John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS Minden a számokban rejlik
A számok – a harmadik rejtett kincs “Nem minden számolható meg ami számít, és nem minden megszámolható számít” ― Albert Einstein „Istenben megbízunk, a többiek hozzanak adatokat.“ - Dr W. Edwards Deming Lehet néhány olyan teljesítmény-tényező, amelynek mérése nem egyszerű, de kicsi annak a valószínűsége, hogy ezek jelentős problémát okoznának az ügyfelek kiszolgálásában, a szakmai szabályok betartásában, a beteggondozásban, a csapatmorálban, vagy a gazdasági teljesítményben; a számok között valahol felszínre fognak kerülni.
Ezért tudnunk kell, hogy milyen kulcs-teljesítmény indikátorok befolyásolják a nyereségességünket és milyen számadatokat kell figyelnünk: Minden praxistulajdonos, menedzser, szaktanácsadó, könyvelő vagy tanácsadó más indikátorokat fog javasolni. Önök csak abban hozhatnak döntést, hogy mely indikátorok a legmegfelelőbbek az Önök praxisa számára De ezek csak egyszerű tanácsok
Néhány kulcsszám a jelenlegi gazdasági teljesítmény vizsgálatához Az Önök menedzsment kimutatásaiból – csak a három költség tétel és a ‚valós’ nettó nyereség a bevétel %-ában – valójában mennyi nyeresége volt, és mi az elvárása erre, és a következő évre vonatkozóan? Az árbevételi maximum növekedése Az állatorvosonként termelt bevétel ATV (ACT) Működő tőke adatok Üzleti érték – ‚jóhír’
Szóval valójában mennyi nyereséget is termelt az elmúlt évben? Hogyan deríthetí ki? Nem a praxis pénzügyi elszámolásából - miért? International Benchmark service online vagy kérjen tanácsadói segítséget Gyors, egyszerű és ingyenes És most döntse el, mekkora nyereséget akar termelni idén és a következő évben A részleteket megnézzük a következő szekcióban
Működő tőke arányok – hatékonyan használja a tőkéjét? Likviditás a pénz a király! pillanatnyi kintlévőségek, (kisebb raktárkészlet?) / tartozások 1-nél nagyobbnak kell lennie Készlet napok (jelenlegi készlet/beszerzések) * 365 a cél 3 hét vagy kevesebb, de osztályozza ésszerűen a készleteit Rövid távú előny vagy egy zsugori hónap! Adós napok (adósok/bevétel)*365 hogyan kezeljük? csoportosítsa kisállat/nagyállat ls ló kategóriába A megelőzés jobb, mint a kezelés Tőkeerősség összes tartozás/összes követelés kinek a kezében van az üzlete?
Az üzlet értéke – nem lehet túl korán a nyugdíjat tervezni Az érték mindig a nyereséghez kapcsolódik Van valódi piaca a praxisoknak Magyarországon? Mekkora a praxisa jelenlegi értéke? Szorozza meg a nettó nyereséget (EBIDTA) Profi értékbecslés szükséges Végezze el az összegzést minden évben
A csapat teljesítményeinek kulcsszámai Rendelő-kihasználtság és az állatorvos termelékenysége A cél az elérhető rendelői rések megtalálása, sebészeti és egyéb beavatkozások és az állatorvosok elérhetősége az Ön praxisában hogy felmérjük a rendelő kihasználtságát és az állatorvosi termelékenységet Tegyen feltételezéseket a naponta munkával töltött órákról és a kiszállásokra fordított átlagos időről némi ráhagyással, és a sebészeti és egyéb beavatkozásokra fordított időről Írja le egy egyszerű táblázatba, mint az alábbi:
Ügyfél-együttműködés (compliance) – rögzítse és vizsgálja meg 100 egymást követő vizsgálat adatait egy táblázatban A vizsgálat ára Javasolt beavatkozások Elvégzett beavatkozások a következő négy héten belül Javasolt kontroll vizsgálatok Elvégzett kontroll vizsgálatok a következő négy héten belül
Néhány eredmény Beavatkozások – a compliance csak 17/35 = 48% - Lát növekedési lehetőséget? Kontroll vizsgálatok – a compliance csak 28/46 = 61% - Lát növekedési lehetőséget? Vizsgálja meg ezeket a számokat!
Egy példa: Altatás 8 Sebészet3 Fogászat4 Laborvizsgálat12 Képalkotó vizsgálat3 Egyéb2 Gondoljon bele, milyen összegszerű hatása lenne, ha a fogászati beavatkozásokat 4-ről hatra, vagy a képalkotó vizsgálatok számát 3-ról 5-re növelné? Egy későbbi szekcióban konkrét példákat is megvizsgálunk. 100 vizsgálatot követően elvégzett beavatkozások
Csak 3 kulcsszám a költségek ellenőrzésére a gyógyszerek és eszközök ára Személyi kiadások Rendelői és járulékos költségek Ennyi!
Íme: 'példa praxis' % Bevétel100.0 Kisebb kiadások Gyógyszerek és fogyóeszközök20.0 Állatorvosok (a tulaj is)20.0 Segédszemélyzet20.0 A többi – épület és járulékos költségek 20.0 Nyereség % % Az Ön praxisában milyenek az arányok?
Nettó promóciós érték – egy kérdés az ügyfelek felé Milyen valószínűséggel ajánlaná a praxisunkat a barátainak vagy kollégáinak? Az ügyfelek 0-10 közötti skálán értékelnek Segítők (9-10 közötti érték) hűségesek és lelkesek, akik pozitívan fognak nyilatkozni Passzívak (7-8) elégedett, de nem lelkes Szidalmazók (0-6 közötti pontszám) alapvetően boldogtalan, valószínűleg szidni fog minket Értékelés: a segítők százalékos arányából vonja ki a szidalmazók arányát. (A passzívakat hagyja ki.)
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS Köszönöm a figyelmet!