oktatási folyamatok, amelyek kiállnák az összehasonlítást az általános képesítésekkel. Ebből erednek a foglalkoztatottak tényleges hátrányai. A képzés fogalmát az eddigiekhez hasonlóan különbözőképpen interpretálják. A műhelyt üzemgazdasági alapelvek szerint kell vezetni, és a piac feltételeinek is alá kell vetni. Telephely-elemzés
Együttműködési struktúra felépítése Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
aktionbildung Mi felépítjük.Szakmai képzés! Gyakorlat-átadás
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
A műhelyek fenntartóinak és ezek vezetőségeinek egész országot érintő, önkéntes egyesülését június 18-án alapították Bonnban, bejegyzett közhasznú egyesületként.
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Támogatás és tanácsadás Ösztönzés és segítségnyújtás Információcsere Befolyásolás Érdekképviselet Együttműködés
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Számok 93% -os szervezettségi fok 650műhely működési hellyel műhely-foglalkoztatott, ebből a szakképzés területén a munka területén a segítségnyújtásban
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Európa Csere Együttműködés Alakítás Stratégiai szövetség
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
A műhely, mint tanuló szervezet Foglalkoztatottaink oktatása Személyi illetékességek fejlesztése Munkaerő szakképesítése – a műhelymunka minden területén Rehabilitációs megbízás közvetlenül a szakképzett dolgozók révén, oktatáson és továbbképzésen keresztül
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
A műhely, mint tanuló szervezet Megfelelő foglalkoztatás és közreműködés Magas minőség-mércét felállító műhelymunka - szervezetileg - tartalmilag - személyileg - részvétel-központúan
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szakmai képzés a műhelyben A részvétel biztosítása Egyénre szabott, megfelelő szakképzés Élethosszig tartó tanulás Segítségnyújtás az általános munkaerőpiacra történő bekerüléshez
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szakmai képzés a műhelyben Egyénre szabott és szakmai hatáskör-elemzés Szakmai képzési koncepció ajánlat Szakképesített munkaerő által kísérve Egyénre szabott szakképzési intézkedések
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület