P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
2. előadás.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A kutatási program rövid bemutatása
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Fejlesztési, stratégiai útmutató
SZEMÉLYZETI MARKETING
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
A kulturális intelligencia
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A Down szűrés klinikai audit tervezete, kivitelezése Szy Ildikó OEFI Ritka Betegségek Központ május 19.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Controlling a gyakorlatban
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Az EEM helye a menedzsmentben
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Közoktatási vezető II. félév
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016

A P EDAGÓGIAI S ZAKSZOLGÁLAT HELYE ÉS SZEREPE A KÖZOKTATÁSBAN  A nevelési tanácsadás története  Törvényi háttér  A vizsgált Intézmény bemutatása: A szervezet működése A szervezet alaptevékenységei 2

A SZERVEZETI KULTÚRA VÁLTOZÁSA A MEGÚJULT SZAKSZOLGÁLATI RENDSZERBEN  A szervezeti kultúra fogalma, tartalma  A változás  A szervezet és a csoport  Szervezeti tanulás 3

A JELENLEGI RENDSZER ELEMZÉSE INTERJÚK ÉS KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS ALAPJÁN  Hipotézisek: A tanulástámogató környezet pozitívan hat a tudásmegosztás eszközével, az egységes szakértelem kialakításával a területi különbségek kiegyenlítésére. A tanulástámogató vezetési stílus pozitívan hat az egységes szakértelem kialakításával a területi különbségek kiegyenlítésére. 4

I NTERJÚK BEMUTATÁSA ÉS ELEMZÉSE  Pozitív hatás (erősségek): protokollok megismerését célzó továbbképzések, vezető által megfogalmazott egységes szabályok, belső továbbképzések, adminisztrációk formai és tartalmi követelményeinek szigorú egységesítése, a szakemberek terhelésének arányosítása, szakmai munkaközösségek kiváló munkája, segítő, támogató hozzáállás.  Negatív hatás (gyengeségek): időhiány, helyhiány, anyagi,személyi feltételek, speciális végzettségek, módszerspecifikus képzettségek hiánya. 5

A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE  Tanulástámogató környezetünk 6

A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE  Személyes elégedettség vizsgálata 7

A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE  A tudásmegosztás eszközei 8

A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE  A területi különbségek kiegyenlítődése 9

A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE  A tanulástámogató vezetési stílus 10

J AVASLATOK MEGFOGALMAZÁSA  Felhasználhatóság  Folyamatdiagnosztika  IKT-eszközök használata: célszerű használat, információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának módja, szervezeti kultúránkban fellelhető gyengeségek orvoslása. 11

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !