Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rendszermodellezés I. Tantárgyfelelős: dr. Raffai Mária
Advertisements

Fischer Norbert. Szoftverfejlesztés jelenlegi problémái  Folyamatosan rövidülő határidők  Projekt indulásakor nem teljesen tiszta a funkcionalitás,
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A projektmenedzsment fogalma
A vállalkozások környezete
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalat, vállalkozás Vállalkozásnak tekintünk minden olyan önálló piaci kapcsolatokkal rendelkező gazdasági tevékenységet folytató szervezetet, amely.
Pályázat és projekt menedzsment
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Logisztikai kontrolling
A vállalati folyamatok újraszervezése BPR
Tevékenység alapú vezetés Készítette: Bakos Viktória BME GTK Kiegészítő szak május.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az EEM helye a menedzsmentben
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
A projekt szervezeti formái
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
Az informatikai stratégiai tervezése 1. ábra A VÁLLALATI STRATÉGIA TERVEZÉS ALAPJAI Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
DMS Fórum Kovács Orsolya május 27. A dokumentumkezelés bölcsője és mozgatója - A dokumentumkezelés újjászervezése.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BPR – Business Process Reengeneering
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Előadás másolata:

Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25. INFORMÁCIÓGAZDÁLKODÁS

BPR Üzleti folyamatok újjászervezése

BPR: Business Process Re-engineering

A téma összefoglalója Mit jelent a BPR Újjászervezés / hatékonyságnövelő módszerek Szervezeti ellenállás Mi a TQM és a BPR között a különbség Mi történik az újjászervezés után A folyamatszemléletű gondolkodásA folyamatszemléletű gondolkodás Az előadásban következő témákról esik szó:

Az IR fejlesztést kiváltó tényezők érdekszféra IS/IT fejlesztés külső üzleti környezet külső üzleti környezet belső üzleti környezet belső üzleti környezet külső IR/IT lehetőségek külső IR/IT lehetőségek belső IR/IT környezet belső IR/IT környezet IR/IT stratégia jövőbeli alkalmazás-portfólió jövőbeli alkalmazás-portfólió + infrastruktúra

- BPR - a szakirodalmakban eltérő terminológiákkal találkozhatunk újjászervezés vs. újraszervezés vs. újratervezés??? design – tervezés re – át-, újra-, újjá szavak közötti értelmezésbeli különbségek BPR lényege: teljesen új alapokra helyezi a szervezeti komponenseket és a folyamatokat (nem a „még egyszer, ismét, újra” szavakon van a hangsúly!)

Mi NEM tekinthető újjászervezésnek? a korszerű technológiai lehetőségeket kihasználva automatizálunk folyamatokat az elavult IR korszerűsítése, új IT lehetőségek alkalmazása az érintetlenül hagyott szervezetben a szervezet öncélú kiiktatása, hierarchiaszintek kiiktatása, karcsúsítás

Újjászervezés vs. hatékonyságnövelő módszerek növekvő fogyasztói igények: minőségi megoldások BPR-tól való félelem: nem a magas költségek, hanem a humán tényező (stabilitás, biztos megszokott formák, vezetői pozíciók és folyamatok) riasztja vissza a felsővezetőket a lassúbb, fokozatos fejlesztés kevesebb kockázattal és áldozattal jár

Szervezeti ellenállás a BPR megoldással szemben félelem a szervezeti változásoktól hosszú fejlesztési idő túl nagy a BPR projekt fejlesztés kockázata nagyon magasak a fejlesztési költségek LEGNAGYOBB VESZÉLY KEVÉSBÉ KOCKÁZATOS TÉNYEZŐK

TQM és a BPR (1) TQM: Total Quality (Movement vagy) Management A TQM lényege: egy vállalat akkor tud minőségi eredményeket elérni, ha a teljes üzleti folyamat minden feladatát a minőségi eredmények szem előtt tartásával végzi, hajtja végre.

TQM és a BPR (2) a két módszer alapvető célkitűzési megegyeznek különbség: az üzleti folyamatok fejlesztésének módja TQM: –folyamatos fejlesztést jelent –az „iterativitás” és a „végnélküliség” sajátosságait magában foglalva BPR: –radikális fejlesztési célokat definiál, –a várható eredmények elérését egy adott időtartamon belül (adott határidőre) definiálja

TQM vs. BPR (3) TQM fejlesztésBPR innováció A fejlesztés jellege EvolúciósRevolúciós (forradalmi) Kiindulási alap Meglevő folyamatokÚj állapot, „tiszta lap” A változtatás módja FokozatosRadikális A változtatás gyakorisága FolyamatosEgyszeri Időigény Sok rövid szakaszHosszabb időszak Megközelítés bottom-upTop-down Feladatok jellege/kiterjedés Funkción belüli, szűkebbFunkciók közötti, rendszerszintű Változás jellege MunkaszervezésSzervezeti struktúra Kockázat MérsékeltMagas Elsődleges eszközök Statisztikai elemzésekInformációtechnológia A változás típusa KulturálisKulturális/strukturális

Az újjászervezés után folyamatokban gondolkodás, team munka (egyenrangú, nagyfokú önállóságú tagok), alkalmazotti felelősség növekedés szerepek megváltozása – szervezeti struktúra laposodik teljesítményértékelés (munkában töltött idő helyett), eredmények alapján történő díjazás vállalati kultúra – nem a főnök, hanem az ügyfél, a vevő a meghatározó, akik a vállalat jólétét meghatározzák, „laposodás” miatt a vezető közvetlenebb kapcsolatba kerül az alkalmazottakkal, fogyasztókkal

A folyamatszemléletű gondolkodás a korábbi funkciószemléletű megközelítés helyett folyamatszemléletű gondolkodás a TQM már előrevetítette a folyamatszemléletű gondolkodás jelentőségét BPR fejlesztések középpontjában a folyamatok állnak

VÉGE