A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Humán rendszerek, közszféra
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A tervezés mint menedzsment funkció
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Minőségköltségek.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Egészségpolitika.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A BETEGEK BIZTONSÁGA ELKERÜLHETŐK-E A HIBÁK?
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége Szövetségi Tanácsülés április 10. A Nemzeti Egészségügyi Programok és a Népegészségügyi Program.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
minőségirányítási igazgató
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
Minőségfejlesztés az ápolás szakfelügyeletben
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Minőségköltségek.
egyetemi tanár, főigazgató
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Sürgősségi funkcionális kórház –válasz az egészségpolitika és a finanszírozás kihívásaira Dr. Mezőfi Miklós Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház.
Mit tettünk a betegbiztonság javítása érdekében? A fejlődés útja Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház Dr. Udvardiné H. Szilvia minőségügyi irodavezető.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Fővárosi Önkormányzat Bajcsy-Zsilinszky Kórház-Rendelőintézet Szervezeti Ábrája Főigazgató Finanszírozási és Controlling Igazgató.
JAVASLAT A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM INTEGRÁLT MINŐSÉGFEJLESZTÉSI RENDSZER KIALAKÍTÁSÁRA Készítette: Dr. Csóka Ildikó – SZTE minőségügyi vezető Szöllősy.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
Szakmapolitikai fórum
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház
Előadás másolata:

A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató

A ( folyamatos) jelen Korszerűsítés /fejlesztés/beruházás: korszerű hotelépületek; központi műtőblokk, központi diagnosztika sürgősségi betegellátó egység (SO2), fizető ellátások től új menedzsment  új struktúra+új szakterületek: (pl.sürgősségi ellátás, érsebészet, plasztikai sebészet) Elkötelezettség a minőség fejlesztése és a betegek elégedettsége iránt

Mi változott 2001 óta? GYAKORLATILAG MINDEN! Struktúra (mátrix, osztály nélküli szervezet, profilok) Feladat-és hatáskörök (új szereplők, megszűnő funkciók) Folyamatok és munkarendek (betegirányítás, kivizsgálás, vizitek stb.) Gazdasági és jogi peremfeltételek

Változás menedzselés és minőségügy Struktúra átalakítás Rekonstrukció Szervezeti változások Személyi feltételek Folyamatok átalakítása A flexibilis struktúrához illeszkedően Betegközpontú folyamatok Kontrollálhatóság Eredmény-menedzsment Indikátorok Minőség-kontrolling Kockázatkezelés Benchmarking Az intézményi kultúra átalakítása Stratégiai tervezés Minőségmendzsment A munkatársak bevonása

A minőségügyi rendszer Eszköz arra, hogy egy szervezet a tevékenységét (esetünkben a betegek ellátását) – optimális felépítéssel, struktúrával, – a szükséges erőforrások biztosításával – Szervezetten, átláthatóan és ellenőrizhetően végezze.

Átláthatóság és ellenőrizhetőség

Intézményünk vezetésének és dolgozóinak a jó minőségű betegellátás azt jelenti, hogy a beteg a lehetőségekhez képest mielőbb és minél teljesebben meggyógyul és az ellátás körülményeivel, az elhelyezéssel, a bánásmóddal is elégedett.

Intézményünk vezetése elkötelezte magát a minőségügy működtetése és fejlesztése mellett,hiszen számunkra a magas színvonalú és gazdaságilag hatékony betegellátás a legfontosabb.

A jelenlegi gazdasági és jogi feltételek veszélyeztetik az ellátás minőségét: fokozott erőfeszítések szükségesek a szervezettség és a színvonal fenntartására.

A rendszerfejlesztés fázisai „Lappangó” előkészítés: 1999-től (minőségügyi bizottság, protokollok, ápolási dokumentáció bevezetése, dokumentáció ellenőrzés stb.) A Minőségügyi Koordinációs Iroda létrehozása: június A felkészülés megkezdése: január Tanúsítás: április 22. Integrált rendszer ( ISO+MEES) tanúsítása: 2005.

„Újratervezés….” A minőségügyi rendszer fenntartása és folyamatos fejlesztése alapfeladat: szükséges, de nem elégséges az általunk kitűzött célok eléréséhez

Ahol emberek dolgoznak, ott mindig történhet hiba A hibák megelőzése és kiküszöbölése érdekében rendszeresen vizsgáljuk azokat a magas kockázatú tevékenységeket, ahol jelentős vagy gyakori a hibalehetőség.

Néhány példa programjainkra Tíz éve kórlap, zárójelentés ellenőrzés A betegek tájékoztatásának folyamatos fejlesztése Gyógyszerérzékenység, gyógyszerelési hiba Betegcsere – megelőző tevékenység A nemkívánatos eseményekkel kapcsolatosan három éve veszünk részt nemzetközi adatgyűjtésekben Indikátorfejlesztés és beépítés a FEUVE rendszerébe Betegelégedettségi és dolgozói elégedettségi felmérések Betegbiztonsági és dolgozói biztonsági program elindítása

Új eszköz a kockázatkezelésben A jogvitás esetek komplex elemzése meghatározott eljárásrend szerint – Orvos-és ápolás-szakmai szempontok ( pl. protokollok, eljárásrendek betartása) – Jogi szempontok (kompetenciák, szerződések – Minőségügyi szempontok: dokumentáció teljessége, esetleges hibái… – Gazdasági szempontok: hibaköltségek (többletráfordítás, az elmarasztalás költségei)

A minőségügy helye a kórházban A rapidan változó külső és belső körülmények között a szabályozottság, átláthatóság biztosítása fokozottan szükséges A katasztrófális gazdasági peremfeltételek mellett a kockázatok kezelése növekvő prioritás A folyamatos minőségfejlesztés a változásmenedzsment egyik kulcseszköze az átalakuló kórházban