Székely Levente – Excenter Kutatási Központ. 1. Számlafizetési szokások – szolgáltatói törekvések Ügyfél oldali fókuszcsoportok Szakértői interjúk (szolgáltatók;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E.ON – Versenyben Önökért! Novotny Dénes KKV szegmensvezető Értékesítés és Marketing Osztály.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Családi költségvetés Szakmák éjszakája április 15.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A banki kapcsolatok ÚJ dimenziója. Mi a Zöld bankszámla? A Zöld Bankszámla egy teljesen zárt, felhő alapú informatikai és dokumentum kezelő rendszer,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Regős Gábor Könyvelőirodák Országos Szövetségének elnöke Hagyományos számlázás sajátosságai integrált környezetben KÖNYVELŐIRODÁK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A szakiskolák aktuális problémái
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
SZÁMVITEL.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Mayer József Budapest február 27.
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
e-Számlázás a gyakorlatban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
címzetes egyetemi docens
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Mi jut Önnek eszébe a napi postázásról?
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
14 év szakmai tapasztalat
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Családi vállalkozások
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A nők lehetőségei az IT szektorban
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Székely Levente – Excenter Kutatási Központ

1. Számlafizetési szokások – szolgáltatói törekvések Ügyfél oldali fókuszcsoportok Szakértői interjúk (szolgáltatók; bankok; elektronikus számlafizetési megoldásokat kínáló vállalatok) 2. Együttműködési lehetőségek – anyagi kompenzáció Ügyfél oldali online survey Szakértői interjúk számlakibocsátói oldalon

 A fogyasztók többsége a sorban állást választja  Erős a megszokás: a legtöbb ember fejében a számlák befizetése és a sárga csekk nem válik el egymástól  A számlafizetők többségének meg sem fordult a fejében a változtatás

 A havi két-háromszori postára járás nem jelent olyan nagy gondot az ügyfelek számára  A sárga csekk kiváltására irányuló (szolgáltatói) törekvések eddig nem voltak túl sikeresek  Mozgás inkább az egyes elektronikus szolgáltatások között van de új ügyfeleket megnyerni nagyon nehéz

Negatívumok kényelmetlen, mert a csekkfeladás sok időbe kerül, a szelvény folyamatos figyelmet igényel (határidők, helyes kitöltés), tárolni kell, sérülékeny terheli a környezetet. Pozitívumok kézzelfogható bizonyíték; tervezhető – az irányítás a befizető kezében marad; befizető számára ingyenes

Csoportos beszedés: kikerül a fogyasztók kezéből a közvetlen irányítás, illetve mindig lennie kell a bankszámlán pénznek, ezért elsősorban gazdag és kényelmes embereknek való. Online számlafizetés: megköveteli a felhasználói tudást és az eszközökhöz való hozzáférést, valamint a felhasználói tudás hiányából adódóan nagyfokú bizalomhiány van a területen. Mobiltelefonos számlafizetés: jelen van a bizalomhiány, leginkább kisebb összegű fizetésekre jó (parkolójegy, autópályamatrica). ATM-en keresztül történő számlafizetés :nem nyújt lényeges különbséget, mert el kell menni a bankba, az utcai terminálokon történő ügyintézés kényelmetlen és szorongással teli. Hipermarketekben történő számlafizetés: bizarr de jó ötlet. A működése nehezen elképzelhető a fogyasztók számára.

Csak az anyagi ösztönzés lehet hatékony megoldás, amely a magas összeg miatt összefogást igényel Hagyomány: kulturálisan beágyazott Anyagiak: „ingyenes” Praktikum: A sárga csekk működik

 a befizetés gyakorlatától távolmaradók 61%-a nem tartja valószínűnek 26% teljesen biztos, hogy családja nem változtat  A fiatalok inkább változtatnának  Az iskolázottabb réteg jobban hajlik a változtatásra

 Első helyen az anyagiak…  Az anyagi eszközökkel általában sikeresebben motiválhatók : a nők, a évesek és a szerényebb anyagi helyzetben élők.  Ezzel szemben a kényelmi szempontokat sokkal inkább figyelembe veszik a évesek, a diplomások és a budapestiek. azzal pénzt takarítson meg (4,7) azonnali anyagi kedvezményt kap (4,2) azzal időt takarítson meg (4,1) otthonról intézheti befizetéseit (4,0) az átállással részt vehet nyereményjátékon (3,3)

Szakértői interjús tapasztalatok

Közüzemi szolgáltatók ÁramszolgáltatókVízszolgáltatókGázszolgáltatók Távfűtés szolgáltatók Háztartási hulladékkezelők Szennyvízkezelők Biztosítótársaságok Általános biztosítók Infokommunikációs szolgáltatók Mobiltelefon szolgáltatók Internetszolgáltatók Kábel és műholdas Tv szolgáltatók Egyéb a fentiekbe nem sorolható nagyszámú lakossági ügyféllel rendelkező szolgáltatók LapkiadókKonszolidátorokEgyéb Szakmai szövetségek Közüzemi szövetségek Infokommunikációs szövetségek Biztosítók szakmai szövetségei

 Pannon  T-mobile  Vodafone  Externet  UPC  Díjnet - Díjbeszedő Holding Zrt.  Távszámla - Magyar Telekom  Alternatív Távközlési Szolgáltatók Egyesülete  Magyar Gázipari Egyesülést  Magyar Kábelkommunikációs Szövetség  Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége  Magyar Víziközmű Szövetség  E.ON Energiaszolgáltató Kft.  FŐGÁZ Zrt.  FŐTÁV Zrt.  Miskolci Hőszolgáltató Kft.  MIVÍZ Kft.  TIGÁZ Zrt.  Aviva Életbiztosító Zrt.  AXA Biztosító Zrt.  Generali-Providencia Biztosító Zrt.  ING Biztosító Zrt.  K&H Biztosító Zrt.  Magyar Cetelem Bank Zrt.  Signal Biztosító Zrt.  Magyar Telekom Nyrt.

 Itt a legégetőbb a sárga csekk kiváltása – ezek a társaságok foglalkoznak legaktívabban a kérdéssel  A nagyobb társaságoknál jelentős számlafizetési portfólió (egyedi megoldások: saját konszolidátor; Komfort Kártya; két konszolidátorhoz csatlakozás…)  Az együttműködés tekintetében szkeptikusak, de magát a modellt jó ötletnek tartják  A közös kedvezménynyújtásának lehetséges, ha a modell garantálja az adatbiztonságot és legalább középtávon a megtérülő befektetést

 A piac szolgáltatásait jellemzi a minőség növekedése az árak csökkenése – a költségcsökkentés kiemelkedően fontos szempont  A többi szektorhoz képest jóval határozottabb lépéseket tettek és tesznek a sárga csekkes fizetés visszaszorításának érdekében  Az együttműködéseket a T-Csoporthoz való viszony határozza meg leginkább, az összefogást bankokkal képzelik el  A közös kedvezményekben is inkább a bankok lehetnek partnerek

 Nagy részük halad az árral, csak kevesek foglalkoznak érdemben a témával – a legfontosabb az ügyfelek megtartása  A számlafizetési módokat a termék részének tekintik, önállóan nem foglalkoznak vele, szűk számlafizetési portfólióval rendelkeznek (többségük nem ismeri a konszolidátor modellt)  Az együttműködéstől idegenkednek, bár vannak érdeklődök is  A közös kedvezményadás ötlete legtöbbjük számára nem reális elképzelés – akik legkomolyabban foglalkoznak a kérdéssel, ott a konszolidátor modell az együttműködések színtere

Nehézségek Képzelt és valós piaci verseny mentén kialakuló általános bizalomhiány Bonyolult rendszerekben való gondolkodás Általános rossz tapasztalatok Általános szervezési nehézségek Különböző egyéni stratégiák KöltségekLehetőségek Grassroot kezdeményezések Ügyfélbarát praktikákKezdeményező?