P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016
A P EDAGÓGIAI S ZAKSZOLGÁLAT HELYE ÉS SZEREPE A KÖZOKTATÁSBAN A nevelési tanácsadás története Törvényi háttér A vizsgált Intézmény bemutatása: A szervezet működése A szervezet alaptevékenységei 2
A SZERVEZETI KULTÚRA VÁLTOZÁSA A MEGÚJULT SZAKSZOLGÁLATI RENDSZERBEN A szervezeti kultúra fogalma, tartalma A változás A szervezet és a csoport Szervezeti tanulás 3
A JELENLEGI RENDSZER ELEMZÉSE INTERJÚK ÉS KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS ALAPJÁN Hipotézisek: A tanulástámogató környezet pozitívan hat a tudásmegosztás eszközével, az egységes szakértelem kialakításával a területi különbségek kiegyenlítésére. A tanulástámogató vezetési stílus pozitívan hat az egységes szakértelem kialakításával a területi különbségek kiegyenlítésére. 4
I NTERJÚK BEMUTATÁSA ÉS ELEMZÉSE Pozitív hatás (erősségek): protokollok megismerését célzó továbbképzések, vezető által megfogalmazott egységes szabályok, belső továbbképzések, adminisztrációk formai és tartalmi követelményeinek szigorú egységesítése, a szakemberek terhelésének arányosítása, szakmai munkaközösségek kiváló munkája, segítő, támogató hozzáállás. Negatív hatás (gyengeségek): időhiány, helyhiány, anyagi,személyi feltételek, speciális végzettségek, módszerspecifikus képzettségek hiánya. 5
A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE Tanulástámogató környezetünk 6
A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE Személyes elégedettség vizsgálata 7
A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE A tudásmegosztás eszközei 8
A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE A területi különbségek kiegyenlítődése 9
A KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK ELEMZÉSE A tanulástámogató vezetési stílus 10
J AVASLATOK MEGFOGALMAZÁSA Felhasználhatóság Folyamatdiagnosztika IKT-eszközök használata: célszerű használat, információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának módja, szervezeti kultúránkban fellelhető gyengeségek orvoslása. 11
K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !