Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás
2 Egyéni megvalósítás 1 intézmény + 1 szakértő Szakértő kiválasztása Ütemterv elkészítése a megvalósításra 20 szakértői óra 4 óra a helyzetfelmérésre és az ütemterv elkészítésére 16 óra helyszíni szakértés (konzultáció) Tantestületi munka Pénzügyi teljesítések
3 Felkészítések követése Jelenléti ív töltése kötelező Munkanapló töltése kötelező másolat beküldése 5 munkanapon belül (elektronikus forma) Program Koordinációs Iroda szükség szerint látogatást tehet Eredeti jelenléti ívek és munkanaplók beküldése az önértékelés zárásaként kötelező!
4 A felkészülés módszertana I. Infrastruktúra biztosítása (pl.: megfelelő méretű terem, munkavégzéshez mozgatható asztalok, székek, adatrögzítési-, gépírási-, fénymásolási és file sokszorosítási lehetőség) Plenáris előadás lehetősége (bővített intézményi munkatársi körrel, pl.: modell-értelmezésről, szabályozási módszertanról) A határidők betartásának fokozott tisztelete (a többi intézménnyel szemben) Információ biztonságra ügyelni kell
5 A felkészülés módszertana II. A szakértő intézménynél tölthető ideje korlátozott Intézményi sajátosságok figyelembevehetősége, intézményvezetés tájékoztatásában való szakértői részvétel, bemutatott dokumentumokra való alapozás Távolsági kapcsolattartás technikáinak kifejlesztése (közvetlen elérhetőség, adatforgalom bonyolítás, megállapodott reakció idők) Az intézményi felelős és a szakértő együttműködése, a szakértő „kinyújtott jobb keze”
6 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 0. A projekt indításaÜtemterv készítés segítése Feladatok, szerepek, ütemezés átgondolása 1.0. Intézményi felelősök képzése -Önértékelésre felkészülés 1.1. Projektterv készítéseCsoport szintIntézményi szint Összehangolás, elfogadó aláírás 1.2. Tantestületi tájékoztatóFelkészítésMegtartás 1.3. Intézményi önértékelő team felkészítése FelkészítésMegtartás Esetleg összevont felkészítés A felkészítés szerep és feladatmegosztása
7 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 2.1. Intézmény bemutatásaTényszerűség erősítése Adatgyűjtés, rögzítés koordinálása 2.2. Eredmények összesítéseTényszerűség erősítése Adatgyűjtés, rögzítés koordinálása 2.3. Értékelő könyv készítéseMegalapozott- ság vizsgálata Valós, lényegi intézményi E/F-ek 2.4. Megvalósítandó fejlesztések kijelölése Rangsorolás segítése Fejlesztendő területek szűkítése, javaslat 2.5. Tantestületi előterjesztés-Prezentáció, tájékoztatás megszervezése A felkészítés szerep és feladatmegosztása
8 Folyamat lépéseSzakértőIntézményi felelős 3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) Módszertani támogatás Futó fejlesztésekkel való összevetés Önértékelés eredményeire építettség 3.2. Intézkedési tervek készítése, megismertetése Tervezési minimumok, keretek megadása Futó fejlesztésekkel való összevetés Ellenőrzési pontok beépítése 3.3. Intézkedési tervek megvalósítása és értékelése -Folyamatos nyomon követés 4. Összegzés az önértékelés megvalósításának tapasztalatairól -Tapasztalatok írásbeli rögzítése A felkészítés szerep és feladatmegosztása
9 9 Kérdések
10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!