Budapest, 2015. Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Republikon Tolerancia-kutatások
Advertisements

MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Február: fókuszban az évértékelők Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet a Facebook-on?
Másodfokú egyenlőtlenségek
3.tétel GDP,GNI.
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet a Facebook-on? Kivel foglalkoznak a legtöbbet.
MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Fókuszban az ellenzéki „futóverseny” Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Szerkesztett információszolgáltatás, amely az Európai Unióra, Európa országaira, valamint az állampolgárok, kutatók és egyéb érintettek számára fontos.
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
OLDALSZERKEZET ELEMEK 1. A TAG A header taggel fejléc adható meg. Ez a rész tartalmaz bevezető információt a weboldalról vagy annak egy részéről (pl..)
Csoportosan elkészített önálló feladat
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
A felhők mögött ott az ember: update
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Szemantikus keresők.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Szerkesztett információs szolgáltatás, amely az Európai Unióra, Európa országaira, valamint az állampolgárok, kutatók és egyéb érintettek számára fontos.
Keresőrendszerek.
A lineáris függvény NULLAHELYE GYAKORLÁS
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
Véleménydetekció különböző szinteken Richard Farkas SZTE.
Budapest, Neticle Technologies Online média elemzés Sony, Samsung, Panasonic Sótér-Schneider Kata, elemző
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Plakát Ha lehet, akkor ez 1.oldalon lévő mintából kellene plakátot készíteni A szöveg középen : Kabát akció!, mellette a piros alapú logo A divat.
A MAGISZ online kommunikációjának áttekintése MAGISZ-közgyűlés Budapest, Pitlik,
Megjelenési ajánlat Index.hu.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
A web története és statisztikái. World Wide Web előtti internet, internet előtti hiperszöveg.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Life of Budapest …Budapest Krémje Mi a LOBU? A Life of Budapest (LOBU.hu) egy olyan gasztronómiával, Budapest programjaival és látnivalóival foglalkozó.
Gazdaságstatisztika Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Mindent az okostévékről!
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A kutatási program leírása
Akcióhatékonysági index
Országos Statisztikai Tanács
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A 2013-as országjelentés tapasztalatai, felkészülés a következőre
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Adatvezérelt employer branding
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Vizsgaelőadás útmutató
Vizsgaelőadás útmutató
Vizsgaelőadás útmutató
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Bibliográfia adatbázis-kezelő alkalmazások, EndNote 2018 Skultéti Attila
A HTE Vételtechnikai, Kábeltelevíziós Szakosztálya és a Média Klub előadása a BME TMIT I. épület B. 210-ben Mobilinternet semlegesség gyakorlati mérése.
Előadás másolata:

Budapest, Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató megmutatjuk, mit gondol a web

Budapest, A CSOMAG TARTALMA + FOLYAMATOS ONLINE MÉDIAFIGYELÉS + AUTOMATIKUS RIASZTÁSOK + HETI ÖSSZEFOGLALÓ PDF RIPORT + A TELJES IDŐSZAKRÓL SZAKÉRTŐI ELEMZÉS

Budapest, Online médiafigyelés és médiaelemzés - Rendszerhozzáférés Automatikus véleményelemzéssel online tartalmak folyamatos feldolgozása és az online megítélés valós idejű monitorozása a magyar weben 4 db kulcsszóra 6 hónapig. online médiafigyelésonline médiaelemzés

Budapest, Automatikus riasztások Kritikus portálokon/blogokon (például: homar.blog.hu) való megjelenés esetén homar.blog.hu Negatív véleményű találatok esetén Krízistémákkal való együtt említés esetén (például: állatkísérlet, mérgezés, stb.) online médiafigyelésonline médiaelemzés

Budapest, Heti összefoglaló PDF riportok a rendszer adatai alapján Leggyakoribb a kulcsszóval együtt említett témák és kulcs tulajdonságok, illetve az azokkal kapcsolatos megítélés Online megítélés és említések számának alakulása Véleményvezér szerzők és weboldalak azonosítása Áttekintő statisztika az említésekről tartalomtípusonkénti és vélemény szerinti bontásban online médiafigyelésonline médiaelemzés

Budapest, Vizsgált időszak: 2015.xx.xx. – 2015.xx.xx. Szakértői médiaelemzés 6 hónap adatai alapján – példa A konkrét elemzés struktúrája a figyelt kulcsszavak és az igényelt fókuszpontok függvénye. Vizsgált márkák, termékcsoportok: Milli, Milli Mia, Milli Perfecto, Milli Life, Danone Vizsgált témák: Joghurt Vizsgált nyersanyagok: tej, kakaó, cukor

Budapest, TERMÉKCSOPORTOK

Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesenPozitívNegatívSemleges Milli Milli Mia Danone MILLI WEBES JELENLÉTÉNEK ÁTTEKINTÉSE Termékcsoportok közül a Milli Mia-nak van kis webes jelenléte, a Perfecto, Life kapcsán nem volt releváns említés A Milli említések jelentős része a Facebook-ról származik és semleges polaritású, csak úgy, mint a Danone- nál, azonban a Danone többször szerepel hírportálok cikkeiben

Budapest, MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Facebookon sokat megosztott recept: „… Egy nagy doboz ( g) barackos joghurtot (én a Milli sárgabarackosat használtam, de bármilyen gyümölcsöset lehet) kikavarunk 10 dkg porcukorral. …” Danone Kejföl-lel kapcsolatos hírek, megosztások Facebookon sokat megosztott bejegyzés: „Magyarnak hitt termékek tulajdonosai: … - Milli Tej (a holland Friesland tulajdona) …”

Budapest, KIFEJEZÉSEK SZÓFELHŐJE A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. A Milli pozitív kifejezései többnyire nyereményjátékokhoz kapcsolódnak Danone esetében sok bizalmatlanságot, csalódottságot kifejező említés keletkezett

Budapest, EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. Új jegeskávés doboz dicséret Danone Kejfel említések Sárgabarackos Milli felhasználása receptben Irreleváns kisállattal kapcsolatos bejegyzés Magyarnak hitt külföldi márkák említései

Budapest, EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami többnyire semleges polaritású

Budapest, LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A Danone leggyakoribb említési forrásai A fenti weboldalakon fordult elő leggyakrabban Milli-vel kapcsolatos említés a közösségi médiát leszámítva.

Budapest, JOGHURT

Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Joghurt PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Joghurt JOGHURT ÁTTEKINTÉSE

Budapest, JOGHURT – EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. A joghurtot, mint témát vizsgálva, nem volt jelentős negatív említés, így megítélése stabilan emelkedett A sűrűsödések a grafikonon egy- egy Facebook-on terjedő recept sok megosztására utalnak

Budapest, JOGHURT – EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami jellemzően pozitív polaritású, szemben a többi forrással, ahol leginkább semleges tartalmak keletkeztek

Budapest, JOGHURT – KIFEJEZÉSEK A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. Néhány kifejezést a téma specifikussága miatt a rendszer tévesen polarizált; ezek javítása a későbbiekben nem okoz gondot Sok említés keletkezett, melyben a joghurtot salátával együtt említik A pozitív említések az „ár”, „egészségesség” és a „kedveltség”-hez kapcsolódtak többnyire

Budapest, JOGHURT – TULAJDONSÁGTÉRKÉP A joghurttal kapcsolatban a „cukor”, „sütés -főzés”, „só” és a „krém” témakörök fordultak elő legtöbbször Diéta kapcsán is sok pozitív említés keletkezett A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Több negatív találat is volt a joghurt árával kapcsolatban A joghurt savanyú ízét jellemzően pozitívan értékelték az említésekben

Budapest, JOGHURT – LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A közösségi médiát leszámítva, a 444.hu volt a domináló hírportál, azon kívül leginkább a moinetcafe.hu, az index.hu és az nlcafe.hu foglalkozott joghurtos témával

Budapest, NYERSANYAGOK Vizsgált időszak: –

Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Tej Kakaó Cukor Tej > Ár Kakaó > Ár Cukor > Ár PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Tej Kakaó Cukor Tej > Ár Kakaó > Ár Cukor > Ár NYERSANYAGOK ÁTTEKINTÉSE

Budapest, NYERSANYAGOK – MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Jelentős együttmozgás figyelhető meg a nyersanyagok említési számában, vagyis a vizsgált alapanyagokat többnyire együtt említik A kimagasló értékek jellemzően egy-egy recept Facebook történő elterjedésének köszönhető, ami tartalmazz az alapanyagokat A nyersanyagok áraival kapcsolatban jelentősen kevesebb említés található, de itt is megfigyelhető korreláció a tej és a cukor között

Budapest, NYERSANYAGOK MEGÍTÉLÉSE A Véleményárfolyam egy olyan grafikon ami egyetlen mérőszám (véleményindex) alapján mutatja meg egy kulcsszú webes megítélésének alakulását. A tej árának megítélése leszámítva egy kis törést február elején, enyhén pozitív volt, csak úgy, mint a kakaóé. A tej, cukor, kakaó kapcsán nem keletkezett jelentős negatív említés, így azok megítélése stabilan javult. A cukor árával kapcsolatban jelentek meg negatív említések, így annak a webes megítélése enyhén negatívan változott a vizsgált időszakban Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó említések rontották a cukor, tej megítélését.

Budapest, NYERSANYAGOK - EMLÍTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. A három vizsgált nyersanyagot a Facebook-on említették legtöbbet, és mivel a többi forrásból származó találat közel semleges polaritású volt, ezért az összesített megítélést a Facebook irányította Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó Facebook említések rontották a cukor, tej megítélését.

Budapest, NYERSANYAGOK – FŐBB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszót melyik weboldalakon említették legtöbbször, illetve milyen összesített polaritással. A nyersanyagokat a fenti weboldalakon említették a legtöbbször, leszámítva a közösségi médiát A nyersanyagok áraival jóval kevesebb említés útján, de részben más oldalak foglalkoztak Egyes weboldalak negatívan, más oldalak kifejezetten pozitívan foglalkoztak a témával

Budapest, NYERSANYAGOK - TULAJDONSÁGTÉRKÉP A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Tejjel kapcsolatban sok említés tartalmazott utalást valamilyen nyereményjátékra, akcióra A „hőmérséklet” tipikusan csak a tej kapcsán fordult elő Az „áremelés” aspektus a tej alapanyagra volt a legnegatívabb hatással

Budapest, Neticle Technologies