„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP 5.3.3-11/2-2011-0010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FogLak projekt2 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, sikeres munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
„Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A TÁMOP munkaügyi központokat érintő kiemelt projektjeinek bemutatása TÁMOP 1-es 2 –es prioritásának keretében megvalósuló programok.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Beck Róbert Fizikus PhD hallgató
Hajléktalanokért Közalapítvány
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
„Munkaerőpiaci kutatások 2016”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Kutatási alapok és kutatási folyamat
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
beruházás-tervezési ABCD
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP / A győri hajléktalanok szükségletfelmérésének módszere és várható eredményei Nyitókonferencia szeptember 26. Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

Sikeres társadalmi integráció feltételei? Nagyon komplex problémarendszer Összetett intézkedéseket igényel Speciális célcsoport Sajátos szükségletek, igények és társadalmi adottságok Kiemelt szerepe van az önálló lakhatásnak Az egyéni fejlesztési tervek megalapozása a cél Lakhatási és munkaerő-piaci integrációt megalapozó empirikus felmérés a sikeres beavatkozás érdekében Minél több konkrét ismeret, korábbi tapasztalatok, motivációk, elvárások és attitűdök Indítékok Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

SZE PLESZI Szociális Munka Tanszék 1996 Szociális munka BA, ifjúságsegítő FSZ Várhatóan - Közösségi és civil tanulmányok MA 9 fős csapat évente 2 szakmai konferencia Képzésfejlesztési és szociális szükséglet-fejlesztési projektek Szervezeti háttér Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

Időkeret: október 1. – január 31. (4 hónap) Minta: 100 fős kérdőíves felmérés (kérdezőbiztossal) Becsült sokaság 200 fő Két célcsoport Utcán élő hajléktalanok (50 fő) Már bent lakók (50 fő) Helyszínek: átmeneti szálló, krízislakás, menhely, hajléktalan szálló Hossza: perc Szükségleti adatbázis, adatelemzés, kvantitatív megközelítés Két csoport összehasonlítása (eltérő sajátosságok beazonosítása) A szükségletfelmérésről röviden Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

① milyen a célcsoport egészségképe, káros szenvedélyek (elsősorban függőségek) ② egyéni kulcskompetenciák feltérképezése (humán erőforrás oldal, elsődlegesen a munkaerő-piaccal összefüggésben) ③ motivációk (pszichés, mentális, tudati drive-ok) ④ a korábbi lakhatási tapasztalatok és elvárások (vélhetően kik lesznek alkalmasak az önálló lakhatási feltételek kialakítására)? ⑤ Általános társadalmi-demográfiai háttér Szakirodalom, korábbi kutatások, ismert eredmények, témakörök dimenziói és indikátorai, kérdőív lehetséges kérdéskörei, mérhetőség és mérési módszerek A szükségletfelmérés témakörei Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

① Konceptiualizálás: szakirodalom, korábbi kutatások, fogalmak és mérési módszerek tisztázása - (2 hét) ② Operacionalizálás: kérdőív sablon kidolgozása, tesztelése 3- 5 fővel – (2 hét) ③ Adatfelvétel – (4 hét) ④ Kérdőívek elektronikus feldolgozása. – (3 hét) ⑤ Adatbázis készítés (excel majd spss), ellenőrzés, javítás. – (1 hét) ⑥ Adatok feldolgozása, kimutatások készítése. – (4 hét) ⑦ Összefoglaló elemző tanulmány megírása – (4 hét) Ütemezés Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

Ütemezés Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Dr. Nárai Márta, egyetemi docens Peisser-Puli Edit, egyetemi adjunktus Kóbor Krisztina, egyetemi adjunktus Azizi Judit, terepkoordinátor Tanszék honlapja: Egyéni információk Szakértők Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék

Köszönöm a figyelmet! Dr. Csizmadia Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, SZE PLESZI Szociális munka tanszék