A TÁMOP /07/2-2F projekt „TISZK létrehozása Fejér Megyében” Társadalmi Megújulás Operatív Program IT ülés Seregélyes,
Javasolt napirendi pontok: 1.Elnöki bevezető 2.FHJ tájékoztató 3.FM TISZK Minőségirányítási rendszere előadó: Bezzeg Éva minőségirányítási szakértő, Inner’s Kht. 4.Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására szolgáló, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók speciális igényeivel foglalkozó, TISZK szintű módszertani rendszer leírása előadó: Komka Norbert, Humán Innováció Consulting Kft. 5.A TISZK szintű elkészült szakértői szakmai anyagok bemutatása 6.Tájékoztató a tartalomfejlesztési célokról 7.Képzések 8.Egyebek 2Vargha Balázsné szakmai vezető
3 1.Elnöki bevezető
Vargha Balázsné szakmai vezető4 2. FHJ tájékoztató
3. FM TISZK Minőségirányítási rendszere előadó: Bezzeg Éva minőségirányítási szakértő, Inner’s Kht. 5Vargha Balázsné szakmai vezető
4. Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására szolgáló, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók speciális igényeivel foglalkozó, TISZK szintű módszertani rendszer leírása Előadó: Komka Norbert, Humán Innováció Consulting Kft. 6Vargha Balázsné szakmai vezető
5. A TISZK szintű elkészült további szakértői szakmai anyagok bemutatása 7Vargha Balázsné szakmai vezető
a)a közös beiskolázási folyamat feltöltési rendje b)a javasolt szakképzés-fejlesztési stratégia 8Vargha Balázsné szakmai vezető
9 FOLYAMATÁBRAFOLYAMATÁBRA Feltöltési rend 2.0
A Fejét TISZK 3 éves beiskolázási terve és feltöltési rendje - A szakmastruktúra fejlesztése A TISZK a szakmastruktúra fejlesztése során az RFKB arány-irány határozataira reagálva az intézményrendszer oktatásstatisztikai adatain alapuló VIR, valamint a fejlesztési dokumentumok elemzésével elvégzi a szakmák szűrését. A szűrés célja azon szakmacsoportok és szakmák kiszűrése melyek adatai kapcsán ellentmondás tapasztalható (pl. a tanulók választják, de nincs rá RFKB előirányzat vagy van rá RFKB előirányzat, de a tanulók nem választják). A szűrés eredményeképpen az egyes szakmacsoportokban orientációs és alapozó szakaszban tanulók létszámtrendje alapján szakmacsoportos fejlesztési célterületek határozhatóak meg, az alábbi típusok szerint: 1.tartalomfejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: tananyagfejlesztés pedagógus továbbképzés 2.kapacitásfejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: tárgyi eszköz fejlesztés, létszámfejlesztés 3.marketing fejlesztési célterület, amelynek kiemelt feladatai: pályaorientáció, szakmamarketing. 10Vargha Balázsné szakmai vezető
11 A TISZK szakképzési szerkezete elemzésének megállapításai
Vargha Balázsné szakmai vezető12
Vargha Balázsné szakmai vezető13
Vargha Balázsné szakmai vezető14
6. A tartalomfejlesztéshez kapcsolódó közös feladataink: 1.TISZK szintű modultérkép: minden szakmacsoportos bizottság beviszi az e-szakmába a helyi tantervet, és így elkészül a TISZK szintű modultérkép Feladatütemezés: február végéig minden jelenleg oktatott szakma kerüljön be a szoftverbe március végére készüljön el a TISZK szintű modultérkép 15Vargha Balázsné szakmai vezető
2. Tananyagfejlesztés e-learning tananyagfejlesztés célterületei: Gépészet Elektronika Kereskedelem-marketing szakmacsoportban + 1 db SNI tananyag 16Vargha Balázsné szakmai vezető
Belső pályázatunkat kiírtuk Szeretnénk a bizottság által kiválasztott témában a forgatókv íróval szerződést kötni ig Lektorál a bizottság Formai követelmények: óraszám óra Strukturált, karakter (max), ez a forrásanyag: azaz a tananyag törzsanyaga strukturált legyen, és feladatokkal ellátott (számonkérő/gyakorló) ábrák és táblázatok animációs kívánságokkal (a fejlesztő fogja megcsinálni) Folyamatos konzultáció: módszertanban elfekvő kincsek előbányászása 1 héten belül a tematika, saját ütemezésre elképzelés, február 28-ra le kellene adni az anyagot 17Vargha Balázsné szakmai vezető
A keretrendszer bevezetése és használata: a szolgáltató biztosítja a mintakörnyezetet javaslat: az OKJ szakmastruktúra/modul/tananyagelem/tananyagegység mélységig legyen a keretrendszer strukturálva 18Vargha Balázsné szakmai vezető
Minták: Vargha Balázsné szakmai vezető
Továbbképzés tanári pilot: február elején szeretnénk kezdeni a szervezést 3-4x15 fős csoportokban szeretnénk a képzést lebonyolítani 8x45 perc egy ebédszünettel 9 órás kezdéssel Az itt képzett pedagógusok involválják a diákokat kiemelt szakmacsoportokban 108 fő SNI 20 fő Javaslat: a kész tananyagra a pilot a diákoknak legalább 4 hét legyen 20Vargha Balázsné szakmai vezető
Kapacitásfejlesztéshez kapcsolódóan: Eszközkataszter: SZAHO 21Vargha Balázsné szakmai vezető
Marketingfejlesztéshez kapcsolódóan: A nyomkövető rendszerünk kiépült, ennek feltöltésében kérünk segítséget : Iskolai felhasználók kijelölése : javaslat végzős osztályok osztályfőnökei Végzős diákok rendszerben való regisztrációja: hó 22Vargha Balázsné szakmai vezető rtfolio_ny-fejer/opt_home.phphttp:// /html/dev/po rtfolio_ny-fejer/opt_home.php
Vargha Balázsné szakmai vezető23 7. Képzések
Vargha Balázsné szakmai vezető24 Képzés megnevezése kurzuso k száma létszám/kurz us tervezett összlétszá m tervezet t időpont ok pályázási és forrásszerzési kompetenciák fejlesztése hó mentorok képzése (lemorzsolódással kapcsolatos tréning) hó HH implementációs tréning hó SNI integrációs tréning hó Módszertani továbbképzések (30 órás) dig tábla, e-tutor, hó Hálózati együttműködési képzés pedagógusoknak hó e-tananyag bevezetéséhez továbbképzés hó
Vargha Balázsné szakmai vezető25 8. Egyebek: 1.Bizottságok : vegyipar-környvédelem bizottság 2.VIR használata 3.PEJ Konferencia Hirlevél