Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Készítette: Gondos Borbála
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
Prof. Dr. Rosivall László
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A Levegő összetétele.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
2017. Szeptemberében induló képzések
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
SZÁMVITEL.
Tanulmányi Ösztöndíj Kiemelt Ösztöndíj Köztársasági Ösztöndíj
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Várak számítógépes rekonstrukciója ismeret és élmény között
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Open Access publikálás – miért, hol, hogyan?
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Új pályainformációs eszközök - filmek
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
Hallgatói ösztöndíjak
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Iglódi István rendezése
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Közbeszerzési Kutatóműhely bemutatása Közbeszerzési Hatóság
A gazdasági fejlettség mérőszámai
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Alkotás - Teremtés Tiszta szívből alkotunk, vagy tiszta agyból Prof. Dr. Rosivall László

Hír Digital Trends, Kossuth Rádió A III. Hoshi Irodalmi Versenyre, Japán benyújtott 1,450 pályázat közül 11 db-ot legalább részben nem ember irt, hanem mesterséges intelligenciával rendelkező gép április 30.

AlkotásBefogadás Genetika Szerzett beállítódás Absztrakció + integráció Műalkotás Genetika Szerzett beállítódás Absztrakció + integráció Élmény Művész - Művészet Szemlélő - Műértékelés

Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Íz -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Rezgés Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche -Jelfeldolgozás -Absztrakció -Érzelmi értékelés -Logikai értékelés -Előzmények Alkotás /Ihlet /Ötlet /Üzenet /Kivitelezés -Rajzolás -Festés -Éneklés -Táncolás -Zenélés A mű /Művészeti Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera Az Alkotó A mű = Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Fizikai erő Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche - Feldolgozás - Absztrakció - Érzelmi értékelés - Logikai értékelés - Előzmények A képzelt /Virtuális Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera A Befogadó

Alkotás Kérdések -Mi történik az idegrendszerben alkotás közben? -Milyen pályák, a mediátorok vesznek részt benne? -A különböző művészeti ágak agyi alkotói mechanizmusai különbözők? -A művész agyának szerkezete más mint a többieké, a befogadóé? -Vagy csak másként rendeződik, működik? -Lehet-e mesterségesen kiváltani „művészi alkotási kényszert”? -Lehet-e láthatóvá tenni az alkotás agyi folyamatait? Dali: Fiatal szűz önszodómiát követ el Bosch: Gyönyörök kertje triptichon

Mi az alkotást kiváltó inger? -Belülről jön? -Külső környezet ébreszti az érzést és milyet? -Korábbi élmények? -Veleszületett sztereotípiák, „fészekrakás”, -Ha eljön az idő, akkor alkot!? Mérhető-e az az alkotás intenzitása az agyban? -Mikrocirkuláció, hormonok, oxigén felhasználás?

Vaszilij Kandinszkij Kazimir Szeverinovics Malevics Reigl Judit Hieronymus Bosch Andre Kertesz Korniss Péter Az agyi folyamatokból lehet-e következetni arra, hogy fest vagy fényképez!?

Alkotás és a szervezet élet és kórélettana - Kimerítő vagy frissítő? - Vérnyomás emelő vagy csökkentő? - Élet kilátás javító vagy rontó? - Öröm, vagy bánat? - Meg lehet-e tanulni?

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév A művészi alkotás neuroanatómiája Agyi folyamatok vizualizálása Prof. Dr. Palkovits Miklós

Prof. Dr. Palkovits Miklós orvos, akadémikus, anatómus, endokrinológus, agykutató Díjak, elismerések Környey Emlékfa díj (Magyar Neurológiai Társaság): 2014 Magyar Örökség-díj: 2013 Prima Primissima díj: 2012 Kőbánya díszpolgára (10 Szilárd Leó professzori ösztöndíj: 2006 Ipolyi Arnold tudományfejlesztési díj (OTKA): 2005 Performance Award (NIH): 2004 Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje: 2003 Markusovszky-díj: 2001 Szabó György-díj (Hemingway Alapítvány): 2001 Harris Memorial Lectureship: 1998 Selye Memorial Lecture: 1998 Semmelweis-díj és -emlékérem: 1997 Szent-Györgyi Albert-díj: 1995 Rinecker-díj és -aranyérem (Németország): 1993 Magyar Érdemrend középkeresztje a csillaggal: 2015 Széchenyi-díj: 1991 Akadémiai Díj (Magyar Tudományos Akadémia Elnöksége): 1976

Szervezeti tagságok MTA Elnökség Elméleti Orvostudományi Bizottság (szavazati jogú tag) Klinikai Idegtudományi Bizottság (szavazati jogú tag) International Brain Research Organization magyar nemzeti bizottság (elnök) Magyar Anatómusok, Hisztológusok és Embriológusok Társasága Magyar Endokrinológiai és Anyagcsere Társaság Magyar Fájdalom Társaság Magyar Idegtudományi Társaság Orvosi Hetilap (szerkesztőbizottsági tag) Academia Europaea, London Anatomische Gesellschaft Federation of European Neuroscience International Brain Research Organization Council

Publikációs tevékenység Tudományos művek száma: folyóiratcikk: könyv: 12 Összes idézettség: Független hivatkozások: Hirsch index: 104