Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Keresőrendszerek.
Advertisements

A Google személyes adatainkat kezelő gyakorlata Változások, amelyek érzékenyen érintenek bennünket.
VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Intellio VisiScanner™
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Személyes adatok védelme a világhálón
Közösségi portálok használata
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A könyvtári digitalizálás kézikönyve és honlapja
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Az információs jogok.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Adatvédelmi fogalmak.
{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
A személyes adatok védelme és a közérdekű adatok nyilvánossága
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Közösségi oldalak használata
ISMERETALAPÚ RENDSZEREK SZAKÉRTŐ RENDSZEREK
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Adatkezelési, Adatvédelmi ismertető az Új szabályok tükrében
1 Gyermekek adatainak védelme az internet világában Adatvédelmi Biztos Irodája Balatonalmádi szeptember 26.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Szemantikus keresők.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
A múlt megismerhetősége, mint a közérdekű és személyes adatok kapcsolódási pontjai C SINK L ÓRÁNT főosztályvezető (KIM) egyetemi adjunktus (KRE)
Lábnyomok a világhálón Arató Bence, szakmai igazgató
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Internettel kapcsolatos adatvédelmi kérdések Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája november 20.

Személyes adat Bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból.
Információs hatalom –mindent tud az egyénről, átlát másokat –róla alig tudni valamit, átláthatatlan Az információs szabadságjogok célja az egyént átláthatatlanná,
Alapfogalmak.
Alkotmányos jogi védelem
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Az adatvédelem szabályozása
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Paulik Tamás Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem A Web 2.0 veszélyei és hatásai a privát szférára XLII. Hétpecsét Szakmai Fórum.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Készítette: Gál Imola.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Lojalitásprogramok és az adatvédelem Dr. Soós Andrea Klára szeptember.
Google Scholar és Mendeley Az irodalomkutatás, valamint a bibliográfia- készítés, megosztás, kapcsolatépítés segédeszközei Semmelweis Egyetem Központi.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Vége a vakon navigálásnak!
European Distance and E-Learning Network
. A Big Data emberi arca.
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
ILBK451, 2016/2017. I. félév, ea: Kovács Zita
Miért fontosak a határok?
Erősségek gyengeségek.
A GDPR alkalmazása Dr. Bokros Attila LL.M.
A GDPR jogi vonatkozásai
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Polgári társulások 2019 tények, tévhitek és a gyakorlat
Előadás másolata:

Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor

Fogalmak (HCIben) Biztonság: tudjuk, hogy ki van a másik oldalon és pontosan kihez jut el az információ Privacy: a rendszer(üzemeltető) mit kezd az információval (tárolás, megosztás, felhasználás) Bizalom: mennyire működik úgy a rendszer ahogy a felhasználó elképzeli HCI: biztonság vs. elérhetőség

Jogi oldal Személyes adat bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet Felhasználót megilleti a rendelkezés jogai a személyes adatai felett Anonimizálás

(Alexin, 2013)

Bizalom

Adaptáció és privacy Ki fér hozzá a személyes adataimhoz: – third party (cégek) – ismerőseim: ajánlott tartalmak láthatóak az ismerősöknek implicit információk: lokalizáció megismerhető akár az ajánlások alapján (Turow et al. 2009): az amerikaiak 66%-a nem akar perszonalizált tartalmakat

Szociális-alapú perszonalizáció Facebook, twitter, linkedIn… (~1Mrd user) igazi név, kontakt, ismerősök, demográfiai infók, képek, likeok stb igazán érzékeny információk (pl. privát beszélgetések) ha a perszonalizáció az ismerősök adatait is felhasználja akkor az ismerősök privacyja is sérül

Szociális-alapú perszonalizáció Facebook – Beacon (2007 nov) Beacon – Instant Personalization (2010 ápr) Google Buzz szociális háló APIk

Szociális-háló alapú keresők Google+ ismerősök tartalmai a Google Searchben Bing facebook és twitter tartalmak szociális távolsággal súlyozva Veszélyes (eredeti kontextust nem veszi figyelembe) ha rák-ra keresünk megláthatjuk, hogy egy ismerősünk is keresett rá

Viselkedés alapú profilok longitudinális adatgyűjtés (cookie) – oldallátogatások, vásárlás, kommentek stb hirdetések, keresés, vásárlás/ajánlás a felhasználó nem tudja mit gyűjtenek róla – megfigyelve érzi magát a felhasználó egy gépnél több felhasználó (pl. másiknak szóló reklám)

Az adatok központi helyen gyűlnek – kollaboratív szűrők – eredeti környezet elveszik (különösen a kereszt- rendszer ajánlásoknál) átlagos felhasználó nem ismeri a folyamatokat privacy kérdések kezelése befolyásolja a felhasználók és szolgáltatók viselkedését is Viselkedés alapú profilok

Lokáció alapú perszonalizáció GPS, wifi (+állandó netkapcs jó sávszélesség) APIval támogatott keresés, hírdetés, kereskedelem, időjárás, hírek, ismerkedés stb veszélyek: lakóhely azonosíthatósága, főnök megfigyel, kormányzat megfigyel főleg a ritkán látogatott helyeket érzik veszélyesnek a userek

Megoldások privacy megőrzésére pszeudonimiátás (psudonymous) – több személyiséget hozhatunk létre egy alkalmazáshoz különböző adatkezelési elvekkel kliens-oldali perszonalizáció – az adat a klienseken marad – peer-to-peer algoritmusok – perszonalizációs algoritmusokat ki kell adni

Megoldások privacy megőrzésére adatok korrupciója – perturbáció (zaj) vagy néhány adat véletlenre cseréje felhasználó kontrolálhatja az adatait – régi adatok törlése – tömörítés – felhasználók nem értik a folyamatokat (felhasználói preferenciák gépi tanulása)

Trendek adatgyűjtés: pl. arcfelismerés profilozás: aggregáció egyre magasabb szinteken (pl. Google) adaptáció: perszonalizáció eredménye a konkrét felhasználón kívül is elérhető