A TÁMOP -2.2.3./07/2-2F-2008-0020 projekt „TISZK létrehozása Fejér Megyében” Társadalmi Megújulás Operatív Program IT ülés Seregélyes, 2010. 0 1.26. 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK A TÁMOP / sz. projekt fenntartási.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Gyöngyös GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Beszámoló január 31. Glowacz Miklósné projektmenedzser
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A TÁMOP /07/2-2F projekt „TISZK létrehozása Fejér Megyében” Társadalmi Megújulás Operatív Program IT ülés Seregélyes,

Javasolt napirendi pontok: 1.Elnöki bevezető 2.FHJ tájékoztató 3.FM TISZK Minőségirányítási rendszere előadó: Bezzeg Éva minőségirányítási szakértő, Inner’s Kht. 4.Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására szolgáló, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók speciális igényeivel foglalkozó, TISZK szintű módszertani rendszer leírása előadó: Komka Norbert, Humán Innováció Consulting Kft. 5.A TISZK szintű elkészült szakértői szakmai anyagok bemutatása 6.Tájékoztató a tartalomfejlesztési célokról 7.Képzések 8.Egyebek 2Vargha Balázsné szakmai vezető

3 1.Elnöki bevezető

Vargha Balázsné szakmai vezető4 2. FHJ tájékoztató

3. FM TISZK Minőségirányítási rendszere előadó: Bezzeg Éva minőségirányítási szakértő, Inner’s Kht. 5Vargha Balázsné szakmai vezető

4. Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására szolgáló, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók speciális igényeivel foglalkozó, TISZK szintű módszertani rendszer leírása Előadó: Komka Norbert, Humán Innováció Consulting Kft. 6Vargha Balázsné szakmai vezető

5. A TISZK szintű elkészült további szakértői szakmai anyagok bemutatása 7Vargha Balázsné szakmai vezető

a)a közös beiskolázási folyamat feltöltési rendje b)a javasolt szakképzés-fejlesztési stratégia 8Vargha Balázsné szakmai vezető

9 FOLYAMATÁBRAFOLYAMATÁBRA Feltöltési rend 2.0

A Fejét TISZK 3 éves beiskolázási terve és feltöltési rendje - A szakmastruktúra fejlesztése A TISZK a szakmastruktúra fejlesztése során az RFKB arány-irány határozataira reagálva az intézményrendszer oktatásstatisztikai adatain alapuló VIR, valamint a fejlesztési dokumentumok elemzésével elvégzi a szakmák szűrését. A szűrés célja azon szakmacsoportok és szakmák kiszűrése melyek adatai kapcsán ellentmondás tapasztalható (pl. a tanulók választják, de nincs rá RFKB előirányzat vagy van rá RFKB előirányzat, de a tanulók nem választják). A szűrés eredményeképpen az egyes szakmacsoportokban orientációs és alapozó szakaszban tanulók létszámtrendje alapján szakmacsoportos fejlesztési célterületek határozhatóak meg, az alábbi típusok szerint: 1.tartalomfejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: tananyagfejlesztés pedagógus továbbképzés 2.kapacitásfejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: tárgyi eszköz fejlesztés, létszámfejlesztés 3.marketing fejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: pályaorientáció, szakmamarketing. 10Vargha Balázsné szakmai vezető

11 A TISZK szakképzési szerkezete elemzésének megállapításai

Vargha Balázsné szakmai vezető12

Vargha Balázsné szakmai vezető13

Vargha Balázsné szakmai vezető14

6. A tartalomfejlesztéshez kapcsolódó közös feladataink: 1.TISZK szintű modultérkép: minden szakmacsoportos bizottság beviszi az e-szakmába a helyi tantervet, és így elkészül a TISZK szintű modultérkép Feladatütemezés: február végéig minden jelenleg oktatott szakma kerüljön be a szoftverbe március végére készüljön el a TISZK szintű modultérkép 15Vargha Balázsné szakmai vezető

2. Tananyagfejlesztés e-learning tananyagfejlesztés célterületei: Gépészet Elektronika Kereskedelem-marketing szakmacsoportban + 1 db SNI tananyag 16Vargha Balázsné szakmai vezető

Belső pályázatunkat kiírtuk Szeretnénk a bizottság által kiválasztott témában a forgatókv íróval szerződést kötni ig Lektorál a bizottság Formai követelmények: óraszám óra Strukturált, karakter (max), ez a forrásanyag: azaz a tananyag törzsanyaga strukturált legyen, és feladatokkal ellátott (számonkérő/gyakorló) ábrák és táblázatok animációs kívánságokkal (a fejlesztő fogja megcsinálni) Folyamatos konzultáció: módszertanban elfekvő kincsek előbányászása 1 héten belül a tematika, saját ütemezésre elképzelés, február 28-ra le kellene adni az anyagot 17Vargha Balázsné szakmai vezető

A keretrendszer bevezetése és használata: a szolgáltató biztosítja a mintakörnyezetet javaslat: az OKJ szakmastruktúra/modul/tananyagelem/tananyagegység mélységig legyen a keretrendszer strukturálva 18Vargha Balázsné szakmai vezető

Minták: Vargha Balázsné szakmai vezető

Továbbképzés tanári pilot: február elején szeretnénk kezdeni a szervezést 3-4x15 fős csoportokban szeretnénk a képzést lebonyolítani 8x45 perc egy ebédszünettel 9 órás kezdéssel Az itt képzett pedagógusok involválják a diákokat kiemelt szakmacsoportokban 108 fő SNI 20 fő Javaslat: a kész tananyagra a pilot a diákoknak legalább 4 hét legyen 20Vargha Balázsné szakmai vezető

Kapacitásfejlesztéshez kapcsolódóan: Eszközkataszter: SZAHO 21Vargha Balázsné szakmai vezető

Marketingfejlesztéshez kapcsolódóan: A nyomkövető rendszerünk kiépült, ennek feltöltésében kérünk segítséget : Iskolai felhasználók kijelölése : javaslat végzős osztályok osztályfőnökei Végzős diákok rendszerben való regisztrációja: hó 22Vargha Balázsné szakmai vezető rtfolio_ny-fejer/opt_home.phphttp:// /html/dev/po rtfolio_ny-fejer/opt_home.php

Vargha Balázsné szakmai vezető23 7. Képzések

Vargha Balázsné szakmai vezető24 Képzés megnevezése kurzuso k száma létszám/kurz us tervezett összlétszá m tervezet t időpont ok pályázási és forrásszerzési kompetenciák fejlesztése hó mentorok képzése (lemorzsolódással kapcsolatos tréning) hó HH implementációs tréning hó SNI integrációs tréning hó Módszertani továbbképzések (30 órás) dig tábla, e-tutor, hó Hálózati együttműködési képzés pedagógusoknak hó e-tananyag bevezetéséhez továbbképzés hó

Vargha Balázsné szakmai vezető25 8. Egyebek: 1.Bizottságok : vegyipar-környvédelem bizottság 2.VIR használata 3.PEJ Konferencia Hirlevél