A „pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” TÁMOP 2.2.2. 3/2 2010-2012 Szakmai koncepció és feladattervek az NPT szakmai vitájára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető RFKB-NPT kapcsolattartás Balatonfüred, 2009.december.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Regionális szakmai workshop – pályatanácsadóknak.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” c. kiemelt projekt Általános.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A magyar LLG Tanács ülése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A TÁMOP (NSZFI) és TÁMOP (FSZH); TÁMOP
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

A „pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” TÁMOP / Szakmai koncepció és feladattervek az NPT szakmai vitájára december 18. soros ülés Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető

(tovább)Tervezési háttér -A pályaorientáció rendszerének és eszközeinek rendszerszintű és országos fejlesztéséről a Magyar Kormány döntött 2007-ben -E döntés nyomán az SZMM által gondozott TÁMOP 2. prioritásba (alkalmazkodóképesség) került a feladat, amelyet a Tárca az FSZH-ra telepített KP formájában -A kiemelt program az ÚMFT/TÁMOP teljes időszakára szól -Az SZMM leadta az NFÜ/HEPIH befogadta a 2. AT időszakára szóló szakmai feladatrendszert és forrást

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Az EU elvárásai a pályaorientációs szakpolitika területén (2008) 1. PRIORITÁSI TENGELY: AZ ÉLETPÁLYAMENEDZSMENT-KÉSZSÉGEK EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ ELSAJÁTÍTÁSÁNAK ÖSZTÖNZÉSE 2. PRIORITÁSI TENGELY: A PÁLYAORIENTÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK ELÉRHETŐSÉGÉNEK MEGKÖNNYÍTÉSE VALAMENNYI POLGÁR SZÁMÁRA 3. PRIORITÁSI TENGELY: A PÁLYAORIENTÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSÁNAK MEGTEREMTÉSE 4. PRIORITÁSI TENGELY: A KÜLÖNBÖZŐ NEMZETI, REGIONÁLIS ÉS HELYI SZEREPLŐK KÖZÖTTI KOORDINÁCIÓ ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÖSZTÖNZÉSE A Tanács és a tagállamok kormányainak a Tanács keretében ülésező képviselői által kialakított állásfoglalás (2008. november 21.) a pályaorientációnak az egész életen át tartó tanulás stratégiáiba való fokozottabb integrálásáról

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető A TÁMOP kiemelt program végrehajtása során az eddigiekben összegezhető szakmai kulcsmegállapítások 1.A program kiemelten kezeli a pályaorientációval foglalkozók hálózatba szervezését. A Regionális Szakmai Hálózatszervezés (RSZH) tevékenysége 2009 júliusában indulhatott meg, és az első negyedév alatt 1132 fővel vette fel a kapcsolatot, közülük 168-an szakképzett pályatanácsadók. A nemzetközi szakértők által is mélyen elismert fejlesztési irány e tevékenység folytatása. Az RSZH eredményeként – megtámogatva a modern IKT eszközök változatos alkalmazásával – várható e program szakmai céljainak megvalósítása és fenntarthatósága is 2014 után. Az RSZH lehetőséget kínál arra, hogy az EU, OECD, UNESCO szakmai ajánlásainak megfelelően szakpolitikákon átnyúló módon szervezzük rendszerbe az állampolgárok számára szükséges pályatanácsadói kapacitást. Biztosítva ezzel az állampolgár szabad útját a rendszerek között (általános képzés- szakképzés- munka- felnőttképzés- közművelődés- szociális ellátórendszer-munka) valamint biztosítva a költséghatékonyságot

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 2. A LLG – lifelong guidance magyar elnevezésének és tartalmának kialakítása szempontjából a legjobbkor érkezett a TÁMOP első megvalósítási időszaka. A 2004-es ír elnökség alatti pályaorientációs állásfoglalást 2008-ban új követte, amely eredményeként – valamint nem kevésbé az ELGPN munkája okán – a tagállamok körében általánossá vált az LLG szakmai szóhasználat. Az LLG túlmutat a korábbi pályaválasztási tanácsadás, pályaorientáció, életpálya-fejlesztési kompetencia, karrier- tanácsadás, munkaerő-piaci mentorálás szakmai részhalmazain, és olyan az egész szakmai életút – annak iskoláskorban kezdődő alapozásától a nyugdíjba menetelig – támogatását megalapozó szolgáltatási rendszer kialakítását tűzi ki céljául, amely Európa versenyképessége és a társadalmi befogadás szempontjaiból vizsgálva is előremutató. A program keretében elvégzett kvalitatív kutatás eredményeként, valamint a szakemberekkel eddig lefolytatott WS eredményeként az LLG megnevezésére megszületett az életpálya-tanácsadás magyar elnevezés, amely történelmi lehetőséget kínál az eddigi szakmai iskolák és az egyes életkori szakaszok mentén szerveződő támogatási modellek integrációjára. Az így elvégzett munka olyan széles szakmai konszenzuson nyugodhat, amelyre bátran lehet építkezni. E feladat részeként a program útjára indította az Életpálya-tanácsadás szaklapot és megkezdte az RSZH eredményeinek felhasználásával a magyarországi pályainformációs tanácsadók és pályatanácsadók virtuális közösségének felépítését (Tanácsadók Virtuális Közössége – TVK). E munka eredményeként mind a végfelhasználók, mind a pályatanácsadók, mind a szakpolitikai és politikai döntéshozók megfelelő információk birtokában tudnak majd döntést hozni.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 3. A TVK lehetőséget teremt majd arra, hogy a pályaorientációs szolgáltatás mint köz- és mint magánjószág is érvényesüljön, megteremtve a szektor semleges pályatanácsadói iparág további, és minden partner számára transzparens fejlődését.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 4. A program keretében már elkészült Pályaorientációs Tanácsadók Szakmai Protokollja alkalmas arra, hogy a magyarországi pályatanácsadó szakmával a közös és minden szektorban érvényes szakmai protokoll alapját képezze. E protokoll már épít az EU-OECD 2004-es közös javaslatára, amelyben az életpálya-tanácsadási munkát három illetékességi szinten; 1. pályainformáció nyújtás, 2. pályatanácsadás /2a csoportos tanácsadás, 2b egyéni tanácsadás/ 3. pályatanácsadó pszichológiai tanácsadás vizsgálata. E besorolási rendszer konzekvens alkalmazása megoldást jelenthet a ma még áttekinthetetlen, és a felkészültség oldaláról is rendkívül heterogén pálya-tanácsadási szolgáltatói kör és személyzet rendszerezésére. E tekintetben előkészítve a szakma minőségbiztosítását, amelyet a közösség 2008-as állásfoglalása negyedik prioritásában kifejezetten elő is ír.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 5. A TÁMOP /I. megkezdett eszközfejlesztések folytatása (minden életkorban használható kérdőívcsalád, az egyes életúton felmerülő döntési pontok megtámogatása stb.) lehetővé teheti, hogy az életpálya-tanácsadó szakma megfelelő felkészültséggel nézzen szembe a végfelhasználói elvárásokkal.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 6. A kereslet vezérlet, az állampolgárok oldaláról jobban értett és ismert szakképzési rendszer kialakítását segíti elő a pályainformációs munka megkezdett megújítása, amely részeként a pályainformációs munka a szakképzések bemutatása mellett a foglalkozások/munkakörök oldaláról közelíti a pályaválasztás, pályakorrekció, és a szakmai továbbképzés kérdéskörét.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető 7. Az egyéni életpálya-portfolió kialakítása és annak elektronikus tárolhatósága megteremti a teljes szakmai életútra történő felkészülés és a munkavállalói karrier karbantartás lehetőségét, mindebben az egyén, az állampolgár autonóm cselekvésére épülő rendszert alakít ki a tanácskérő köré.

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető A TÁMOP /II keretében tervezett programelemek

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető I. Erőteljesebb társadalmi kommunikáció Ide értve a foglalkozás-leírásokban munkaadók és szakszervezeti oldal bevonását (validálás, jelzőrendszer) II. Szakmai protokoll Konzultáció folytatása a szakma szereplőivel az országos kiterjesztés előkészítésére III. Pályatanácsadók HR-támogatása a programon belül IV. Belső képzés- fejlesztés, csapatépítés V. A regionális szakmai hálózatba (RSZH) tömörült humán szakemberek folyamatos továbbképzése és közösségbe szervezése (TVK) VI. on-line pálya-tanácsadási fejlesztések a) Egyéni guidance portfólió (vö. b) Új típusú szakmabemutató anyagok (3D virtuális környezet) c) NPP funkciók továbbfejlesztése d) Módszertani segédanyagok e-learning változatának elkészítése e) Nyitás a mobiltartalmak felé

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető VII. A program megújított szerkezete Képzés: újabb humán szakember részére 30 órás képzés posztgraduális képzés életpálya-tanácsadó szakember mester- akadémia kialakítása Regionális Szakmai Hálózat koordinációja: 50 fős tanácsadói hálózat első etapban feltárt szakemberek (csak információ- áramoltatás) Portálfejlesztés: Nemzeti Pályaorientációs Portál (NPP) továbbfejlesztése Tanácsadók Virtuális Közössége (TVK) továbbfejlesztése Az életpálya- tanácsadás (ÉT) eszközeinek, módszertanának fejlesztése Projektmenedzsment Marketing kommunikáció kérdőívek egységes ÉT- rendszert megalapozó elemzések szakmabemu- tató filmek, mappák

Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Köszönöm a figyelmet! Kérdések, észrevételek…