Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Schmidt Istvánné Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Dr. Kis Szilvia főosztályvezető Oktatási Hivatal.
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
Intézményvezetői célkitűzések
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai

A megyében működő köznevelési intézmények II. A köznevelési intézmények intézménytípusonként: Óvoda 65 Általános iskola66 Gimnázium6 Szakközépiskola11 Szakiskola8 Alapfokú művészeti iskola12 Nevelési-oktatási intézmények Gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény 6 Kollégium6 Szakszolgálat 1 Szakmai napok, műhelyek Továbbképzések Konferenciák Szaktanácsadás Igényfelmérés Hírlevél Informatikai támogatás Lemorzsolódással kapcsolatos támogatás Minősítés, tanfelügyelet Versenyek Tanulótájékoztatás

Szakmai szolgáltatási igények Somogy megyében

Szakmai szolgáltatási igények feladatbontásban

Pedagógiai tájékoztatás

Szakmai napok, konferenciák összesített adatai a két megyében

A tájékoztatáshoz kapcsolódó minőségbiztosítás

Tervezett feladatok Újabb tantárgyakhoz kapcsolódó szakmai műhelyek szervezése: gyógypedagógia, művészetek, testnevelés, matematika, fizika, kémia Bemutató órákhoz kapcsolódó szakmai műhelyek szervezése Konferencia szervezése felsőoktatási intézmény bevonásával a gyógypedagógia területén Nevelőtestületi igények kielégítése

2016. augusztus 20-ig lezajlott pedagógus- továbbképzések Képzés megnevezéseCsoportok száma Résztvevők létszáma (fő) Résztvevők elégedettsége (össz átlag) Erkölcstan az iskolában 2364,42 Az együttműködésen alapuló (kooperatív) tanítási- tanulási technikák a nevelés-oktatás folyamatában 3604,8 A hozzáadott érték - mit és miért mérünk? (Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) 1134,86 Számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás- tanulási folyamatban I ,62 A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában 1134,55 Összesen ,65

Tervezett feladatok Új képzések meghirdetése szeptember első felében: DIFER, gyógypedagógia, fejlesztő pedagógia, tehetséggondozás, egyéb intézményi igények Előkészített - kihelyezett - képzések indítása szeptemberben: 6 csoport Óvodapedagógusok számára indított 8 féle képzés 2017 februárjától EFOP Kisgyermekkori nevelés támogatása

Szaktanácsadás

- PSZKF - munkacsoport - 3 pedagógiai referens - Szaktanácsadók száma: 45 fő – ebből 5 fő szakértő is - Tantárgygondozó szaktanácsadó: 45 fő – ebből 20 fő tematikus területtel is rendelkezik Hiányterületek: óvoda, hátrányos helyzetű gyermekek támogatása, konfliktuskezelés, művészetek, gyógypedagógia

Szaktanácsadói feladatok Feladat megnevezése Feladat végrehajtásában résztvevő szaktanácsadók száma (fő) Elvégzett feladatok száma Tantárgygondozói szaktanácsadás Versenyekkel kapcsolatos szakmai szolgáltatás 1790 Általános szakmai tanácsadás24105 Szakmai anyag készítése1335 Pedagógiai tájékoztatás23 Tematikus szaktanácsadás1121 Képzés/továbbképzés1888 POK-értekezlet4179 Összesen 628

Az elvégzett munka értékelése 45 fő  628 teljesített feladat (2016. június 30-ig) átlag: 14 feladat/fő A szaktanácsadók munkájának elégedettségi átlaga: 4, 87

Tervezett feladatok -További szakmai napok szervezése -Bemutató órák/óvodai foglalkozások lebonyolítása -Műhelymunka/ jó gyakorlatok rendezése -Visszatérő látogatások -Rugalmasság az egyéni, egyedi kérések tekintetében -Több szaktanácsadó bevonása a képzések, fórumok megtartásába

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése

EMMI által támogatott versenyek15 Saját rendezésű versenyek2 Ránki György regionális történelemverseny Megyei József Attila szavalóverseny Az iskolai fordulókra jelentkezett diákok száma11000 A megyei fordulókra bejutott diákok száma445 A nevező iskolák száma86 A felkészítő tanárok számakb. 450

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Szaktanácsadók, pedagógusok közreműködése a versenyek lebonyolításában: felügyelet, dolgozatjavítás, zsűrizés. A megyei fordulók helyszínei Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola Munkácsy Mihály Gimnázium Táncsics Mihály Gimnázium Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtár Zselici Csillagpark Támogatók Kaposvári Szakképzési Centrum Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Kaposvár Megyeközponti Tankerülete SEFAG Zrt. (Kaán Károly verseny)

Díjkiosztó ünnepség június 13. Táncsics Mihály Gimnázium aulája A díjazottak 199 versenyző 44 iskola tanulói 87 felkészítő tanár

Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok 20

Mérések, melyekben szervezésében, koordinálásában, lebonyolításában részt vettünk: –DIFER mérés (óvodák és általános iskolák) –PIRLS 2016 mérés (7 érintett intézmény 8 osztálya) –Kiegészítő mérés (16 érintett intézmény) –Országos mérések - kompetencia mérés - célnyelvi mérés - idegen nyelvi mérés

- Folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatás intézmény -Mérésekhez kapcsolódó elektronikus felületek kezelésével kapcsolatos segítségnyújtás: - az adatszolgáltatás időszakban - a méréseket megelőző időszakban (adatmódosítás) - a mérések időszakában - a méréseket követő időszakban - Mérőeszközök átadása, cseréje, pótlása, elszállítása - Mérésvezetői képzések szervezése, tartása - Szakmai napok szervezése a évi igényfelmérő alapján - Képzők képzése (2 fő) -- > továbbképzések tartása

a középfokú beiskolázás lebonyolításában (KIFIR) az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny szervezésében (OKTV) Az OKTV szervezésével kapcsolatos tudnivalók: diákoknak szeptember 23-áig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában az iskoláknak szeptember 30-áig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor es verziójában az Adafor új tanévi verziója tesztelés alatt van, az indítása szeptember 16-án a régi verziót szeptember 30-án, pénteken zárjuk le (tehát 2 héten keresztül mindkét verzió szervere elérhető, azaz az új verzió telepítéséig is mindenki minden üzenetet meg fog kapni)

Tanulótájékoztató, tanácsadó szolgáltatás

Feltárt nehézségek A tanulók nehezen motiválhatóak; Az egyes intézményekben működő diákönkormányzatok „magányos szigetek”; A DÖK- ök munkáját segítő pedagógusok nem ismerik egymást; Finanszírozási nehézségek és pályázatok hiánya;

Tervezett feladatok Szakmai nap szervezése – DÖK tagok és támogató pedagógusok számára A DÖK munkáját segítő pedagógusok jegyzékének elkészítése; Kerekasztal-szerű együtt működés elősegítése: munkacsoport kialakítása; Pályázatfigyelés; Célunk az aktív kapcsolati háló kiépítése Országos Diákparlament

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával 27

Elvégzett feladatok értékelése Szakértő: –POK illetékesség: 288 fő –Somogy: 189 fő Egyéb szakértői feladatok: –Akkreditált továbbképzés tréneri feladatainak ellátása: 2 szakértő A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában 1 csoport Számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulási folyamatban II. 1 csoport

Elvégzett feladatok értékelése –Minősítéssel és pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel kapcsolatosan érkező pedagógusi, intézményvezetői és szakértői szakmai kérdések megválaszolása; –A pedagógusok jogviszony változásával összefüggő pedagógus életpályát érintő feladatok elvégzése (pótlólagos felvétel, minősítési tervből való törlés); –A pedagógusok minősítésével, valamint a pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel összefüggő feladatok koordinálása (Intézményi, szakértői visszamondások kezelése) –A pedagógus életpályához kapcsolódó szakértői és intézményi megkeresések kezelése

Elvégzett feladatok értékelése –Pedagógus jogviszony változás, minősítési munkakör és tantárgy módosítás –Portfólió-feltöltés szakmai és technikai segítése –Pedagógusok szakmai gyakorlati idejének megállapítása –Intézményi delegált szakmai és technikai segítése –Szakértői tevékenység során felmerülő kérdések kezelése –2017. évi minősítési tervbe pótlólagos bekerülés, tervből való törlés –Intézményvezetők segítése a pedagógus minősítéshez és a pedagógiai- szakmai ellenőrzéshez kapcsolódó eljárások lebonyolításában

Szakértői fórumok: szakértői konferencia Tájékoztatás a tanfelügyelet és az önértékelés megváltozott szabályairól óra szakértői fórum órás pedagógusképzés

KIR intézményi adatkezelés Az adatok ellenőrzése, frissítése az intézményvezető felelőssége pedagógusok végzettsége (jogszerű foglalkoztatás) szakmai gyakorlati évek száma - frissítendő címek (intézményi címek frissítése; saját postafiók használata)

Az alábbi felmerülő problémák,megkeresések kezelése Hibabejelentés/Segítségnyújtás: ben: telefonon: on található felhasználói kézikönyvekwww.oktatas.hu/sajatoldal ( Tájékoztató, Bizottság, Intézmény menüpontok alatt validáció (KIR/Oktatási validáció, Mesterjelszó validáció ) mesterjelszó-kezelő rendszerben jogosultságok hiánya minősítéssel kapcsolatos technikai kezelése ( portfólió feltöltés, tanúsítványok) tanfelügyelethez tartozó intézményi dokumentumfeltöltő modul nem megfelelő használata alkalmanként fellépő rendszerhibák adatmódosítás

Elérhetőségek Honlap:

Témahetek

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Eredményekben gazdag, sikeres tanévet kívánok!