Családi Kutya Program (1994-től) A családi kutyákra jellemző az ugató viselkedés – feltehetően összefügg a háziasítással Kérdés: Vajon az ugatásnak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Informatikai tudásleképezés paradigmái és problémái Szekeres András Márk.
Enterprise Europe Network Vékásyné Gál Zsuzsanna regionális vezető.
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Petyus Dániel, Szederjesi Miklós konzulens: Dr. Molnár András
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
A vállalkozások környezete
Bevezetés a gépi tanulásba február 16.. Mesterséges Intelligencia „A számítógépes tudományok egy ága, amely az intelligens viselkedés automatizálásával.
A mentális betegségek osztályozása,
Objektum osztályozás Képfeldolgozás 2. Blaskovics Viktor, Hantos Norbert, Papp Róbert Sándor.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Photovoltaikus kiserőművi rendszerek jelene és jövője Magyarországon
Túl magas e Magyarországon a munkanélküliség?(nemek alapján) Készítette:Both Csaba.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Soft skills.
A kommunikáció Az emlékezet
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
Diagnosztika intelligens eszközökkel
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A Boltzmann-egyenlet megoldása nem-egyensúlyi állapotban
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
1 3. Szoftver-ergon ó miai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós stílusok 3.3. A számítógépes.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Nicsak, ki beszél – már a számítógépek is... Szita István Eötvös Collegium.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
+ Az e-adatbázis kincset ér De hogyan használjuk?.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
Korai fejlesztés fontossága
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A kutyák.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A sikeres társkeresést támogató adatbázisok
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Magyar Mudi Egyesület. Rövid történetünk február 21-én alakultunk 1 elnök 2 helyettes – 3 tagú elnökség 21 alapító tag és még ban 4 taggal.
A süllő tápra szoktathatósága, valamint termelési paraméterei közti összefüggés vizsgálata Kaposvári Egyetem, Agrár és Környezettudományi Kar, 7400, Kaposvár,
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Készítette: Sólyom Anna
Radványi Mihály - Doktorizom! -.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Országos Kompetencia Mérés 2011
Gépi tanulás.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Családi Kutya Program (1994-től) A családi kutyákra jellemző az ugató viselkedés – feltehetően összefügg a háziasítással Kérdés: Vajon az ugatásnak van-e kommunikatív szerepe a kutya-ember interakcióban? Feltételezés: Az emberek képesek a kutyaugatás alapján a kutyák belső állapotára következtetni

Mudi ugatások felvétele különböző helyzetekben

Az emberek felismerési sikeressége Sikeresen felismert helyzetek % (átlag, SD) Idegen Őrző-védő Séta Egyedül Labda Játék Pongrácz et al. (2005) J. Comp. Psychol.

Az ember és az algoritmus felismerési sikerességének összehasonlítása Sikeresen felismert helyzetek Idegen Őrző-védő Séta Egyedül Labda Játék Gépi felismerésEmberi felismerés Molnár et al. (2008); Larrañaga et al. (2015) Anim. Cogn.

Emberek - nem igényel külön specifikus tanulást - alig függ életkortól, nemtől, országtól - hosszabb hangszekvencia alapján Algoritmus - „tanulást” igényel először - szinte tetszőlegesen bővíthető felismerési kategóriák - akár egyetlen vakkantás alapján is megbízhatóan működik

Az ötlet: Ugatásfelismerés automatizálása Megfelelő hatékony algoritmus és szoftver kidolgozása Nagy, folyamatosan bővülő adatbázis Széleskörű szolgáltatás kialakítása  akusztikával foglalkozó szakembereknek  laikus érdeklődőknek

Köszönjük a figyelmet! A kutya akusztikus kommunikációjának kutatását támogató eddigi pályázatok: FKFP 0127/2001; OTKA T047235; OTKA K82020