Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
MGM Channel Csatorna a mozirajongók szórakoztatására minőségi mozifilmekkel és a mozizáshoz kapcsolódó egyéb tartalommal Széles műfajválasztékban kínál.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
A közszolgálati műsorok 2. Előadás
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Módszerek az ártalmas tartalmak hozzáférésének korlátozására
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
A média funkciói.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
2012 Comedy Central. Comedy Central – Alap információk Lead Az első hazai humorcsatorna Csatorna infók A 2008-ban induló Comedy Central a külföldön is.
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
Munkahelyi szleng Sokunknak talán fel sem tűnik, de a magyar nyelvben az utóbbi évek során kialakult egy tömör és nagyon kifejező speciális kifejezésrendszer,
ATL - mit hirdessünk és hol?
munkahelyi kommunikáció PéPéeS
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
„Befoltozott háló” Szalai Annamária Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, elnök Balatonalmádi, szeptember 26. Jogalkalmazás és felelősségvállalás.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Rádiós hallgatottsági kutatás május - július Forrás: TNS Hoffmann – Mediameter, május - július.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
BMRB International Correspondence Analysis
nielsen közönségmérés
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
Rádiós hallgatottság október - december
L’art pour l’art Társulat
MENT Ő HÍRADÓ OMSZ számára készített híradó 1. Számú melléklet.
AZ EURÓPA RÁDIÓ MISKOLC TÖRTÉNETE. A TÁRSASÁG CÉLJAI november 23-án kezdte adását szerződést kötött a Magyar Rádióval /Kossuth Rádió Reggeli.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Mit tudunk a fiatalok médiafogyasz- tásáról?. Fiatalok, diplomások, de mégis néznek televíziót! 318 perc naponta Forrás: AGB Nielsen; 2013 jan-márc.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Top 20 termékosztály – április
Top 20 termékosztály – május
Top 20 termékosztály – Február
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Top 20 termékosztály – július
Top 20 termékosztály – szeptember
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Top 20 termékosztály – március
Top 20 termékosztály – január
Top 20 termékosztály – december
Top 20 termékosztály – november
Top 20 termékosztály – június
Top 20 termékosztály – január
Top 20 termékosztály – augusztus
NEMZETKÖZI STAND UP COMEDY KUTATÁS
Bázis:Teljes minta (N=1406)
TELEVÍZIÓS REKLÁMTORTA 2018
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Előadás másolata:

Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS

A kutatás célja A kutatás célja annak vizsgálata, hogy egy meghatározott időszakon belül milyen gyakorisággal jelennek meg trágár kifejezések a mainstream, szerkesztett tartalmakat szolgáltató magyar nyelvű médiában (televízió, kereskedelmi rádió, internet). Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában – kutatási gyorsjelentés

A kutatásba bevont médiumok: 1.A Nielsen közönségmérés adatai szerint a 20 legnézettebb magyar nyelvű TV csatorna ◦Vizsgált időszak: ◦szeptember 17. (csütörtök) reggel 7-10 óra között szeptember 17. (csütörtök) délután óra között szeptember 17. (csütörtök) este óra között ◦szeptember 19. (szombat) reggel 9-12 óra között szeptember 19. (szombat) délután óra között szeptember 19. (szombat) este óra között 2.A TNS Hoffmann – Mediameter szerint a 3 leghallgatottabb magyar nyelvű kereskedelmi rádióadó: Class FM, Music FM, Juventus ◦Vizsgált időszak: ◦szeptember 23. reggel 7-10 óra között 3.Leglátogatottabb magyar online híroldalak – (kísérleti kutatás) ◦Vizsgált időszak ◦szeptember között

Vizsgált TV csatornák No.Csatorna Share/ nézettség Tényleges műsoridő Saját gyártású (magyar) műsor Csatorna-jelleg 1RTL Klub14.72%24hvanvegyes, kereskedelmi 2TV2*10.88%24hvanvegyes, kereskedelmi 3Cool*5.77%24hnincssorozatok nonstop, napi átfedő ismétléssel 4F+5.07%24hnincsfilmek, napi átfedő ismétléssel 5Viasat33.78%~24hnincsfilm, sorozat 6Comedy Central HU3.53%24hvansorozatok és magyar stand up show-k, napi átfedő ismétléssel 7M12.79%24hvanhírek 8M22.65%24hvanközszolgálati, gyermek és ifjúsági műsorok 9RTL II2.14%24hvansorozatok, filmek, rajzfilmek, magyar műsorok, híradó 10Story42.08%24hvanrajzfilmek, sorozatok, filmek, magyar főzőshow 11Duna TV2.07%24hvanközszolgálati, filmek, magazinműsorok, híradó 12Super TV21.91%24hvansorozatok, filmek, reality-k, magazinműsorok 13AXN1.73%20hnincssorozatok 14Discovery Channel1.37%24hnincsismeretterjesztő 15Fem31.21%24hvanfilm, sorozat, reality-sorozat, híradó (Tények) 16National Geographic1.16%24hnincsismeretterjesztő, ismétlésekkel 17Nickelodeon HU1.15%24hnincsgyerekműsorok, sorozatok 18Sláger TV1.08%24hvanzene 19RTL+1.04%24hvansorozatok, filmek, reality 20Viasat61.00%24hvansorozatok, filmek, magyar show műsor * A csillaggal jelölt csatornák még csak részlegesen szerepelnek az adatbázisban.

Mi számít közönséges, durva, trágár beszédnek/szövegnek? A kutatás során elsősorban azt vettük alapul, hogy az adott szót vagy kifejezést közmegegyezés szerint durvának, közönségesnek, trágárnak tartjuk-e. Annak érdekében, hogy egységes legyen a műsorok kódolása, minden trágárnak, obszcénnak, durvának tekintett szöveget az alábbi három kategória valamelyikébe soroltunk be: 1. kategória: enyhe, tréfás szitkok (pl. hülye, bunkó, barom, franc, fene, illetve ezek ragozott alakjai, - menj a fenébe/francba, stb.) 2. kategória: közönséges, durva nyelvezet, sértő kifejezések, nemi szervek említése, szexuális töltetű káromkodások (hülye, szar, szarházi, fos, segg, fing, pisa) 3. kategória: kifejezetten közönséges, durva nyelvezet, primitív, megbotránkoztató stílus (pl. kurva életbe, picsába, baszd meg, gecibe, faszom, faszfej, seggfej, köcsög, kibaszott, elkúr, baszogat, szopás, stb. )