Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A projekt építési tevékenységének megvalósítása A megvalósítás menete: •Generál-kivitelező kiválasztása •Munkaterületek átadása • Heti koordinációs megbeszélések.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
TÁMOP /A
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A projektmenedzsment funkciói és területei
Reintegrációs tanácsadó munkakör
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szervezetfejlesztési Program
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az ÚMVP intézményrendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Funkciói, feladatai és területei
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A beiskolázás előkészítése
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Belügyminisztérium Önkormányzati Koordinációs Iroda ÁROP „Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Értékelő és Fejlesztő Központ
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
főosztályvezető-helyettes
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás

2 Egyéni megvalósítás 1 intézmény + 1 szakértő Szakértő kiválasztása Ütemterv elkészítése a megvalósításra 20 szakértői óra 4 óra a helyzetfelmérésre és az ütemterv elkészítésére 16 óra helyszíni szakértés (konzultáció) Tantestületi munka Pénzügyi teljesítések

3 Felkészítések követése Jelenléti ív töltése kötelező Munkanapló töltése kötelező másolat beküldése 5 munkanapon belül (elektronikus forma) Program Koordinációs Iroda szükség szerint látogatást tehet Eredeti jelenléti ívek és munkanaplók beküldése az önértékelés zárásaként kötelező!

4 A felkészülés módszertana I. Infrastruktúra biztosítása (pl.: megfelelő méretű terem, munkavégzéshez mozgatható asztalok, székek, adatrögzítési-, gépírási-, fénymásolási és file sokszorosítási lehetőség) Plenáris előadás lehetősége (bővített intézményi munkatársi körrel, pl.: modell-értelmezésről, szabályozási módszertanról) A határidők betartásának fokozott tisztelete (a többi intézménnyel szemben) Információ biztonságra ügyelni kell

5 A felkészülés módszertana II. A szakértő intézménynél tölthető ideje korlátozott Intézményi sajátosságok figyelembevehetősége, intézményvezetés tájékoztatásában való szakértői részvétel, bemutatott dokumentumokra való alapozás Távolsági kapcsolattartás technikáinak kifejlesztése (közvetlen elérhetőség, adatforgalom bonyolítás, megállapodott reakció idők) Az intézményi felelős és a szakértő együttműködése, a szakértő „kinyújtott jobb keze”

6 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 0. A projekt indításaÜtemterv készítés segítése Feladatok, szerepek, ütemezés átgondolása 1.0. Intézményi felelősök képzése -Önértékelésre felkészülés 1.1. Projektterv készítéseCsoport szintIntézményi szint Összehangolás, elfogadó aláírás 1.2. Tantestületi tájékoztatóFelkészítésMegtartás 1.3. Intézményi önértékelő team felkészítése FelkészítésMegtartás Esetleg összevont felkészítés A felkészítés szerep és feladatmegosztása

7 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 2.1. Intézmény bemutatásaTényszerűség erősítése Adatgyűjtés, rögzítés koordinálása 2.2. Eredmények összesítéseTényszerűség erősítése Adatgyűjtés, rögzítés koordinálása 2.3. Értékelő könyv készítéseMegalapozott- ság vizsgálata Valós, lényegi intézményi E/F-ek 2.4. Megvalósítandó fejlesztések kijelölése Rangsorolás segítése Fejlesztendő területek szűkítése, javaslat 2.5. Tantestületi előterjesztés-Prezentáció, tájékoztatás megszervezése A felkészítés szerep és feladatmegosztása

8 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) Módszertani támogatás Futó fejlesztésekkel való összevetés Önértékelés eredményeire építettség 3.2. Intézkedési tervek készítése, megismertetése Tervezési minimumok, keretek megadása Futó fejlesztésekkel való összevetés Ellenőrzési pontok beépítése 3.3. Intézkedési tervek megvalósítása és értékelése -Folyamatos nyomon követés 4. Összegzés az önértékelés megvalósításának tapasztalatairól -Tapasztalatok írásbeli rögzítése A felkészítés szerep és feladatmegosztása

9 9 Kérdések

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!