A Shackleton-modell és a krízistanácsadás Dr. habil. Szretykó György tanszékvezető egyetemi docens VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

Coach az egészségügyben
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A kontrolling alapjai:
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A vállalat szervezete.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Menedzsment alapjai I. előadás Lovász Gabriella egyetemi adjunktus
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Divizionális (divíziós) szervezet
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Hetyei József Certified Management Consulting március 22 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Informatikai tanácsadási szekció Budapest, 2013.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
III. A logisztika jövője
Egyéni döntések a szervezetben
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Soft skills.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Közösségi ellátók mint facilitátorok
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
WTS Klient csoport Budapest Adózási és könyvelési szolgáltatás Magyarországon és Németországban.
Demonstráció az EDF DÉMÁSZ-nál Tapasztalatok, elemzés EVDSZ Konferencia - "A munkavállalói érdekvédelem - MOZGÓSÍTÁS"
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
A vezetésről.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Érzelmi intelligencia
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Üzleti etika Készítette: Schneider Gábor GM/N/ Március 4. Munkanélküliség és feketemunka (helyzet, következmények, megoldási lehetőségek)
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
Euromenedzser 1 2 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK A szervezeti kultúra-váltás tanácsadói tapasztalatai két magyarországi esettanulmány alapján.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Országos nagykereskedelmi menedzser
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Milovecz Ágnes–PTE KTK Király Ágnes–PTE KTK Poór József–SJE GTK
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A Shackleton-modell és a krízistanácsadás
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Válságmenedzsment / Polányi Sándor
Előadás másolata:

A Shackleton-modell és a krízistanácsadás Dr. habil. Szretykó György tanszékvezető egyetemi docens VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: )

Az érzelmileg intelligens vezető 1. Mi szükséges a sikeres vezetéshez? D. Goleman: érzelmileg intelligens vezetési stílus A vezetőknek hatalmuk van arra, hogy irányítsák az emberek érzelmeit. Amikor lelkesítik őket, a teljesítményük nő, amikor elkeserítik őket teljesítményük csökken Amikor a vezető pozitív érzelmeket kelt, akkor mindenki tudása legjavát adja. Ezt rezonanciának hívjuk A rezonáns vezetés eredménye, hogy a munkatársak átveszik a vezetőjük lendületét és alkotókedvét A negatív érzelmek rossz hatással vannak a teljesítményekre

Az érzelmileg intelligens vezető 2. D. Goleman szerint az érzelmi intelligenciának 4 területe van: az én-tudatosság; az önszabályozás; a társas-készség; a kapcsolatok irányításának képessége A két kompetencia csoport: egyéni és szociális kompetenciák Egyéni: én-tudatosság, önszabályozás, Szociális: társas-készség, kapcsolatirányító képesség, Az érzelmileg intelligens vezető irányítása alatt az emberek összetartanak, együtt végzik el a munkát, amely bizonytalan helyzetekben is hatékonyabbá teszi őket

A Shackleton-modell lényege 1. Az 1914-ben zátonyra futottak és majdnem 2 évig ott ragadtak Shackleton vezetői technikáinak köszönhetően legénysége minden tagja túlélte Elérte, hogy emberei követni akarják őt úgy, hogy soha nem kényszerítette őket Tetteivel egész életükre ösztönzést adott nekik Eszközei: a humor, a nagylelkűség, az erő, a részvét, és az intelligencia Mindig azon volt, hogy feloldja a legénység hangulatát Különösen foglalkoztatta az emberei egészségi állapota, étkeztetése,

A Shackleton-modell lényege 2. Kinti tevékenységeket szervezett (foci, szánhúzó verseny), ezért a legénység kedélyállapota sokat javult Egyensúlyba tudta tartani a munkát és a pihenést Elvárta, hogy a legénység a munkát élvezze, mert úgy vélte, hogy ez növeli a hatékonyságot Igyekezett jó példát mutatni Ha bárki beteg lett, Ő állt be a helyére Mindig jelen volt ott, ahol a munka folyt, ezért jobban meg tudta ismerni az embereit A feladatokat az emberek személyiségéhez igazítva osztotta ki

Shackleton receptje a válságkezelésre Tájékoztatás, cselekvési terv, a támogatás kérése Köztes vezetési szintek kiiktatása, közvetlen irányítás Több megoldási javaslat kidolgozása, számoljunk azok következményeivel A készletek és a műveletek racionalizálása Szembesítés a realitásokkal, hogy ne vesszen el a lényeg Akik zúgolódnak, azokat tartsuk magunk mellett, nyerjük meg őket is Feszültség oldása (pl. humor eszközével is) Magunk hozzuk meg a döntést, de a válság megoldásába vonjunk be mindenkit Legyünk türelmesek

Shackleton receptje a csapatok átszervezésére A nagy feladatokat úgy lehet jobban kezelni, ha kis csapatokat szerezünk Önálló egységek létrehozása, amelyek nem egyenrangúak, de a végső cél szempontjából egyensúlyban legyenek Legyen egy-két kiemelkedően erős csapatunk Az unalmas feladatokat bízzuk az „igáslovakra”, akik nem szoktak panaszkodni A csapatok vezetőit ruházzuk fel hatalommal, de figyeljünk a részletekre Ha szükséges változtassunk a tervünkön Legyünk önfeláldozóak, mindent osszunk meg az embereinkkel

Shackleton receptje az akadályok legyőzésére Mindent vagy semmit kockázatvállalás a korlátozott lehetőségekre A válságos időszak örök igazságaiból merítsünk ötletet A jól végzett munkához gratuláljunk magunknak és társainknak is Az önállóságra való ösztönzés fontossága, az embereink is ösztönözzenek minket, a végeredménynek tükröznie kell az egész csapat maximális erőfeszítéseit Elsajátítottunk olyan képességeket, amelyeknek nagy hasznát vehetjük a legnehezebb helyzetekben is Ellenőrizzük, hogy teljes egészében elvégezték-e a munkát

Az interim menedzser fogalma,típusai,funkciói Átmeneti vezető, aki vállalja meghatározott körülmények között menedzsment tudásának átadását Ilyen helyzetek: vállalaton belül egy szerezeti egység felépítése, likviditási problémák, átmeneti menedzser-hiány, stratégiai krízis Típusai: hiánymenedzsment; projektmenedzsment; változás- és válságmenedzsment; Funkciói: az operatív menedzser (napi irányítás); tanácsadó menedzser (konkrét helyzet elemzője és jövőre vonatkozó irányokat határoz meg); változásmenedzser (a szervezetben a szükséges változásokat elemzi, megvalósítja és ellenőrzi);

A sikeres interim menedzserek tulajdonságai Általában túl képzettek a feladatra, Elkötelezettek a célok elérésében Kiállnak álláspontjuk, véleményük mellett, Mindent megtesznek azért, hogy elnyerjék a munkatársak együttműködési bizalmát Elfogulatlanok, pártatlanok, őszinték, A legmagasabb színvonalon teljesítenek

A vállalati vezetők, interim menedzserek és a menedzsment tanácsadók összehasonlítása JellemzőkVállalati vezetőkInterim menedzserek Menedzsment konzultánsok A feladat típusaA vállalat egészének vagy egy részének a vezetése Egy vagy több vezetői feladat Csak tanácsadás Szerződés típusaMunkaszerződésMegbízási szerződés Utasítási jogA területén belül korlátlan A feladat jellegétől függ Nincs A szerződés időtartama HatározatlanHatározott JavadalmazásHavi fizetés, változóbér, részesedés és juttatás Napidíj és költségek

Köszönöm a figyelmüket !