MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Minősítések a szakértő szemével
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Min ő sítés, Tanfelügyelet, Önértékelés Összefüggések, praktikus kérdések augusztus 26. Szakál Ferenc Pál köznevelési szakért ő NPK Országos Elnökség.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Önértékelési projektterv
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Előadás másolata:

MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS, TANFELÜGYELET, MIN Ő SÍTÉS A 2015/16. NEVELÉSI ÉV TAPASZTALATAI A VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN. Az NPK Tanfelügyeleti és minősítési szakértők tagozatának tagjai által összegyűjtött tapasztalatok, vélemények, javaslatok alapján TANUSÍTVÁNY Megfelelt

VÁLTOZÁSOK Megkezd ő dtek az intézményi önértékelések ( munkacsoportok, elvárásrendszer kidolgozása, önértékelési szabályzat, önértékelésiterv, önértékelési program)

VÁLTOZÁSOK Jogszabályok Kézikönyvek Útmutató Egyszer ű bbé, könnyebbé tette a tanévre vonatkozóan az eljárásokat

Önértékelés A fejlődést, a változást segíti elő, mert: - rávilágít a fejlesztésre szoruló területekre, - önfejlesztési tervet kell készíteni - megtanít az önértékelésre MEGERŐSÍTÉS Megteremti az egymástól aló tanulás lehetőségét, egymás szakmai munkájának megismerését. Egységes szempontok szerint értékel Előkészíti a tanfelügyeleti ellenőrzést Segíti az intézményi dokumentáció színvonalasabbá válását Jó informatikai háttér (????)

Önértékelés Az intézményi elvárások, nincsenek összhangban az intézményi dokumentumokkal (PP; SZMSZ, HT,…) – értelmezési hibák Sablonos – pl: nagyon hasonló kérdőívek, nagyon hasonló válaszok, kevés információ Plusz feladatot hárít minden érintettre a munkaköre mellett (túlterheltség ???) Intézményenként változó a minőség – sokan csak kötelességből végzik – elveszik a lényeg!!!!! Sok esetben nem került feltöltésre az eredmény, a kérdőívek nem lettek kitöltve – MIÉRT??!!!! Kevés volt a felkészítés, a felkészülési idő az önértékelési feladatok elvégzéséhez.

Önértékelés Nem sikerült a vezetőkkel megértetni, hogy a pedagógus önértékelés beleillik a vezetői ellenőrzések, hospitálások rendszerébe. JAVASLATOK MÁR 2016 JANUÁRJÁBAN -Pedagógus önértékelés 5 évente -Kérdőívek átdolgozása

Tanfelügyelet Pozitív irányba történő változások Dupla tanfelügyeletek törlése Minősített kollégák tanfelügyeletének törlése Jegyzőkönyv egyszerűsítése Interjúk

Tanfelügyelet Szakmai fejlődés Visszajelzés arról, hogy hol tartunk most Az ellenőrzések miatt rendszeresebbé vált az elvárásoknak való megfelelés A mindennapi gyakorlatba is bekerülnek új pedagógiai módszerek, eredmények Külső visszajelzés a pedagógus munkájáról, külső kontroll Jól kidolgozott, ezáltal kellően egységes szemléletű eljárás. A kézikönyv jó eligazítást ad az eljárásrendekkel kapcsolatban. Elemzési szempontokat is kínál!

Tanfelügyelet  Felesleges interjúztatás (van előzménye a BECS által) (Erre vonatkozóan már volt januárban is megoldási javaslat)  A kérdőívek eredményei általában használhatatlanok – nem reálisak(?)  A dokumentumok nem állnak időben rendelkezésre  Fordított sorrendben került sor a bevezetésre  Azzal, hogy a tanfelügyelet kikerült a rendszerből (nem számít be a minősítésbe) elvesztette súlyát és jelentőségét.  A tanfelügyelet intézmény (vezető) részéről történő többszöri lemondásának nincs semmiféle következménye.

Tanfelügyelet  Tisztázni kell, hogy mely vezetők esetében szükséges s vezetői tanfelügyelet. Nem csak a szervezetileg és szakmailag önálló vezetők kerülnek vezetői ellenőrzésre, de úgy történik az ellenőrzésük, mintha önállóak lennének. Ebből az következik, hogy a pl. tagintézmény vezetőt a az intézményvezető dokumentumai (PP, Munkaterv, Beszámoló, SZMSZ) és a saját vezetői pályázata alapján értékelünk. Ez nem korrekt. Olyan fejleszthető területeket írunk elő ebből kifolyólag, amit ő nem tud fejleszteni, mert nem hatásköre.

Minősítés Egységes kritériumok Az útmutatóban sok dokumentumminta van – ez nagy segítség Részletesen kidolgozott külső értékelési mód. Az indikátorok révén egységes a szakértői gyakorlat. Elfogadottá vált a A szakmai betekintés más munkájába újabb inspirációt ad Jó gyakorlatok, más intézményekben lévő jó megoldások átvétele Szakmai fejlődés lehetősége A minősített kollégák sikerként élték meg Nagyon komoly szakmai megerősítés

Minősítés  Plágiumvizsgálat  Útmutató változásairól időben kapjunk tájékoztatást, hogy legyen idő annak áttanulmányozására, értelmezésére  Mindkét szakértő legyen szakos  Feszültségforrás a - minősített és a minősítést elutasítók között - a régi és az új értékelési rendszer szerint minősült kollégák között  A sok időpont módosítás hitelteleníti a rendszert.  A pedagógusok minősítésre történő felkészítése – legyen folytatása a megkezdett folyamatnak -

Szakértői tevékenység „ Személyes” problémáinkszabályozási hiányosságok(?)  Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részének szabályozása szakértői (szaktanácsadói) feladatot ellátó kollégáink tekintetében.  Költségtérítés (nem fedezi a tényleges költségeket, nem történik meg az időbeni kifizetés)  INGYENES!!! megújító továbbképzések szervezése

Szakértői tevékenység  Magasabb vezetői beosztásban lévők számára a kötelező látogatások számának csökkentése  A szabadnap átnevezése szakértői munkanapra – feszültség forrása  Kirendelések számának aránytalansága  Jogszabály és az Oktatási Hivatal által kiadott szakértői tájékoztatók nincsenek minden esetben szinkronban  Nem kapunk megfelelő segítséget a „vitás” ügyekben!  Szakképzés területén nagyon sok a bizonytalan tényező

....és a továbbiakhoz Köszönöm a megtisztelő figyelmet !