IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, 2016. április 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése - 2. ütem A Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének szakmai támogatása és az előzetesen.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt Az innovációs foglalkoztatási kezdeményezések tématerületen megvalósuló.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A QF Embodiment projekt
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.

Tartalom I. A fejlesztés szakmai háttere II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (IKER) kialakítása és felülvizsgálata III. A fejlesztés eredményei, hozzájárulása a GINOP projekt sikeres lebonyolításához

I. Fejlesztés szakmai háttere  MKKR bevezetése során szerzett tapasztalatok  Nyitott Tanulási Központok (NYITOK Hálózat) kifejlesztése (50 településen) Tudásközpont és Szakmai Támogatás az alapkészségek fejlesztése, közösségi tanulás megvalósításához  Európai Alapkészség Hálózat (EBSN) munkájának koordinálása

II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (2012) 1 Célja: IKT kompetenciák fejlesztése párhuzamosan a nyelvi kompetenciákkal.  A referenciakeret szintjei a KER szintjeihez igazodtak.  Ekvivalencia alap volt a már meglévő képesítések összevetéséhez.  Támogatta az új képzési programok kidolgozóit. A TÁMOP projektben a belépő szintet jelentő modul megkezdésének feltétele az ISCED 2 szintű végzettség igazolása volt. 1 Az IKER a TÁMOP 2.1.2/12-1 „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című kiemelt projektben került kidolgozásra 2012-ben, ennek felülvizsgálata és átdolgozása történt meg 2015-ben.

KER szintjeiIKER 2012 szintjei C2 C1 B2 3-4 B12-3 A21-2 A10-1 II. Az IKER igazítása a KER szintjeihez

II. Az IKER felülvizsgálatának szükségessége  Hazai és nemzetközi eszközök megjelenése, bevezetése:  EKKR, MKKR  DIGCOMP  Igény az IKER szélesebb körű felhasználhatóságára, a különböző eszközökhöz igazítására.  A magyar sajátosságok miatt a DIGCOMP lefordítása nem elégséges  A TÁMOP projekt megvalósítása során szerzett tapasztalatok.

Európai eszközökEurópaihoz igazodó hazai eszközök EKKR szintjei KER szintjei DIGCOMP szintjei MKKR szintjei IKER 2012 szintjei Informatika képzési terület leírásai 8 C 88 7C277 6C166 5B2 B B A A1 A II. Az IKER nemzetközi és hazai térben való elhelyezése

II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (2015) A felülvizsgált IKER a digitális kompetencia, mint kulcskompetencia közös, egységes értelmezését, valamint fejlesztését támogató eszköz. Az IKER továbbra is négy szintet határoz meg melyek segítségével leírható a kezdetben digitálisan írástudatlan egyén digitális kompetenciájának fokozatos fejlődése. A szintezést hozzá kellett igazítani:  az MKKR szintjeihez;  a DIGCOMP szintjeihez (A - alapszint, B – középszint)  A felsőoktatás informatika területre vonatkozó leírásaihoz

Európai eszközökEurópaihoz igazodó hazai eszközök Az EKKR szintjei (Európai Képesítési Keretrendszer) A DIGCOMP szintjei (A digitális kompetencia értelmezésének és fejlesztésének európai keretrendszere) Az MKKR szintjei (Magyar Képesítési Keretrendszer) Az IKER szintjei (Infokommuniká- ciós Egységes Referenciakeret) Az informatika képzési terület leírásainak szintjei (TÁMOP projekt fejlesztése) 8 C B A Az IKER nemzetközi és hazai térben való elhelyezése

III. A fejlesztés eredményei  DIGCOMP fordítás:  brosúra  teljes dokumentum  A fejlesztés elméleti megalapozását bemutató dokumentum  Fogalomgyűjtemény  IKER:  önértékelő eszköz;  önértékelő eszköz példákkal kiegészített változata;  fejlesztő eszköz;  IKER használati útmutatók

III. A fejlesztés eredményei  35 órás képzési programok az IKER 1. és 2. szintjére:  képzési program  oktatói segédlet  mérési-értékelési eszközök  tanulástámogató eszköz a résztvevők számára  tananyag tartalmak:  részletesen kidolgozott óratervek  segédletek, feladatlapok

III. IKER szerepe a GINOP támogatásában  Biztosítja a kapcsolatot az EU és a hazai vonatkozó fejlesztéspolitikai célkitűzésekkel  Segítette a képzési programok fejlesztési folyamatát, a képzési szintek és célkitűzések konszenzusos megfogalmazását  Segítette a képzési hangsúlyok és tartalmak meghatározását