Kuku és barátai – Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! Egy mesekönyv bemutatása Terápiás és segítőkutyák a mindennapokban című konferencia, Hódmezővásárhely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Szeretem a könyvtáram!.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
"Új Látásmód" - érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TÁMOP / Németh Orsolya.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Interaktív óvodai és iskolai fogmo-show
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Közösségi portálok használata
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Hálás vagyok, hogy hallhatok. Nagyon sok ember süket.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A reintegráció lehetőségei
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Segítőkutyák szerepe az egyéni és közösségi segítségnyújtásban Érzékenyítő tevékenységünk bemutatása „Terápiás és segítőkutyák a mindennapokban” című konferencia.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Falavató ünnepség november 16..
A „A kutyás terápia, mint (gyógy)pedagógiai módszer” címmel
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Szolnoki Tagintézmény
Hallássérültek a könyvtárban
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

Kuku és barátai – Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! Egy mesekönyv bemutatása Terápiás és segítőkutyák a mindennapokban című konferencia, Hódmezővásárhely március 21. Loványi Eszter gyógypedagógus, szociológus NEO Magyar Segítőkutya Egyesület ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

A mesekönyvhöz vezető út bemutatása - személyes tapasztalatok alapján NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Kuku, a családi kedvenc (2007) Mesekönyv Kuku szemszögéből (2015)

Hogyan jelez nekem Kuku? 1. (Zaj) – (pl. csörög a főzőóra) 2. Zajforrás megkeresése – hol, mi szól? 3. Jelzés – felhívja magára a figyelmemet 4. Zajforrás megmutatása – elvezet a zajforráshoz Fotók: Burányi Virág NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Videó

Miben segít nekem Kuku? I. 1. Biztonságérzet növelése – fontos zajok és hangok jelzése (pl. ajtócsengő, vekker, telefoncsörgés, kopogás, riasztó); megnyugtat a jelenléte (ha ő nyugodt, biztosan nincs baj) 2. Lelki társ – sose vagyok magányos; Kuku elfogad olyannak, amilyen vagyok; szeretetnyújtás; felelősségérzet kialakítása (pl. gondoskodnom kell Kukuról) Fotó: Halmai Gyöngyi NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

3. „Kutyás társaság” – kapcsolattartás más gazdákkal és kiképzőkkel (pl. levelezés, fórum); közös programok (pl. kirándulás, bemutatók, parasportok) Egy hallássérült-segítő kutya többet nyújt, mint a jelzőeszközök (pl. ébresztőóra hallássérülteknek)! Miben segít nekem Kuku? II. Fotók: Kecskeméti Dávid, Heim Alexandra NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

4. Ismerkedési lehetőség – idegenekkel való beszélgetéskor nem a hallássérülésen és a kommunikációs nehézségeken van a hangsúly: „Jaj, de édes ez a kutya!”, „Miben segít?” Egy hallássérült-segítő kutya többet nyújt, mint a jelzőeszközök (pl. ébresztőóra hallássérülteknek)! Miben segít nekem Kuku? III. Egy hallássérült-segítő kutya többet nyújt, mint a villogó-rezgő jelzőeszközök (pl. ébresztőóra hallássérülteknek)! Társadalmi integráció elősegítése Fotó: Heim Alexandra NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Kukuval szemléletformáló programokon Érzékenyítő tréningek… óvodákban iskolákban munkahelyeken Segítőkutya-bemutatók Fotók: Burányi Virág (1-4), Kohut Árpád (2), Mányik Richárd (3) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Kutatás Fogyatékossággal élő személyekhez való hozzáállás változása a szemléletformáló programunk hatására 253 kérdőív feldolgozása NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Eredmények publikálása Loványi Eszter – Piczkó Katalin (2013): Társadalmi szemléletformálás és integráció támogatása segítőkutyák bevonásával, avagy a négylábú segítőtársak sokrétű szerepe. In: Gyógypedagógiai Szemle. LVI. évf. 2. sz., p NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Blogírás a mindennapokról Kuku blogja – egy hallássérült-segítő kutya kalandjai (2011-) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Blogírás a mindennapokról Kuku és Mák blogja – egy hallássérült-segítő kutya és egy tanonc kalandjai (2011-) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

A mesekönyv ötlete Óvodás és kisiskolás gyermekeknek tartott bemutatók és érzékenyítő tréningek tapasztalatai alapján, a korosztályra jellemző: nyitottság, a sokféleség természetesnek való kezelése „minél előbb, annál jobb” elv Fotók: Burányi Virág (1-2), Kohut Árpád (3) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

A mesekönyv célja Célcsoport: óvodás és kisiskolás gyermekek, valamint szűkebb- tágabb környezetük (pl. szülők, óvópedagógusok) Segítőkutyák világának és a különböző fogyatékosság-típusoknak bemutatása Tolerancia és empátia eszméjének elterjesztése Újszemléletű módszer megismertetése az érdeklődőkkel (pl. szakemberek) Fotó: Mányik Richárd NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

A mesekönyv felépítése I. Különböző segítőkutya-típusok munkájának bemutatása, rajtuk keresztül a fogyatékos személyek mindennapjainak megismertetése, hiteles történetek alapján Vakvezető kutya Személyi segítő kutya Mozgássérült-segítő kutya Terápiás kutya Hangjelző kutya Fotók: Halmai Gyöngyi NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

A mesekönyv felépítése II. Képzés, segítőkutya-vizsga Jogszabályi háttér Sportolási lehetőségek kutyával Állatorvosnál Szabadidős programok (pl. bemutatók)… Paraméterek:  44 oldalas  B/5-ös méret  keménytáblás borító  színes illusztrációk (Simon Tibor) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Terápiás kutyák a mesekönyvben NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Személyes élmény „Bocsi, Kuku, bocsi…” (terápiás képzés, 2013) NEO Magyar Segítőkutya Egyesület – Jaj, ráléptél a farkára! – Ööö… Fájt neki? – Gyere, vigasztaljuk meg, és akkor nem fog fájni! A kisfiú odalépett Kukuhoz, és megsimogatta Kuku buksiját – Bocsi, Kuku, bocsi… Most már jó neki? – Igen, most már jó. – mondta a gyógypedagógus. Forrás:

Előkészületek: a tervezéstől a nyomtatásig… NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Sajtótájékoztató és könyvbemutató április 23. – „Segítőkutyákkal az integrációért” c. konferencia NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Fotók: Halmai Gyöngyi

Visszajelzések: szülők, szakemberek „Képzeld, Málnának azonnal végig kellett olvasni a könyvet. Utána meg játszott, és hallom, hogy Lili baba hallássérült, ez a segítő cicája. Épp egy cicafigurát talált.” NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Meseolvasás óvodásoknak NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Fotó: Tamási Gábor A foglalkozást Pálfy Panni és terápiás kutyája, Füge tartotta.

Meseolvasás óvodásoknak NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Fotó: Tamási Gábor A foglalkozást Pálfy Panni és terápiás kutyája, Füge tartotta.

Mesekönyv magyarórán NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Fotók: Szarka Lajos „…amikor hallottam erről a kiadványról, egyből az jutott az eszembe, hogy valahogy bele kellene csempésznünk a magyar órába, mert kell, hogy azok a gyerekek, akik többségi iskolába járnak, és nem nagyon tapasztalnak sérült, vagy bármilyen fogyatékossággal élő embert a környezetükben, ők is tudják, hogyan viszonyuljanak hozzájuk a mindennapokban.” (Ágoston Gyöngyi) Forrás: nyiregyhaza.hu

Hol kapható? könyvesboltokban a honlapon keresztül megrendelhető a helyszínen NEO Magyar Segítőkutya Egyesület

Videó: mesélnek a segítőkutyák NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Videó Rajzok: Simon Tibor

Óvodáknak szeretettel… NEO Magyar Segítőkutya Egyesület Fotó: Saliga Péter

Köszönöm a figyelmet! További információk: Honlap: Facebook: NEO Magyar Segítőkutya Egyesület