TÁMOP 2.2.2. Záró-konferencia Budapest, 2010. szeptember 14-15. Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szombathelyi.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Továbbképzési konferencia II december 16. Kőnig Éva.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Az „első lépés” TÁMOP
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Előadás másolata:

TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó

Előzmények Észak-Magyarországi Regionális Képző Központ – kompetencia felzárkóztató csoport Tanfolyam teljes ideje kb. 2 hónap Alapkompetenciák fejlesztése, szakmai kompetenciák fejlesztése, készségfejlesztés

A csoport 18 fő, többségében roma származású, 35 év alatti résztvevők 4 alkalom, a tantervbe építve, alkalmanként 4 óra 7 nő, 11 férfi Aluliskolázott, befejezetlen általános iskola, szakképzetlen, munkatapasztalat alig-alig, börtönviselt → hátrányos helyzet egyértelmű

Foglalkozás célja Értékorientáció Munkaorientáció Munkamotiváció felkeltése Készségfejlesztés – együttműködés, konfliktuskezelés, hatékony kommunikáció Álláskeresési technikák

A tematika 1. alkalom legfontosabb célkitűzései Ismerkedés, csapatépítés, együttműködés Résztvevők személyes bevonódása Bizalmi légkör Célok pontos meghatározása (miért vagyunk itt?) Csoportszabályok (vélemények tiszteletben tartása, egymás meghallgatása…)

A tematika főbb pontjai Érdeklődés – érdeklődési területeim Érték – munkával és általában; Értéklicit – Mely értékek fontosak az életemben? Mely értékek mentén élem az életem? Egy napom – Egy ideális napom; időstrukturálás, munka hogyan illeszthető bele?

Munka – nem munka: Hol a határ?, Mitől munka már az a tevékenység? Munka – család – szabadidő: munka szerepének a felismerése az egyén életében

Munkaorientáció Álláskeresési technikák Célirányosság hangsúlyozása Elvárásaim a munkával kapcsolatban – munkáltató elvárásai Tervszerűség – mit kell nekem tennem?

Munkaorientáció Álláskeresési technikák Álláskeresési technikák formális - informális Személyes kapcsolatok szerepe Első benyomás hatása MEGJELENÉS Személyes bemutatkozás és telefonos bemutatkozás SZITUÁCIÓ